2023-08-29, 21:08
Medlem
Heeej fb, ska köpa sköna lurar till jobbet men funderar på vilka som är bäst av peltor och hellberg, personligen vill jag ha peltor men dom är ju en anning dyrare men snyggare! så nu vill jag veta vad ni tycker om dom
Citera
2023-08-29, 22:59
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvspad99
Heeej fb, ska köpa sköna lurar till jobbet men funderar på vilka som är bäst av peltor och hellberg, personligen vill jag ha peltor men dom är ju en anning dyrare men snyggare! så nu vill jag veta vad ni tycker om dom

Peltor pissar på Hellberg i alla kategorier förutom priset.
Största nackdelen med Hellbergs är att medhörningen är skräp, batteritiden också och de går sönder mycket lätt jämfört med Peltor.
Citera
2023-08-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Peltor pissar på Hellberg i alla kategorier förutom priset.
Största nackdelen med Hellbergs är att medhörningen är skräp, batteritiden också och de går sönder mycket lätt jämfört med Peltor.

Så du skulle säga att peltor är värd den där extra pengen
Citera
2023-08-30, 04:02
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvspad99
Så du skulle säga att peltor är värd den där extra pengen

Ja absolut.
Så fort du tar på dig ett par Hellbergs så förstår du.
Citera
2023-10-03, 15:48
Medlem
Har vi nån mer som provat båda? För att få ytterligare input. Är också i valet och kvalet men lutar mest åt Peltor eftersom de alltid varit bra. Hade ett par Zekler för några år sedan och de var så totalt värdelösa på alla sätt! Så vill inte göra om misstaget men samtidigt är pris och uppgifterna om ljudkvalite lockande på Hellberg...
Citera
2024-07-08, 00:14
Medlem
torpedwars avatar
Har både Peltor och Hellberg, tycker de inbyggda batterierna i Hellberg är bra och jag tycker nog att streamad ljud är något bättre hos Hellberg. De som jag pratar med hör skillnad och säger att Peltor tar bort bakgrundsljud bättre. Peltor sitter skönare runt öronen, dom känns mindre plastiga. Om priset inre är helt avgörande skulle jag alla dagar i veckan välja Peltor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in