Citat:
Ursprungligen postat av
lepetitmais
Tjenare!
Varit på en del dejter i sommar och vi har verkligen klickat på många sätt. Överlappande intressen, hur vi förstår och ser på världen, humor etc. etc. Men så kom det till det fysiska. Redan kyssarna känns fel, och i sängen blir det riktigt avigt. Det är som att vi inte har samma takt, samma former. När vi hånglar känns det till och med som om vi har två olika typer av munnar. Så allt är liksom off rent fysiskt.
Ni som varit med om något liknande, har ni försökt fixa det? Går det fixa?
Ni som försökt, håller på och försöker eller till och med löst det, vad har funkat? Hur har ni angripit problemet?
Ni som försökt men gett upp, vad fick er att ge upp? När kände ni att det inte skulle gå? Vad testade ni?
Har haft samma upplevelse några gånger. Oftast har då relationen runnit ut i sanden ändå av diverse orsaker. Men vid ett tillfälle var det precis som du beskrev, att man klickar på så många andra sätt att man ändå vill ge det ett helhjärtat försök. Det jag gjorde då var att kommunicera öppet om vad jag tyckte om (t.ex att jag gillar när han kysser mig långsammare), och ge verbal feedback när han gjorde "rätt". Det funkade till viss del, det blev bättre för stunden, men i slutändan gav jag upp. Då hade det gått ett halvår utan att vi var särskilt mycket mer synkade än i början.
Ledsen att ge dig ett negativt svar, men är man så olika tror jag inte att det går att få det att klicka riktigt rätt hur man än försöker.