2011-05-23, 12:19
Medlem
GP till helgen

Hur går e?.
Citera
2011-05-23, 18:42
Medlem
Har letat endel efter hemsidor som säljer hojar, delar, kläder (utrustning) som gäller Speedway.
Blocket är även fattig på det, 5-6 motorcyklar i hela Sverige.
Undrar då lite var alla andra som kör (det är ju ändå några stycken i hela Europa) hittar sina saker.

Gerhardssons känner jag redan till, men borde ju finnas mer än det.
Djupare information om sporten och motorcyklarna uppskattas med.

Mvh Pimpstarus.
Citera
2011-05-23, 20:39
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpstarus
Har letat endel efter hemsidor som säljer hojar, delar, kläder (utrustning) som gäller Speedway.
Undrar då lite var alla andra som kör (det är ju ändå några stycken i hela Europa) hittar sina saker.

Mvh Pimpstarus.

angående köp/sälj så vet jag inte riktigt men ställa samma fråga i masarnas gästbok:
http://www.masarna.nu/gastbok.cgi där borde du kunna få ett vettigt svar.

Vad det gäller det andra vad vill du veta? Jag är inte särskilt hemma på cyklarnas tekniska specifikationer/konstruktion men i övrigt så ska jag försöka svara så gott det går.
Senast redigerad av BleAivano 2011-05-23 kl. 20:54.
Citera
2011-05-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
angående köp/sälj så vet jag inte riktigt men ställa samma fråga i masarnas gästbok:
http://www.masarna.nu/gastbok.cgi där borde du kunna få ett vettigt svar.

Vad det gäller det andra vad vill du veta? Jag är inte särskilt hemma på cyklarnas tekniska specifikationer/konstruktion men i övrigt så ska jag försöka svara så gott det går.

Regler, tips & tricks! Allmän information om att tävla, kostnader även hur det kommer att gå för Kaparna och om det börjar hända något ang Göteborgs Speedway klubb snart? (om du vet något om det dvs). Ja, så mycket du kan och orkar med helt enkelt
Citera
2011-05-24, 22:19
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Regler, tips & tricks! Allmän information om att tävla, kostnader även hur det kommer att gå för Kaparna och om det börjar hända något ang Göteborgs Speedway klubb snart? (om du vet något om det dvs). Ja, så mycket du kan och orkar med helt enkelt

Vad det gäller regler så finns väldigt förenklade regler här: http://www.speedwaybladet.se/ny_pa_speedway.html . Det fullständiga officiella reglementet finns här: http://svemo.mediapaper.nu/rundbana/ Kostnader, info att tävla osv är tyvärr inget som jag kan något om (har aldrig kört själv) mer än att det är rätt dyrt att hålla på. När det gäller den biten så är det nog lämpligast att ta kontakt med en klubb om det finns någon i närheten av där du bor, det finns ju dock inte så väldans många klubbar i Sverige. Masarna/Avesta är den nordligaste klubben som deltar i seriesystemet, även om bl.a Jämtarna i Östersund har en del träningsaktivitet på sommaren.

Gällande Göteborg och speedway så är det rätt dött för närvarande. Det finns ingen permanent bana sedan Arendal ute på Hisingen revs. Tror inte det är så mycket aktivitet i klubbarna heller.
kaparna hade ju bygglovsansökan inne om en arena bredvid Säve men jag kommer inte riktigt ihåg vad som var orsaken till att det inte blev något av det. Antagligen överklaganden och brist på pengar / oenighet som finansiering och etc. Så utan ny bana i Gbg så tror jag inte att det kommer att hända så mycket.
Citera
2011-05-25, 15:39
Medlem
Helt underbart att vetlanda fick spö igen
Citera
2011-05-29, 18:00
Medlem
Någon som vet vart det är mest publik på GP? Har hört att Köpenhamn samt Cardiff ska vara det mest populära?
Funderar på att köpa mig biljetter till 11 juni @ Köpenhamn.
Citera
2011-06-03, 15:40
Medlem
Måste väl vara i polen?
Citera
2011-06-04, 20:47
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Någon som vet vart det är mest publik på GP? Har hört att Köpenhamn samt Cardiff ska vara det mest populära?
Funderar på att köpa mig biljetter till 11 juni @ Köpenhamn.

Cardiff, Köpenhamn och de Polska tävlingarna med Målilla en bit därefter.

Tycker att både Cradiff och Kph faktiskt bjöd på rätt skaplig racing förra året, för att vara temporära banor, även om det inte kan mäta sig med t.ex. Målilla och de Polska banorna.
Citera
2011-06-09, 02:25
Medlem
Fy fan stackars Leigh Adams

http://svt.se/2.93021/1.2448367/adams_forlamad_efter_krasch
Citera
2011-06-09, 09:10
Medlem
Citat:

Mvh Pimpstarus.

Gerardssons är den enda återförsäljaren i Sverige av speedway cyklar/delar. Det finns en till nere i småland som också säljer lite men inte alls lika som Gerardsson. Tror han till och med köper sina saker av Gerardsson.

Usch vad hemskt med Leigh Adams...Känns något skumt över förare som ska/vill/har slutat köra. har hänt några gånger nu att dom råkar ut för olyckor. Tillfällighet eller "racing Guden" som blir arg?
Citera
2011-06-09, 11:07
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meatlof
Usch vad hemskt med Leigh Adams...Känns något skumt över förare som ska/vill/har slutat köra. har hänt några gånger nu att dom råkar ut för olyckor. Tillfällighet eller "racing Guden" som blir arg?
Ja, efter att ha tävlat i 20 år på toppnivå i en så skadedrabbad sport som speedway, är det verkligen ödets ironi.

Speedway har han som sagt slutat med, så olyckan skedde när han tränade inför något ökenrally med en offroadmaskin.

Senaste nytt här: http://www.speedwayworld.tv/news/article/345/leigh-adams-latest

Ordentlig smäll med både punkterade lungor, brutna revben och tre krossade kotor.

Det finns dock ett litet hopp. Man kan få fraktur på kotor utan att nervbanorna slits av. Då blir ibland svullnaden i området så stor att nervbanorna kläms och man blir temporärt förlamad i ett par veckor.
Vad jag förstår har man inte meddelat att skadan är permanent för Leigh Adams, så vi får hålla tummarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in