2023-09-01, 11:02
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Jag undrar på vilket sätt psykiatrin hjälper folk? Mitt intryck är att det inte hjälper, utan mest är massa slöseri med tid där lösningar inte finns med psykologer. Så varför går folk dit? På vilket sätt hjälper det?

Ditt intryck stämmer. Psykiatri är administration av läkemedel som i 99% av fallen gör patienterna sjukare i längden. SSRI är raka motsatsen till lyckopiller, och biverkningarna på de flesta psykmediciner är helt horribla.

Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Dom gör folk till beroende av diverse psykofarmaka åt big pharmas räkning deras säljare egentligen inte hjälper människor ur problem.

Stämmer. Som ny patient tror jag inte att man är välkommen tillbaka till läkaren om man inte påbörjar någon medicinering vid det första besöket. Och avslutar du dina medicineringar bryts läkarkontakten automatiskt. Vilket är synd, för en läkarkonsultation kan vara ganska så läkande i sig om läkaren är duktig och inkännande. Och skulle garanterat kunna vara ännu mer så, om det vore mer accepterat att läkaren även kan ge andra råd, förutom att bara skriva ut recept.
Citera
2023-09-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Jag undrar på vilket sätt psykiatrin hjälper folk? Mitt intryck är att det inte hjälper, utan mest är massa slöseri med tid där lösningar inte finns med psykologer. Så varför går folk dit? På vilket sätt hjälper det?

Hört talas om psykos?
Sen är störta problemet att psykiatrin har för lite resurser. Alla ska vara hemma nästan utifrån tillgängligheten. Till viss del bra att inte hospitalisera men många som behöver riktig hjälp eller är på väg att skada någon annan missas.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in