2023-08-31, 22:51
Bannlyst
På Taxi kurir får man lämna utdrag från Polismyndighetens belastningsregister innan man får internt passerkort för frogneterminalen (som man använder för att ställa in taxametern). Dessa blir sedan spärrade om man inte kör på ett halvår.
Citera
2023-09-01, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, det är inte deras fel, men de borde ju ha kunskapen. Eller är de helt enkelt idioter?

Idioter? Ja kanske. Extremt naiva o blinda åtminstone. De verkar leva i lalaland🙄
Citera
2023-09-01, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Uber och Bolt kollar inte belastningsregister hos sina anställda, de har inga anställningsintervjuer och inga verksamhetsförlagda utbildningar.

De har helt enkelt ingen koll på sina anställda.

"Olivia" fick sig en tur med skum taxichaffis ut i skogen.
https://www.tv4play.se/klipp/d6c6bb5...Vbd2OpsKXttR1k

Under 2020 stod uberförare för 5 av 10 sexualbrott i taxi
2021 och ena halvan av 2022 stod boltförare för 14 av 22 begångna sexualbrott i taxi.

När blev du senast våldtagen av en taxichaffis? Var det Uber, Bolt eller något annat taxibolag?

Såg Kalla fakta igår som jag gissar att ovan är taget från, ja klipp o info inför programmet. Helt jäkla sjukt hur det funkar vs säkerhet på Uber, Bolt mfl. Stackars tjejer som blivit utsatta för dessa äckel! Sverigechefen på Bolt som de intervjuade en tjej i samma ålder som flera av de utsatta, henne ville man slå på käften när hon satt som en robot o gav politikersvar på allt!
Måste vara något fel i huvudet på alla kulturberikare som verkar tro att svenska kvinnor är objekt som de kan göra vad de vill med😡
Citera
2023-09-02, 07:21
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalen444
Såg Kalla fakta igår som jag gissar att ovan är taget från, ja klipp o info inför programmet. Helt jäkla sjukt hur det funkar vs säkerhet på Uber, Bolt mfl. Stackars tjejer som blivit utsatta för dessa äckel! Sverigechefen på Bolt som de intervjuade en tjej i samma ålder som flera av de utsatta, henne ville man slå på käften när hon satt som en robot o gav politikersvar på allt!
Måste vara något fel i huvudet på alla kulturberikare som verkar tro att svenska kvinnor är objekt som de kan göra vad de vill med😡

Är det inte landet det är fel på?
Citera
2023-09-02, 08:08
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Så är det! Det risken att din dotter bli våldtagen av ett uber / foodora matbud är extrem stor , då många av dessa moped matbud är illegala invandrare , skiter i allt vad lagar heter i Sverige. Nu är inte kvalité taxi chaffiisar hos t.ex Taxi Kurrir och Taxi 020 så där jättehög heller. Man måste skriva in adressen i deras telefoner för att dom skall hitta, dom klara inte muntliga instruktioner på Svenska.

Men hur kan dom få taxi-leg om dom är illegala?
Citera
2023-09-02, 08:43
Medlem
Egenansvar. Har inte dessa tjejer själv röstat för detta? Därtill behöver väl ingen åka med dessa bolag!
Citera
2023-09-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
När blev du senast våldtagen av en taxichaffis? Var det Uber, Bolt eller något annat taxibolag?

Jag har bara blivit våltagen en gång i en bil och det var i min egen när jag körde. Förövaren var min tidigare partner som drog ner min gylf och körde in min penis i sin mun, men jag anmälde aldrig detta.

När det gäller taxi eller hemkörning av mat etc blir det i regel så att kvalitén blir lidande om priset alltid ska pressas.
Citera
2023-09-02, 11:27
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ge dig, seriöst! Inga kvinnor ber om att bli våldtagna etc o inte naiva vänsterkvinnors fel att kulturberikare beter sig som de gör. Punkt!

Varför skall jag ge mig? Jag har ju rätt i sak!
Det är allmänt känt att kvinnor generellt är mer “refugee welcome” än män, vänsterkvinnor i synnerhet. Det är också allmänt känt att afrikaner och mellanösternmän är kraftigt överrepresenterade i sexualbrottstatistiken.

Ergo, tar man hit våldtäktsmän så blir det fler våldtäkter. Det är väl inte en svår ekvation?
Den borde till och med vänsterns kvinnoförbund klara av….?
Citera
2023-09-03, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Är det inte landet det är fel på?

Inte landet som våldtar...
Citera
2023-09-03, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Varför skall jag ge mig? Jag har ju rätt i sak!
Det är allmänt känt att kvinnor generellt är mer “refugee welcome” än män, vänsterkvinnor i synnerhet. Det är också allmänt känt att afrikaner och mellanösternmän är kraftigt överrepresenterade i sexualbrottstatistiken.

Ergo, tar man hit våldtäktsmän så blir det fler våldtäkter. Det är väl inte en svår ekvation?
Den borde till och med vänsterns kvinnoförbund klara av….?

Fast nu är det ju inte naiva vänsterkvinnor enbart som gjort att vårt land ser ut som det gör eller hur, lite mer komplext än så. Vidare är det individer som våldtar o därmed individer som måste stå till svars för sina handlingar.
Citera
2023-09-03, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Egenansvar. Har inte dessa tjejer själv röstat för detta? Därtill behöver väl ingen åka med dessa bolag!

Detta verkar vara ett återkommande tema här på fb och det gör mig lika förbannad varje gång och då är jag inte ens en naiv vänsterröstande kvinna!
Är det deras fel att kulturberikarna begår andra brott också? Har äcklena som våldtar, rånar, misshandlar, mördar etc inget eget ansvar?! Allt är vänsterkvinnornas fel?? Kanske de naiva vänsterkvinnorna som ska sättas i fängelse istället eller? Ja straffas för att Män ofta från Memaländer våldtar etc.
Citera
2023-09-03, 06:20
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Inte landet som våldtar...

Vilka är det som importerar skiten då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto