2017-06-04, 14:44
Medlem
På 1 svensk kvinna som klär sig feminint (klänning/kjol/blus/högklackade skor/stövlar t.ex) så ser man garanterat 5 eller ännu fler svenska kvinnor som klär sig som karlar. Jeans, sneakers, kängor, tshirts, skjortor och andra plagg som traditionellt har manlig attribut.

Jag har aldrig riktigt förstått varför denna utveckling har tagit form.

Skulle min fru klä sig så, så skulle jag lika gärna kunna gifta mig med en snubbe. Så slipper man gnäll och tjaffs om småsaker på samma gång.

Jag älskar min hustru, men hennes kvinnliga attribut och feminina sätt en väldigt stor del av min attraktion till henne.

Så vad jag undrar är; varför klär ni er som män?
Och du man; varför tolererar du att din fru ser ut som en man?
Citera
2017-06-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looktwice1234
På 1 svensk kvinna som klär sig feminint (klänning/kjol/blus/högklackade skor/stövlar t.ex) så ser man garanterat 5 eller ännu fler svenska kvinnor som klär sig som karlar. Jeans, sneakers, kängor, tshirts, skjortor och andra plagg som traditionellt har manlig attribut.

Jag har aldrig riktigt förstått varför denna utveckling har tagit form.

Skulle min fru klä sig så, så skulle jag lika gärna kunna gifta mig med en snubbe. Så slipper man gnäll och tjaffs om småsaker på samma gång.

Jag älskar min hustru, men hennes kvinnliga attribut och feminina sätt en väldigt stor del av min attraktion till henne.

Några av de sakerna du räknar upp kan vara väldigt fint på en kvinna. Dessutom kan det vara bra att spara vissa plagg till specielle tillfällen, så att det verkligen blir speciellt. Jag skulle tycka det var konstigt om min fru gick i klänning varje dag.
Citera
2017-06-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looktwice1234
Varför klär du dig som du gör?
Citat:
Du måste ha en rätt konstig fru om hon ser ut som en man för att hon drar på sig ett par jeans.
Citera
2017-06-04, 14:54
Medlem
poxers avatar
Snarare pösiga byxor i tunt tyg med hemska färger och mönster, lika pösig topp, skrikiga runda solglasögon och hafsigt uppsatt hår. Ser ut som zigenare.
Citera
2017-06-04, 15:00
Medlem
Evolution kanske ett sätt att få genus perspektivet mellan man och kvinna så att det blir att man säger hen.
Citera
2017-06-04, 15:06
Medlem
Haha. Blir alltid lika road av mossiga människor som du!
Och håller med föregående, spännande fru som ser ut som en man jeans.
Kan ha varit bland det dummaste inläggen jag läst på länge - grattis!
Citera
2017-06-04, 15:07
Bannlyst
Därför att det är mer praktiskt, och att dom inte känner någon press att klä sig traditionellt kvinnligt.
Citera
2017-06-04, 15:09
Medlem
RetroLovers avatar
Har det någonsin slagit dig att vi inte suktar efter manlig uppmärksamhet varje gång vi klär oss? Förövrigt så tycker jag de flesta tjejer bär tighta jeans eller leggings. Om du som man klär dig på det viset kanske du ska se över din egen garderob?
Citera
2017-06-04, 15:47
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det är för att reta gallfeber på dig.
Citera
2017-06-04, 15:49
Medlem
Couplets avatar
Innan du ber någon ha på sig högklackat, eller ens förvänta dig att de ska det, så kanske du ska prova själv?
Citera
2017-06-04, 16:31
Medlem
RagingHippies avatar
Är ju ganska klokt att vara oattraktiv som kvinna i dagens Sverige..
Citera
2017-06-04, 16:40
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det är inte bara kvinnor som klär sig sunkigt. Många män gör det möjligt också. Värst är det när folk går runt med mjukisbyxor offentligt, om man bortser från de som går i badkläder i mataffärer. Själv har jag inga krav på att kvinnor måste ha klänning eller högklackat hela tiden. Tvärtom undrar jag varför någon tar på sig högklackat frivilligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in