2023-08-27, 10:28
Medlem
helftenavvarrjes avatar
Jag gick förbi min lokala pizzeria häromdag. Hämtade upp en hämtpizza. Klockan var ca 16.

Där sitter de. Pizzeriaalkisarna. Pizzerian har just öppnat så det är ingen som är jättefull. Än. En av dem dricker något uppenbart alkoholfritt. Intressant. Aldrig sett det förr.

Vad är det för människor som väljer att sitta och förpesta pizzerier så där? Sen det här stället fick tillbaka sitt serveringstillstånd är det omöjligt att sitta där. Det blir alltid så jävla störigt. Är det nivån innan parkbänksalkis?
Citera
2023-08-27, 10:33
gissar att även alkisar gillar rutiner, man kommer till ett ställe som är "tryggt" och bekant. Tar en pizza och några öl ,snackar skit med ägaren/arbetarna. en knytpunkt i livet helt enkelt.
Citera
2023-08-27, 10:36
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helftenavvarrje
Jag gick förbi min lokala pizzeria häromdag. Hämtade upp en hämtpizza. Klockan var ca 16.

Där sitter de. Pizzeriaalkisarna. Pizzerian har just öppnat så det är ingen som är jättefull. Än. En av dem dricker något uppenbart alkoholfritt. Intressant. Aldrig sett det förr.

Vad är det för människor som väljer att sitta och förpesta pizzerier så där? Sen det här stället fick tillbaka sitt serveringstillstånd är det omöjligt att sitta där. Det blir alltid så jävla störigt. Är det nivån innan parkbänksalkis?

Är väl samma klientel som hänger på sunkigare kinakrogar?
Citera
2023-08-27, 10:38
Medlem
helftenavvarrjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Är väl samma klientel som hänger på sunkigare kinakrogar?

Det var så länge sen jag var på en kinakrog att jag hade glömt dem. Det är nog samma gäng. Sist jag såg några där så höll de på att säga rasistiska saker om/till ägarna. De söp upp sina bidrag, han skrattade nog hela vägen till banken.
Citera
2023-08-27, 10:45
Medlem
Tänker mer på hur det är att driva ett ställe som nästintill uteslutande går runt på att dessa alkisar super sig fulla. Det måste vara en speciell känsla att det viktigaste klientelet utgörs av labila missbrukare som i verkligheten hade mått bättre av att inte sitta där. Personligen hade jag nog inte kunnat undgå känslan av misslyckande och den tanken hade nog plågat mig varje dag.
Citera
2023-08-27, 11:11
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Tänker mer på hur det är att driva ett ställe som nästintill uteslutande går runt på att dessa alkisar super sig fulla. Det måste vara en speciell känsla att det viktigaste klientelet utgörs av labila missbrukare som i verkligheten hade mått bättre av att inte sitta där. Personligen hade jag nog inte kunnat undgå känslan av misslyckande och den tanken hade nog plågat mig varje dag.
Det är i stort sett så med alla krogar och utskänkningsställen , dom går runt ekonomiskt på ensamma och alkisar/missbrukare, att en del har högra social status förändrar inte fakta, ägarna skiter fullständigt i kunderna, dom ser bara pengar, allt annat är bara skådespel.
Citera
2023-08-27, 11:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Det är i stort sett så med alla krogar och utskänkningsställen , dom går runt ekonomiskt på ensamma och alkisar/missbrukare, att en del har högra social status förändrar inte fakta, ägarna skiter fullständigt i kunderna, dom ser bara pengar, allt annat är bara skådespel.

Du ser väl knappast samma klientel på Michelin-krogar
Citera
2023-08-27, 11:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av helftenavvarrje

För gemenskapen och för att en stor stark kostar 49:-
Citera
2023-08-27, 11:24
Bannlyst

Cheers!

Vidare så är detta såklart den absolut sista hållplatsen innan parkbänken, det är bara ljugande alkoholister som sätter sig på pizzerian, alla ljugpratar varandra i munnen, men ingen bryr sig, de sista synapserna i hjärnkontoret har sedan länge slocknat och det är mest en konstig autopilot som producerar ljud och kroppsspråk...
Citera
2023-08-27, 11:25
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det är väl en effekt av svensk alkoholpolitik, att inte få utskänkningstillstånd utan att kunna servera mat. Därför finns det inte många dedikerade sunkpubar, de måste ha en front av att vara ett matställe.
Citera
2023-08-27, 11:27
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen

Verkligen inte, utan det är sunkigare hak som har de stammisarna. Ser du alkisar sitta o supa på krogar som AG, Texas Longhorn osv? Inte ens Olearys ser jag alkisgäng sitta o trycka öl hela dagarna utan det är sunkigare kinakrogar och pizzerior.
Citera
2023-08-27, 11:28
Medlem
Mackan52s avatar
Lite variant av parkbänken för att de ska kunna känna sig lite normala en liten stund iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in