• 1
  • 2
2023-08-28, 21:07
Medlem
” På måndagskvällen larmades polis och ambulans till Oxelbergen med anledning av att en man i 20-års åldern utsatts för ett mordförsök i en lägenhet med ett vasst tillhygge. Han ska ha skadats på olika delar av kroppen.”

https://nt.se/nyheter/norrkoping/art...oping/r012vy0l
Citera
2023-08-28, 21:20
Medlem
Shanklygatess avatar
Lösingsgatan 1a borde det vara. 1b har trappan ner till källaren på vänstra sidan när du går in genom porten.

Finns en
V*ktor *van Chr*ster Pl*hn som är 22 år och bor på adressen. Annars är det bara tjejer strax över 20 så ev om det är någon pojkvän eller kompis som är offret.

*I
*A I efternamnet
Senast redigerad av Shanklygates 2023-08-28 kl. 21:26. Anledning: Tillägg av ev namn på offer
Citera
2023-08-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Lösingsgatan 1a borde det vara. 1b har trappan ner till källaren på vänstra sidan när du går in genom porten.

Stämmer. Teknikerna springer i 1a iallafall.
Citera
2023-08-28, 21:27
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromosomkungen
Stämmer. Teknikerna springer i 1a iallafall.

Ser du vilken våning? Mitt ev offer borde isf bo på nedre plan i mitten lägenheten.
Citera
2023-08-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ser du vilken våning? Mitt ev offer borde isf bo på nedre plan i mitten lägenheten.

På NT har dom en bild där man ser vart poliserna står i trapphuset. Ev att det räknas som första våningen?
Citera
2023-08-28, 22:01
Medlem
Citat:

Från mitt håll ser jag att det lyser på första och andra våningen, men det ser ut att vara ”vanliga” kökslampor! Mordförsöket behöver förstås inte ha skett i köket, men ser ingen större aktivitet i något av de fönsterna. Kan vara en av lägenheterna som inte vetter ut mot Storsvängen, och de har jag sämre sikt emot!

*EDIT
Missade ”mitten-lägenheten” i det du skrev, så det utesluter lägenheterna jag nämnde! Sorry!
Senast redigerad av Kromosomkungen 2023-08-28 kl. 22:11.
Citera
2023-08-28, 22:02
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkiss
På NT har dom en bild där man ser vart poliserna står i trapphuset. Ev att det räknas som första våningen?

Halvtrappan upp räknas som våning 0. Och där bor han som är 22 som jag skrev. På våningen över bor en tjej som är 20 och högst upp bor två tjejer som passar in i åldern så dom kan ev ha en pojkvän/kompis som är 22. Fick sms av en som pratat med polisen och tydligen är uppgången en brottsplats så kanske har hänt i trapphuset då.

Polisen ska även ha hittat något i ”parken” bakom pressbyrån enligt bilderna på nt.
Citera
2023-08-28, 22:10
Medlem
Citat:
Halvtrappan upp räknas som våning 0. Och där bor han som är 22 som jag skrev. På våningen över bor en tjej som är 20 och högst upp bor två tjejer som passar in i åldern så dom kan ev ha en pojkvän/kompis som är 22. Fick sms av en som pratat med polisen och tydligen är uppgången en brottsplats så kanske har hänt i trapphuset då.

Polisen ska även ha hittat något i ”parken” bakom pressbyrån enligt bilderna på nt.

Lägenheterna högst upp är nedsläckta, och jag och en polare såg en polis gräva i buskarna på Prinslotten (parken du nämner bakom Pressbyrån), så kan mycket väl finnas något där.

Om det är V*ktor som nämns som är den drabbade så är det rysligt tragiskt öde. Grabben var rejält trasig redan när jag genom gemensamma vänner stötte på honom flertalet gånger i Lindö i nedre tonåren.
Citera
2023-08-28, 22:23
Medlem
Han verkar ha uppdaterat sin profilbild på Facebook bara en kort stund innan.

Så ung dessutom, om det är honom de gäller.
Citera
2023-08-28, 22:24
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromosomkungen
Lägenheterna högst upp är nedsläckta, och jag och en polare såg en polis gräva i buskarna på Prinslotten (parken du nämner bakom Pressbyrån), så kan mycket väl finnas något där.

Om det är V*ktor som nämns som är den drabbade så är det rysligt tragiskt öde. Grabben var rejält trasig redan när jag genom gemensamma vänner stötte på honom flertalet gånger i Lindö i nedre tonåren.

Är det en som är skriven i huset är han en bra gissning, men eftersom polisen verkar ha varit uppe på mittenvåningen i huset också så kanske offret varit i en av de lägenheterna och då kanske de inte är han.

Men tillståndet ska vara stabilt iaf enligt region Östergötland.
Citera
2023-08-28, 23:49
Medlem
Men vad är det för stjärnor den här gången då?!
Hänger det möjligen ihop med samma konflikt som medfört kaos i Norrköping under sommaren?
Citera
2023-08-29, 07:30
Medlem
jontepsgs avatar
Från NT:
"Vid femtiden på tisdagsmorgonen bekräftar polisen att en person har blivit anhållen.

Uppgifterna är knapphändiga inledningsvis om personen och frihetsberövandet."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in