2026-08-10, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Vad är för fel med det? Det händer så sällan i svensk historia.
Tror nog att det händer oftare än du tror, men att den gemene spionen är smartare än att basunera ut att hen är spion på sociala medier

Citat:
Okej, om jag säger såhär. Du kan också ha kontroversiella åsikter och värderingar. Men du må inte yttrar dig om det.
Ja, det är väl skillnaden på de flesta och du. Folk har oftast ett konsekvenstänk som stoppar en från att jämföra saker med nazityskland eller säga att åt pedofili och våldtäkter är petitesser om man ser på resten av brottsregistret
Citera
2026-08-10, 06:06
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Hur kan det vara "misskrediterande smutskastnings trakasserier" när allt de gjorde var att visa bilder på saker du själv skrivit?
Mm... good point. När jag skrev vissa saker från början så blev det inte så uppmärksammad förrän exposaren gjorde det.
Citera
2026-08-10, 06:21
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
Tror nog att det händer oftare än du tror, men att den gemene spionen är smartare än att basunera ut att hen är spion på sociala medier

Ja, det är väl skillnaden på de flesta och du. Folk har oftast ett konsekvenstänk som stoppar en från att jämföra saker med nazityskland eller säga att åt pedofili och våldtäkter är petitesser om man ser på resten av brottsregistret
Första saken, jag är fullt medveten om sån verksamhet i det dolda som pågår. Men det har officiellt varit fåtal åtal. Jag faktiskt läser om säkerhetspolitiska rapporter både från Säkerhetspolisen, Must och FRA. Och att om man sysslar med spionage så skall man absolut vara tyst om saken. Men eftersom jag har ingen utbildning inom spionage och underrättelseverksamhet och jag, tror vad ni vill om saken, bedömde att i mitt fall utav min personlighet, autism och stamning att ingen tar mig på allvar och med största sannolikhet inte bli inkallad och det skulle bli åtal så risken för sånt är väldigt låg. Därför yttrar jag mig om det, annars skulle jag aldrig ha yppat mig om min lilla spionage handling under gymnasietiden. Och jag har betydligt mer koll och mer påläst om ämnet än er. Ni ser spionage väldigt ytligt. Hursomhelst, det var mitt avgörande att ens i huvud taget nämna det på sociala medier.

Andra saken, jag har dessvärre inte "konsekvenstänk" i så god förmåga. Aldrig haft det.
Citera
2026-08-10, 11:02
Medlem
0perators avatar
Citat:
Första saken, jag är fullt medveten om sån verksamhet i det dolda som pågår. Men det har officiellt varit fåtal åtal. Jag faktiskt läser om säkerhetspolitiska rapporter både från Säkerhetspolisen, Must och FRA. Och att om man sysslar med spionage så skall man absolut vara tyst om saken. Men eftersom jag har ingen utbildning inom spionage och underrättelseverksamhet och jag, tror vad ni vill om saken, bedömde att i mitt fall utav min personlighet, autism och stamning att ingen tar mig på allvar och med största sannolikhet inte bli inkallad och det skulle bli åtal så risken för sånt är väldigt låg. Därför yttrar jag mig om det, annars skulle jag aldrig ha yppat mig om min lilla spionage handling under gymnasietiden. Och jag har betydligt mer koll och mer påläst om ämnet än er. Ni ser spionage väldigt ytligt. Hursomhelst, det var mitt avgörande att ens i huvud taget nämna det på sociala medier.

Andra saken, jag har dessvärre inte "konsekvenstänk" i så god förmåga. Aldrig haft det.

Men släpp det…
Dina lögner och bortförklaringar blir bara mer och mer efterblivna…
Citera
2026-08-10, 11:08
Medlem
0perators avatar
https://x.com/lind_kirk/status/2086706007485391269?s=46

Jag kommer nog sannolikt inte in med tanke på reservplats numreringen.

Tråkigt. Jag vill verkligen plugga vidare. Varje kommande vår kommer jag ansöka till den utbildning som jag vill plugga inom.

Men ska försöka mer nästa vår att komma in på Försvarshögskolan.

Är vår broder, Spion Lind, medveten om att Försvarshögskolan är ett nationellt skyddsobjekt?

Känns ju inte tryggt för rikets säkerhet att ha en sån hal jävel därinne
Citera
2026-08-10, 11:13
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0perator
https://x.com/lind_kirk/status/2086706007485391269?s=46

Jag kommer nog sannolikt inte in med tanke på reservplats numreringen.

Tråkigt. Jag vill verkligen plugga vidare. Varje kommande vår kommer jag ansöka till den utbildning som jag vill plugga inom.

Men ska försöka mer nästa vår att komma in på Försvarshögskolan.

Är vår broder, Spion Lind, medveten om att Försvarshögskolan är ett nationellt skyddsobjekt?

Känns ju inte tryggt för rikets säkerhet att ha en sån hal jävel därinne

Det enda som passar vår bror kirk är att han blir polischef hos donkens bollhav.
Citera
2026-08-10, 11:13
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Men släpp det…
Dina lögner och bortförklaringar blir bara mer och mer efterblivna…
Det var ingen bortförklaring.
Citera
2026-08-10, 11:19
Medlem
0perators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Det enda som passar vår bror kirk är att han blir polischef hos donkens bollhav.

hahaha
Säkerhetsansvarig och operativ chef vid skoldiscot
Citera
2026-08-10, 11:20
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickrick
Förstår inte riktigt det här med att kalla mig för bror hela tiden... struntsamma.

Jag riktar in mig på att ha bättre jobb. Seriösa jobb.
Citera
2026-08-10, 11:22
Medlem
0perators avatar
Citat:
Förstår inte riktigt det här med att kalla mig för bror hela tiden... struntsamma.

Jag riktar in mig på att ha bättre jobb. Seriösa jobb.

Dream on bror
Citera
2026-08-10, 11:23
Medlem
0perators avatar
Citat:
Det var ingen bortförklaring.

När ska du erkänna att du ljuger då?
Citera
2026-08-10, 11:42
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
När ska du erkänna att du ljuger då?
Jag förklarade varför jag yttrar mig om min lilla spionage handling. Men det är det enda brottet som inte tas på allvar och det är för bra för att vara sant gentemot vardags brott.

Men allt sånt har vi många upprepande gånger pratat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in