Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Vad tror ni om cupen så här när det börjat närma sig slutet av serien? Jag tycker Winnipeg börjar likna ett mästarlag. Inga storstjärnor men hela laget jobbar bra och dom har två bra målvakter. Släpper in minst mål vilket brukar vara en bra indikator för ett lag som går långt.
Japp, håller med. Winnipeg har imponerat på mig hela säsongen med ett, som du säger, lag utan storstjärnor men ett väldigt jämnt sådant och med starka målvakter. En riktig lagmaskin.
Dock håller jag Colorado, Florida och Carolina som större favoriter, med Winnipeg snäppet bakom. Som outsider sätter jag fjolårsmästarna Vegas, vars spel har hackat en del men har mycket kompetens i laget och vet hur man sa göra't. Samma sak kan väl sägas om Tampa, men jag tror inte på dem trots att Kucherov leder poängligan. De känns lite trötta.
Edmonton räknar jag bort. Det brukar inte funka i långa loppet med ett par fixstjärnor och mycket utfyllnad. Lyckas man neutralisera stjärnorna - eller om de dras med skadekänningar - finns det ingen som kliver fram i deras ställe. Av samma skäl kommer varken svensklagen Rangers eller Toronto att ta hem cupen. Vancouver ryker redan i första rundan, även om Elias Pettersson skulle vakna upp ur sin törnrosasömn som varat ett tag nu.