• 1
  • 2
2023-08-27, 09:34
Medlem
Detta tal kommer större del av den Svenska befolkningen titta tillbaka på och förstå innebörden av lite senare.

Länk till det kraftladdade talet 2023.08.26 - https://www.youtube.com/watch?v=IJNIqCYqiCw

Inte för jag bryr mig om politik och oljud som det varit det senaste... Eller hela tiden
Men tar man i såhär hårt emotionellt i ett tal till sin befolkning så känns det ju "nästan" som det är något som kokar i grytorna, Jag funderar på vad det kan vara

ÅSIKTER & KOMMUNICERING SKER UTAN POLITISKT KORREKTHET I DEN HÄR TRÅDEN

Min åsikt om talet är:
bra kodord i talet för dem med selektivt minne.
Några få vibbar av att det faktiskt är några politiker som vill betjäna sin befolkning och inte tvärtom.
Oljud och dålig ton när man pratar om invandring etc etc - tell us something new
Man är ingen ledare om man behöver så och läsa efter manus när man pratar till sin befolkning
Problem - reaktion - lösning.

Jag gillar den där...... Snubben
Senast redigerad av crYptOiLLumUnATi 2023-08-27 kl. 10:14.
Citera
2023-08-27, 09:44
Bannlyst
Jag har bara lyssnat på den en gång. Tyckte det var bra tal och det gjorde inte ont.
MEN inte för detta kommer ändra i agendan staten i staten satt.
Citera
2023-08-27, 10:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Kul att se och höra Jimmie igen, jag tycker att han har gått upp i vikt, men han sa ju att han har haft 10 veckors ledighet och man behöver inte synas i media hela tiden..
Senast redigerad av welcometoreality 2023-08-27 kl. 10:23.
Citera
2023-08-27, 10:49
Medlem
barkenarots avatar
Jimmie nämnde att skattebetalare inte längre behöver subventionera havsbaserad vindkraft. Det får gult ljus i min fact-check. Personer som har batteribanker får ersättning för att effekt-stabilisera elnätet, vilket kompenserar för att vindkraften har volatil effekt. Det är alltså en subvention till vindkraften generellt, även till den havsbaserade.

SD behöver kommunicera något om Salwan Momika. Många är övertygade om att han vore medlem i Sverigedemokraterna. SDs tystnad i frågan gör det extra troligt. Är han medlem borde SD kunna övertyga honom att inte bränna några fler koraner i år. Är han inte medlem borde de kunna berätta att han inte är det. Som det ser ut nu verkar SD vilja ta på sig skulden för kommande inskränkningar av yttrandefriheten. Då är det inte konstigt att de ligger dåligt till i opinionen och skulle det hända kommer de såklart falla ännu lägre.

Som skåning uppskattar jag inte att SD-afillierade aktivister bränner koran i Stockholm. Stockholm är i Svealand och svearna ville ha hit islam och massinvandring. Det är götarna i sydsverige som inte ville ha islam och massinvandring. Att bränna koran i Stockholm leder då potentiellt till att muslimer väljer att bosätta sig i Sydsverige då koranen i deras tycke "skändas" mer sällan där. Det i sin tur leder till att fler väljare vill ha massinvandring då den koncentreras till Sydsverige, vars infödda nationer de hatar, och då de själva i Svealand och Norrland slipper det mesta av konsekvenserna. Bättre är att bränna koran i södra Götaland, men efter att NATO-anslutningsprocessen är klar, alternativt direkt om Erdogan skulle sätta sig på tvären igen. Incitament.
Citera
2023-08-27, 11:19
Medlem
Som vanligt slående bra och klockrena analyser av samhället samt vad som behöver göras. Tror inte han har ett manus men väl stödord vad han ska prata om. Lätt att glömma något annars eller flumma in på något annat. Sveriges nästa statsminister!
Citera
2023-08-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot
Jimmie nämnde att skattebetalare inte längre behöver subventionera havsbaserad vindkraft. Det får gult ljus i min fact-check. Personer som har batteribanker får ersättning för att effekt-stabilisera elnätet, vilket kompenserar för att vindkraften har volatil effekt. Det är alltså en subvention till vindkraften generellt, även till den havsbaserade.

SD behöver kommunicera något om Salwan Momika. Många är övertygade om att han vore medlem i Sverigedemokraterna. SDs tystnad i frågan gör det extra troligt. Är han medlem borde SD kunna övertyga honom att inte bränna några fler koraner i år. Är han inte medlem borde de kunna berätta att han inte är det. Som det ser ut nu verkar SD vilja ta på sig skulden för kommande inskränkningar av yttrandefriheten. Då är det inte konstigt att de ligger dåligt till i opinionen och skulle det hända kommer de såklart falla ännu lägre.

