2023-08-29, 09:56
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
I mångt och mycket är det just kvinnorna som röstat för att det skall bli såhär, så jag utgår från att de fått det som de vill ha det.
Ja det kan man absolut utgå från eftersom de till och med fortsätter rösta för det.

Får taxibolagen några konsekvenser när det sker våldtäkter?
Citera
2023-08-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Detta är en ständigt återkommande korkad kommentar i dessa inlägg.
Varför nedvärdera vissa jobb och människor?
Sen kan man ju undra om det verkligen är nödvändigt med olika matbud i den utsträckning vi har idag? Hur många har svårt att själva hämta sin mat?
Behöver vi alla dessa människor som får dåligt betalt och flrstlr arbetsmarknaden för svenskar? Osv osv
Uppenbarligen eftersom svensson åker mycket taxi och vill få mat hemkörd
Citera
2023-08-29, 10:16
Bannlyst
Jag är över 190cm lång med skostorlek 47, jag har aldrig blivit våldtagen, och en del inom skulle gärna vilja se en sån där "blank" MENA-neger försöka.

Kvinnor är svagare än män och är ständigt utsatta med hot om våld, det gäller att navigera försiktigt och tänka sig för innan man hoppar in i baksätet på första bästa bil, lättare sagt än gjort när man är i fyllan och villan...

Det räcker med att man är slarvig och hoppar in i en taxi som liknar ett känt bolag...
Citera
2023-08-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider

”Vill” är en sak och kanske inte matchar klimattänk och att röra på sig.
Visst, det finns de som inte kan och de som får vardagen att gå lite lättare om de får mat hemkört. Men den i storstäderna enorma trafik av mattransporter via cykel/moped/bil är ju absurd.
Vad gäller själva taxidelen så är den svårare att få bukt på. Det är alltid den egna plånboken som styr. Då verkar både klimat och säkerhet få stå åt sidan.
Citera
2023-08-29, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
”Vill” är en sak och kanske inte matchar klimattänk och att röra på sig.
Visst, det finns de som inte kan och de som får vardagen att gå lite lättare om de får mat hemkört. Men den i storstäderna enorma trafik av mattransporter via cykel/moped/bil är ju absurd.
Vad gäller själva taxidelen så är den svårare att få bukt på. Det är alltid den egna plånboken som styr. Då verkar både klimat och säkerhet få stå åt sidan.
Ingen bryr sig om klimatet

Allt handlar om pengar och kapital.

Lär dig det
Citera
2023-08-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ingen bryr sig om klimatet

Allt handlar om pengar och kapital.

Lär dig det

Tack, du vise läromästare, det skall jag aldrig glömma.
Citera
2023-08-29, 12:42
Medlem
Bazze1s avatar
Att vara ett sexuellt rovdjur och jobba som taxichaffis måste vara det ultimata i vilket taxibolag det än månne vara.

Att köra berusade och förvirrade tjejer/kvinnor på kvällar och nätter är ju ett smörgåsbord av läckerheter för dessa vild/rovdjur.

Sedan 1990 har vi i Sverige en avreglerad taximarknad, enligt mig och många med mig har taxibranschen förändrats till det sämre efter avregleringen.

Numera verkar det vara rena rama vilda västern inom taxirörelsen utan eller urusel bakgrundskontroll i belastningsregistret av förare samt att 80-90% av förarna kommer ifrån strikt patriarkala länder.
Senast redigerad av Bazze1 2023-08-29 kl. 12:47.
Citera
2023-08-29, 12:49
Citat:

Du menar att man kan inte få maten hemkörd i våra grannländer? Vet inte varför svenssons är så besatta av att dumpa löner och betala svältlöner bara så någon VD kan få fetare lön.

Svenska studenter skulle säkert inte ha något emot att extraknäcka som matbud men det har ni ju sett till att det är omöjligt för de hade krävt 5 kr mer eller något annat obetydligt.
Citera
2023-08-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Du menar att man kan inte få maten hemkörd i våra grannländer? Vet inte varför svenssons är så besatta av att dumpa löner och betala svältlöner bara så någon VD kan få fetare lön.

Svenska studenter skulle säkert inte ha något emot att extraknäcka som matbud men det har ni ju sett till att det är omöjligt för de hade krävt 5 kr mer eller något annat obetydligt.
Våra grannländer har också invandring

Haha studenter? Lycka till att få en curlad finnig svennestudent att jobba 12 timmar om dagen och leverera nonstop mat med cykel i värme eller regn och rusk när de kan praktisera på redovisning eller advokatbyråer.
Citera
2023-08-29, 13:45
Citat:
Våra grannländer har också invandring

ja men de släpper inte in arbetskraft för att köra foodora och uber som sverige gör

och nej jag skrev extraknäck vilket brukar betyda några timmar i veckan inte 12 om dagen
Citera
2023-08-29, 13:49
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Så är det! Det risken att din dotter bli våldtagen av ett uber / foodora matbud är extrem stor , då många av dessa moped matbud är illegala invandrare

Det var min första tanke också men sen började jag tänka på om alla svenskar som reser till Thailand. Är alla dem sexköpare och pedofiler? Ja, troligen
Citera
2023-08-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
ja men de släpper inte in arbetskraft för att köra foodora och uber som sverige gör

och nej jag skrev extraknäck vilket brukar betyda några timmar i veckan inte 12 om dagen
Mig veterligen ser jag även indier cykla med uber eats overaller i köpenhamns gator

Det räcker inte med extraknäck ditt mongo. Företagen vill ha folk som är villiga att jobba nonstop 12 timmar.

Tror inte ens den curlade lilla svennen orkar en halvtimme på cykel. Faktum är att de extraknäcker på mer kvalificerade jobb i linje med deras utbildning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in