Citat:
Ursprungligen postat av
aaerlig
Några diffdiagnoser på det du beskrivit:
Utmattningssyndrom (troligast)
Depression
Överstimulerad med ADHD
Anemi (trött, blek, frusen) prov Hb
Hypotyreos (frusen? depression? viktuppgång?) symptom + prov tsh t4
Idiopatisk hypersomni (slaskdiagnos)
Sömnapné (övervikt? snarkar du?)
Brist på någon vitamin/mineral (B, b12, D, järn, zink) prov
Testosteronbrist (prov)
Recidiv av infektioner? Förkyld ofta?
Sanningen är att det finns hur mycket som helst som orsakar trötthet.
Några kan uteslutas med enkelt blodprov.
Edit: Såg ED trots högt testo. Nikotin? Alkohol? Droger? Psykisk orsak är vanligast hos unga, och kan stämma in i bilden av utmattningssyndrom/depression
Depression - Vill inte tycka mig vara deprimerad jag skrattar och ler, sen är ju inte livet alltid så kul men sitter inte direkt och tycker synd om mig själv. Har högsjälvkänsla samt ingen ångest osv.
Absolut att man då och då kan ha lite ångest men det är inte så att jag grubblar över något i flera dagar det är väll mer om jag skulle typ göra bort mig så kan man få lite små ångest men inget big time.
Överstimulerad med ADHD | Fullt möjligt har dock inte på svart vitt att jag har ADHD. Samt att jag var rätt lugn som liten.
Anemi (trött, blek, frusen) prov Hb | Ingen aning känns omöjligt med prover då vårdcentralen gör ju lite vad dem känner för
Hypotyreos (frusen? depression? viktuppgång?) symptom + prov tsh t4 | Stabila 85kg muskler med lite fett, fryser inte men kan anses kall på händer av sambon
Idiopatisk hypersomni (slaskdiagnos)
Sömnapné (övervikt? snarkar du?) | Övervikt nej 185 med 85kg mestadels muskler
Brist på någon vitamin/mineral (B, b12, D, järn, zink) prov. | Har bokat prov på detta
Testosteronbrist (prov) | Tveksamt på det bundna, osäker på fria, ingår i provet ovan^
Recidiv av infektioner? Förkyld ofta? | Nästan Aldrig sjuk