Som skåning uppskattar jag inte att SD-afillierade aktivister bränner koran i Stockholm. Stockholm är i Svealand och svearna ville ha hit islam och massinvandring. Det är götarna i sydsverige som inte ville ha islam och massinvandring. Att bränna koran i Stockholm leder då potentiellt till att muslimer väljer att bosätta sig i Sydsverige då koranen i deras tycke "skändas" mer sällan där. Det i sin tur leder till att fler väljare vill ha massinvandring då den koncentreras till Sydsverige, vars infödda nationer de hatar, och då de själva i Svealand och Norrland slipper det mesta av konsekvenserna. Bättre är att bränna koran i södra Götaland, men efter att NATO-anslutningsprocessen är klar, alternativt direkt om Erdogan skulle sätta sig på tvären igen. Incitament.

Jag förstår inte riktigt problemet gällande Salwan Momika? Vem som helst kan bli medlem i ett parti det är bara registrera sig på nätet och betala medlemsavgiften! Partiet kan inte förbjuda folk att bli medlem vad jag vet? De kan såklart utesluta medlemmar om någon gör olagligheter? Det Salwan Momika gör bränner böcker är inte olagligt idag! Ena stunden är SD rasister ena stunden har de utländska medlemmar och kopplingar till andra länder ?

Det börjar bli löjligt att precis allt som Magdalena A med anhang tycker är dåligt så är det Sverige Demokraterna som stöttar personerna eller landet! Ena dagen Trumph andra dagen Putin! Tredje dagen turkiet! Patetiskt! Dessutom när Sd är det enda partiet som politiskt bryr sig om Sverige!
Citera
2023-08-27, 11:29
Medlem
SD lever och frodas på rädsla och hat.
Det lyser igenom i talet tycker jag
Citera
2023-08-27, 11:35
Bannlyst

Men varför fortsätter han leka baksäteschaufför? dom har haft makten i 1 år nu, bensinpriset åt helvete, sjukvården åt helvete, skjutningarna sker inne i köpcenturm, ingenting har hänt, han kommer inte längre undan med sitt putte nuttiga trams, dags att hålla käften och börja leverera...
Citera
2023-08-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkenarot

Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
SD lever och frodas på rädsla och hat.
Det lyser igenom i talet tycker jag
Förstår vi det underliggande problemet till varför det här problemet uppstår då?
Citera
2023-08-27, 11:52
Medlem
[quote=schizoflens|85546788]
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Men varför fortsätter han leka baksäteschaufför? dom har haft makten i 1 år nu, bensinpriset åt helvete, sjukvården åt helvete, skjutningarna sker inne i köpcenturm, ingenting har hänt, han kommer inte längre undan med sitt putte nuttiga trams, dags att hålla käften och börja leverera...
Märker att du är frustrerad. Men man blir nog det automatiskt om man läser om sånt varje dag. tror det kan ha något repeterande imtryck att göra. Men kan ju såklart ha 1000% fel här
Citera
2023-08-27, 11:57
Bannlyst
[spoiler][quote=crYptOiLLumUnATi|85546926]
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens

Klart jag är frustrerad, ingenting har hänt det senaste året, förutom att den här minoritetsregeringen håller på att implodera inifrån, bra tal hit, vältalig dit, håll bara käften och börja leverera! färdigsnackat! nu har ni makt, visa vad ni ska göra med den!
Citera
2023-08-27, 12:12
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
De kan såklart utesluta medlemmar om någon gör olagligheter? Det Salwan Momika gör bränner böcker är inte olagligt idag!

Ur Sverigedemokraternas stadgar; min fetning:
§ 2 Mom 7 Uteslutning
Uteslutning av medlem som överträder kraven i 1 kap 2 § eller som på annat sätt genom
sitt uppträdande skadar partiets anseende
verkställs av partistyrelsen med omedelbar
verkan. Medlemmen i fråga, styrelsen i den kommun- eller kretsförening samt distrikt
vederbörande tillhör ska före beslutets fattande beredas tillfälle att yttra sig. En erlagd
medlemsavgift återbetalas ej.
Det kan dock vara mer aktuellt med Mom 9 Avstängning, för det är fullt rimligt (och bra e m m) att SD stödjer rätten att bränna koraner och tar upp motståndare till islam/Islam som medlemmar. Det måste dock göras med ett visst mått av förnuft så det inte får motsatt effekt. Får det motsatt effekt måste vi fråga oss vad Momikas syften egentligen är. Är han kanske i Sverige för att bereda vägen för en islamisering?

Vid ambassader är väl bland de sista ställen en motståndare till islam vill bränna koraner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in