2024-03-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hade Erik Karlsson kunnat gå till en riktig contender trots sitt ofördelaktiga kontrakt? Eller var Pittsburgh de enda som var villiga att signa honom?

Man får säga att han gjort två väldigt dåliga val som valde San Jose och sedan Pittsburgh, två lag på dekis. Det kommer gå snabbt utför nu för Pens. Undra om det finns någon rimlig väg ut för Karlsson, och ifall han någonsin kommer få någon till chans att vinna SC.

Tror knappast att Dubas och Pittsburgh sa till Karlsson att de skulle tanka. Snarare att de skulle mjölka det sista ur Malkin, Crosby och Letang och att Karlsson skulle bli en viktig pusselbit för att hålla laget konkurrenskraftigt några säsonger till. Om Pittsburgh trodde på det själva får man väl aldrig veta, men Karlsson hade knappast så många andra lag att välja på som ville ta hans kontrakt. Han kunde vara kvar i San Jose som garanterat skulle tanka eller gå till Pittsburgh som inte hade planerat att göra det.
Citera
2024-03-12, 09:31
Tragiskt att nhl fått ännu en idiot i ligan. Tom Wilson-wannabeen Matt Rempe har inom loppet av två veckor armbågat två NJ-spelare i huvudet. Matchstraffet inatt var det fulaste jag sett på länge.

Riktig pajas som Rangers verkar ge istid för att skada motståndarna. Hoppas på en låååång avstängning nu.

Att han inte vågade slåss mot MacDermid efter den fula armbågen säger en hel del.
Senast redigerad av swdrdz 2024-03-12 kl. 09:40.
Citera
2024-03-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Tragiskt att nhl fått ännu en idiot i ligan. Tom Wilson-wannabeen Matt Rempe har inom loppet av två veckor armbågat två NJ-spelare i huvudet. Matchstraffet inatt var det fulaste jag sett på länge.

Riktig pajas som Rangers verkar ge istid för att skada motståndarna. Hoppas på en låååång avstängning nu.

Att han inte vågade slåss mot MacDermid efter den fula armbågen säger en hel del.

Håller fullständigt med. Det är en stor skillnad på att spela tufft eller fult. Det Rempe gör mot NJ och i tidigare matcher är bara onödigt och fult.
Citera
2024-03-13, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz

Denna gång blev det ”bara” fyra matchers avstängning! Det är ju i och för sig skickligt med tanke på att han spelat 10 totalt med 5 min TOI/G och 54 PIM!😬 Det lär inte dröja länge innan nästa avstängning hägrar tror jag……och då lär det bli betydligt längre!
Jag förstår inte att en del hyllar Rempe! Hade jag haft något att säga till om i NYR hade han åkt ut fortare än kvickt!
Vad tillför en sådan pajas som bara förstör för laget?
Vänta bara tills 3/4 då de möts igen!
Hoppas han åker på riktigt mycket däng då! Han är stor som ett hus men slåss kan han inte!
Det var så skönt att se Reeves läxa upp snorvalpen!
Senast redigerad av EnheltvanligSvenne 2024-03-13 kl. 02:54.
Citera
2024-03-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnheltvanligSvenne
Denna gång blev det ”bara” fyra matchers avstängning! Det är ju i och för sig skickligt med tanke på att han spelat 10 totalt med 5 min TOI/G och 54 PIM!😬 Det lär inte dröja länge innan nästa avstängning hägrar tror jag……och då lär det bli betydligt längre!
Jag förstår inte att en del hyllar Rempe! Hade jag haft något att säga till om i NYR hade han åkt ut fortare än kvickt!
Vad tillför en sådan pajas som bara förstör för laget?
Vänta bara tills 3/4 då de möts igen!
Hoppas han åker på riktigt mycket däng då! Han är stor som ett hus men slåss kan han inte!
Det var så skönt att se Reeves läxa upp snorvalpen!

Håller med dig. Han är en idiot som inte hör hemma i ligan, och han förtjänar en längre avstängning än fyra matcher för att avsiktligt armbågat motståndaren i huvudet med risk för bestående huvudskador.

Jag kom att tänka på Dave Schultz, som var aktiv på 1970-talet och som har rekordet för antal utvisningsminuter under en säsong med 472 minuter. Han vann även ett par Stanley Cup, en gång med 139 utvisningsminuter på 17 matcher, dvs drygt 8 minuter per match. Schultz framstod dock som mycket mer sportslig än idioten Rempe, och tog sina fighter mot motståndarnas tuffingar.
Citera
2024-03-15, 03:43
Medlem
Davys avatar
Halloj,
Såg armbågen av Rempe nu. Varför? Han har ju kroppen, bara att sätta bergssidan till. Fruktansvärt osnyggt och satte sitt eget lag i skiten.

/D
Citera
2024-03-15, 19:56
Medlem
thesyss avatar
Någon mer som tänkt på vilken svensk tv-"kändis" Tyler Toffoli är väldigt lik?
Citera
2024-03-16, 15:55
Medlem
thesyss avatar
Första målet i Jets inatt för Ullared-Morgan-look-aliken.
Citera
2024-03-16, 16:35
Trevligt men lite tidiga NHL matcher ikväll när det kräksnöar i Dalarna
Citera
2024-03-16, 23:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Vad tror ni om cupen så här när det börjat närma sig slutet av serien? Jag tycker Winnipeg börjar likna ett mästarlag. Inga storstjärnor men hela laget jobbar bra och dom har två bra målvakter. Släpper in minst mål vilket brukar vara en bra indikator för ett lag som går långt.
Citera
2024-03-17, 07:03
Carrick gjorde sitt första mål för Edmonton i morse i matchen mot Colorado som tyvärr tog extrapoängen efter förlängning med endast 0,5 sekunder kvar. Surt sa räven

Fö en väldigt underhållande match mellan 2 riktigt bra offensiva lag
Citera
2024-03-17, 09:04
Medlem
Alexander Nylander har alltså gjort 8 mål och 3 assist på sina första 11 matcher med Blue Jackets. Inte illa för en spelare som de flesta hade räknat ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in