• 1
  • 2
2023-08-27, 19:42
Medlem
Kan den man pratar med på telegram ta reda på kontaktuppgifter på något sätt, som tex ip och sedan via ip hitta andra uppgifter?

Skrev med en tjej på telegram och avslutade konversationen. Blev sedan kontaktad att allt var inspelat och att det skulle skickas vidare till familj. Fick en video på konversationen. Är det möjligt att ta reda på kontaktuppgifter via telegram då jag har det dolt i inställningen?
Citera
2023-08-27, 19:58
Medlem
Ännu en tråd som kunde varit en sökning på Google.

Nej, privatpersoner kan inte få fram vem du är om du använder ett användarnamn på Telegram
Nej din IP går inte att spåra

Så, lär dig googla nu.
Citera
2023-08-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarxxx
Kan den man pratar med på telegram ta reda på kontaktuppgifter på något sätt, som tex ip och sedan via ip hitta andra uppgifter?

Skrev med en tjej på telegram och avslutade konversationen. Blev sedan kontaktad att allt var inspelat och att det skulle skickas vidare till familj. Fick en video på konversationen. Är det möjligt att ta reda på kontaktuppgifter via telegram då jag har det dolt i inställningen?

Kolla noga innan du addar en person att du har inställningen att visa ditt telefonnummer på "off".

Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Nej, privatpersoner kan inte få fram vem du är om du använder ett användarnamn på Telegram

Jo, även om man addar någon via användarnamn på Telegram så måste man kolla så att inställningen att visa sitt telefonnummer är på "off", annars går det ju att eventuellt att hitta personen via dennes telefonnummer. Samt, du behöver inte vara så spydig när du skriver på Flashback när du uppenbarligen inte har full koll.
Senast redigerad av brandlovet 2023-08-27 kl. 20:12.
Citera
2023-08-27, 20:18
Medlem
Om du lägger till personen som kontakt så kan man se vilket telefonnummer du använder. Det är väl allt
Citera
2023-08-27, 20:43
Medlem
Jag har Telefonnummer satt till Nobody och personen är inte i Contacts, då ska numret vara dolt. Det är ju bra.
Citera
2023-08-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brandlovet
Jo, även om man addar någon via användarnamn på Telegram så måste man kolla så att inställningen att visa sitt telefonnummer är på "off", annars går det ju att eventuellt att hitta personen via dennes telefonnummer. Samt, du behöver inte vara så spydig när du skriver på Flashback när du uppenbarligen inte har full koll.
Jag utgick ifrån att TS inte är funktionsnedsatt när jag skrev mitt inlägg. Därav att jag inte nämnde den funktionen för honom. Om han ställt in att folk kan se hans mobilnummer eller om han addat dem med deras mobilnummer är det liksom game over.

Spydig? Allt jag gjorde var att tipsa honom om den nya fräna sidan Google.
Citera
2023-08-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlmelon
Om du lägger till personen som kontakt så kan man se vilket telefonnummer du använder. Det är väl allt
Om du lägger till deras användarnamn så kan du såklart inte se deras telefonnummer.
Citera
2023-08-27, 21:20
Medlem
Citat:
Om du lägger till deras användarnamn så kan du såklart inte se deras telefonnummer.

Jo, det är det som är problemet. Även om man addar någon via deras användarnamn så måste man aktivt välja att ändra inställningen att inte visa sitt telefonnummer till "off". Jag minns att jag tyckte det var väldigt märkligt / dåligt att inställningen att telefonnumret visas är på som "default", även om man addar någon via användarnamn och inte via telefonnummer.
Citera
2023-08-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brandlovet
Jo, det är det som är problemet. Även om man addar någon via deras användarnamn så måste man aktivt välja att ändra inställningen att inte visa sitt telefonnummer till "off". Jag minns att jag tyckte det var väldigt märkligt / dåligt att inställningen att telefonnumret visas är på som "default", även om man addar någon via användarnamn och inte via telefonnummer.
Är det verkligen så som standard?

Alltid sett Telegram som en oseriös app men det här slår nya rekord.
Citera
2023-08-28, 23:29
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Är det verkligen så som standard?

Alltid sett Telegram som en oseriös app men det här slår nya rekord.
Är väl bara att aktivera appen med et engångs-tel nummer om du är rädd för att tel-nummer ska outas?
Citera
2023-08-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Är väl bara att aktivera appen med et engångs-tel nummer om du är rädd för att tel-nummer ska outas?
Ja absolut. Men om det är opt out istället för opt in med att ge ut sitt mobilnummer är det idiotiskt liktväl.
Citera
2023-08-29, 22:25
Medlem
FriskaFlaktars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94

Tar gärna emot tips var och hur man får tag i fungerande engåmgs-tel nummer, som fungerar med telegram.

Försökte beta igenom en större mängd fria telenummer på nätet, men Telegram är så upplagt att det är ett telenummer per konto, så alla var redan utnyttjade en gång.

Inte sjutton ger man sitt riktiga nummer till Telegram..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in