2025-04-13, 23:28
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Tänker mer på hur det är att driva ett ställe som nästintill uteslutande går runt på att dessa alkisar super sig fulla. Det måste vara en speciell känsla att det viktigaste klientelet utgörs av labila missbrukare som i verkligheten hade mått bättre av att inte sitta där. Personligen hade jag nog inte kunnat undgå känslan av misslyckande och den tanken hade nog plågat mig varje dag.

Lägg därtill en eller två spelautomater inne på pizzerian så man kan kapitalisera på fler än ett missbruk.
Citera
2025-04-13, 23:36
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
I den mindre stad där jag bor är det iallafall nolltolerans mot fylla på pizzeriorna, såvida de inte "dricker snyggt" och försöker verka nyktra trots att de är fulla, och alkisarna får inte ens sitta på parkbänkar centralt och dricka, utan hänvisas till buss/tågstationen. Det kanske ser olika ut på olika orter, men redan i början av 2010-talet, då jag själv var aktiv alkis, började poliserna börja fösa bort oss från bänkarna, antingen med böteslapp eller erbjudande om att bli körd till fyllecell. Även på pizzeriorna där jag bodde då kastade man ut de som var synbart (eller hörbart) berusade och i synnerhet lokala alkisar, som även nekade att köpa pizza om de var fulla.

Varierar mycket från stad till stad. I Stockholm när jag bodde där såg jag ofta pizzeriaalkisar. I den mellanstora svenska stad jag nu bor har jag aldrig sett en pizzeriaalkis. Har inte ens sett en turkpizzeria med serveringstillstånd i denna stad.
Citera
2025-04-29, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helftenavvarrje
Jag gick förbi min lokala pizzeria häromdag. Hämtade upp en hämtpizza. Klockan var ca 16.

Där sitter de. Pizzeriaalkisarna. Pizzerian har just öppnat så det är ingen som är jättefull. Än. En av dem dricker något uppenbart alkoholfritt. Intressant. Aldrig sett det förr.

Vad är det för människor som väljer att sitta och förpesta pizzerier så där? Sen det här stället fick tillbaka sitt serveringstillstånd är det omöjligt att sitta där. Det blir alltid så jävla störigt. Är det nivån innan parkbänksalkis?
För många pizzerior är det väl ett sätt att gå runt. Servera alkohol till lokala alkisarna. De hänger där varje kväll. Maten är inget speciellt.
Citera
2025-04-29, 16:47
Medlem
PersonalSeasonings avatar
Pizzerior tillsammans med kinakrogar är väl ökända för att vara dagliga verksamheter för alkisar tillika sjukskrivna fetton? De kan krita och bli bjudna av ägarna på huset för att Alibaba kan tvätta pengar på följande sätt, med undantag för kinakrogar -angående den senare delen med att bli bjudna.
Senast redigerad av PersonalSeasoning 2025-04-29 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in