2023-08-26, 13:10
Medlem
lepetitmaiss avatar
Tjenare!
Varit på en del dejter i sommar och vi har verkligen klickat på många sätt. Överlappande intressen, hur vi förstår och ser på världen, humor etc. etc. Men så kom det till det fysiska. Redan kyssarna känns fel, och i sängen blir det riktigt avigt. Det är som att vi inte har samma takt, samma former. När vi hånglar känns det till och med som om vi har två olika typer av munnar. Så allt är liksom off rent fysiskt.

Ni som varit med om något liknande, har ni försökt fixa det? Går det fixa?

Ni som försökt, håller på och försöker eller till och med löst det, vad har funkat? Hur har ni angripit problemet?

Ni som försökt men gett upp, vad fick er att ge upp? När kände ni att det inte skulle gå? Vad testade ni?
Citera
2023-08-26, 13:25
Medlem
drunkkidcatholics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepetitmais
Tjenare!
Varit på en del dejter i sommar och vi har verkligen klickat på många sätt. Överlappande intressen, hur vi förstår och ser på världen, humor etc. etc. Men så kom det till det fysiska. Redan kyssarna känns fel, och i sängen blir det riktigt avigt. Det är som att vi inte har samma takt, samma former. När vi hånglar känns det till och med som om vi har två olika typer av munnar. Så allt är liksom off rent fysiskt.

Ni som varit med om något liknande, har ni försökt fixa det? Går det fixa?

Ni som försökt, håller på och försöker eller till och med löst det, vad har funkat? Hur har ni angripit problemet?

Ni som försökt men gett upp, vad fick er att ge upp? När kände ni att det inte skulle gå? Vad testade ni?

Har haft samma upplevelse några gånger. Oftast har då relationen runnit ut i sanden ändå av diverse orsaker. Men vid ett tillfälle var det precis som du beskrev, att man klickar på så många andra sätt att man ändå vill ge det ett helhjärtat försök. Det jag gjorde då var att kommunicera öppet om vad jag tyckte om (t.ex att jag gillar när han kysser mig långsammare), och ge verbal feedback när han gjorde "rätt". Det funkade till viss del, det blev bättre för stunden, men i slutändan gav jag upp. Då hade det gått ett halvår utan att vi var särskilt mycket mer synkade än i början.

Ledsen att ge dig ett negativt svar, men är man så olika tror jag inte att det går att få det att klicka riktigt rätt hur man än försöker.
Citera
2023-08-26, 13:38
Medlem
Hahahahaha, det tycker jag kan bli lite obekvämt. Blir alltid så förvånad över hur t ex läppar kan kännas så olika att möta.

De som det inte har funkat med har jag liksom bara övat tills man får till det, på något ostelt sätt. Tillslut sitter den! Ha kul med varandra, kommunicera, lek runt och prova!

Ibland får man släppa den där förväntningen/förhoppningen att det bara ska flyta på.
Citera
2023-08-26, 13:40
Medlem
pn222jws avatar
Om du blir rejält upphetsad kan det gå vägen.
Citera
2023-08-26, 14:11
Medlem
lepetitmaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igenkand
De som det inte har funkat med har jag liksom bara övat tills man får till det, på något ostelt sätt. Tillslut sitter den! Ha kul med varandra, kommunicera, lek runt och prova!

Ibland får man släppa den där förväntningen/förhoppningen att det bara ska flyta på.
Precis det jag tänker, att det inte bara kommer vara löst utan att man får fixa det. Men låter som om det är övning som gäller?
Citera
2023-08-26, 14:12
Medlem
lepetitmaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Om du blir rejält upphetsad kan det gå vägen.
Kåtheten är det inget fel på! Det är mer det att den försvinner när det väl är igång för att det är så jävla... konstigt? Som om vi håller på med olika sporter, typ en fotbollsspelare och den andre kör lacross på samma plan.
Citera
2023-08-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepetitmais
Precis det jag tänker, att det inte bara kommer vara löst utan att man får fixa det. Men låter som om det är övning som gäller?

Jaaa! Men tänk inte på det som övning. Snarare lek, lära känna och mötas på mitten, tycker jag låter trevligare.
Citera
2023-08-26, 14:17
Medlem
Key, är väl att ta det långsamt framåt i en process med byggstenar av att mötas på alla olika sätt. Börja enkelt, och bygg på tills det blir en dynamik!
Citera
2023-08-26, 16:49
Bannlyst
Tror det e svårt o lösa tyvärr. Det går att lära en tungpressare sluta försöka döda en genom kvävning vid hånglet el vad deras avsikt nu e. Svårare o lära ngn fingertoppskänsla el vad man ska kalla det. E väl vad bra intimitet bygger på, fingertoppskänsla. Men haft dåligt tålamod. Om du känner personligheten e värd o kämpa för, o försöka göra ngt bättre, skulle jag göra så här: Ta det långsamt. Hångla bara. Mys. Ligg ej förens starkt sug till det uppstår. Ofta när sex blir taffligt e det ingen bra kemi där från start. E ej hånglet bra e det svårt för resten o bli det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in