Citat:
Ursprungligen postat av
Klinggren
Tror nog att det händer oftare än du tror, men att den gemene spionen är smartare än att basunera ut att hen är spion på sociala medier
Ja, det är väl skillnaden på de flesta och du. Folk har oftast ett konsekvenstänk som stoppar en från att jämföra saker med nazityskland eller säga att åt pedofili och våldtäkter är petitesser om man ser på resten av brottsregistret
Första saken, jag är fullt medveten om sån verksamhet i det dolda som pågår. Men det har officiellt varit fåtal åtal. Jag faktiskt läser om säkerhetspolitiska rapporter både från Säkerhetspolisen, Must och FRA. Och att om man sysslar med spionage så skall man absolut vara tyst om saken. Men eftersom jag har ingen utbildning inom spionage och underrättelseverksamhet och jag, tror vad ni vill om saken, bedömde att i mitt fall utav min personlighet, autism och stamning att ingen tar mig på allvar och med största sannolikhet inte bli inkallad och det skulle bli åtal så risken för sånt är väldigt låg. Därför yttrar jag mig om det, annars skulle jag aldrig ha yppat mig om min lilla spionage handling under gymnasietiden. Och jag har betydligt mer koll och mer påläst om ämnet än er. Ni ser spionage väldigt ytligt. Hursomhelst, det var mitt avgörande att ens i huvud taget nämna det på sociala medier.
Andra saken, jag har dessvärre inte "konsekvenstänk" i så god förmåga. Aldrig haft det.