2023-08-28, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me163
Jag kan tänka mig att de yngre är mindre för Putin men hur mycket har jag noll koll på.

Yngre tänker ju lite annorlunda, vi vet ju hur det ser ut här eller hur
Ja så är det.
Har bara pratat med några få som bor i Sverige numera, så hur det i det stora hela ligger till vet man ju inte.
En jag pratade med hade halva sin familj i Ukraina och dom sa att Zelenskyj var en narkoman och inte hade folkets stöd.

Annars så sa dom att det var bättre när det var Sovjetunionen även fast dom inte var så gamla då, men ingen behövde svälta och det fanns knappt någon kriminalitet.
När peristrojkan kom eller vad det nu heter blev det mycket sämre med kriminalitet och vanligt folk fick det mycket sämre.
Citera
2023-08-28, 08:06
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ur rysk synvinkel så ja.
Det är ett tecken på att väst hatar Ryssland och vill stycka upp landet o stjäla deras tillgångar.
Agerar inte Ryssland nu så är det förlorat. Nu har man satt ned foten o visat att denna expansion inte är okej.

Eller hade du och USA varit okej med att Kuba och Mexiko ansluter sig till ett nytt Sovjetunionen?
Alla länder får ju bestämma själv vilken klubb de vill tillhöra?

Nej, naturligtvis så är det inte okej och en slags balans måste råda för fredens skull.
Börjar man flytta vikter på vågen så blir det en reaktion o här ser vi resultatet.

Finner du det roande när stridsvagnarna börjar röra på sig? Själv finner jag det oroande.
Din lilla foliehattryss.
Tror du att USA hade ockuperat Mexiko om de anslöt sig till CSTO?
Citera
2023-08-28, 08:07
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Är du på riktigt så efterbliven att du inte klarar av att posta en länk som funkar? Gör om gör rätt eller länka till någon annan sida!
Länken funkar fint ryssfan.
Citera
2023-08-28, 08:07
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Nej, det har jag inte. Är du förståndshandikappad eller vad lider du av? Beskrev precis för dig att man inte behöver vara för Ryssland bara för att man inte är för det USA/väst/Ukraina gör. Ett jävla lipande på dig hela tiden. Ta dig samman!
Så vem vill du ska vinna kriget? Väst eller Ryssland?
Citera
2023-08-28, 08:08
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Jag pratar inte om att kärnvapenmakter ska anfalla varandra med kärnvapen, jag pratar om att kärnvapenmakter ska tillåta att attackera varandra med konventionella vapen utan att eskalera det till kärnvapen.
Och jag berättar för dig att det finns inte på något lands agenda. Inte ens bajsputtes.
Då hänvisar du till något som galne trump trodde var en bra idé. Här berättar jag för dig att det är en ensam individ - donald trump. Inte USA, och ingen annan heller.
Citera
2023-08-28, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Ryssland såklart, för det första är det allra bäst för merparten av de som bor i Ukraina och i Ryssland, det är samma folkslag med samma värderingar.

För det andra vill jag inte ha ett så enormt korrumperat land som Ukraina i vår närhet som översvämmar oss med allt möjligt skit och ska ha bidrag bidrag utan skam i kroppen(nu pratar jag om dess politiker, inte Ukrainare)
Citera
2023-08-28, 08:35
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ryssland såklart, för det första är det allra bäst för merparten av de som bor i Ukraina och i Ryssland, det är samma folkslag med samma värderingar.

För det andra vill jag inte ha ett så enormt korrumperat land som Ukraina i vår närhet som översvämmar oss med allt möjligt skit och ska ha bidrag bidrag utan skam i kroppen(nu pratar jag om dess politiker, inte Ukrainare)
1: Det var inte dig jag frågade din dumma vatnik.
2: Hur kan ett ryskt styre vara bättre för Ukraina? Du har sett var Putin gör med civila Ukrainare va?
3: Ukraina och Ryssland har inte längre samma värderingar. Ukrainas värderingar har stegvis närmat sig Väst, inte minst efter 2004 samt 2014.
4: Men Ryssland är ju mer korrupt... så här faller du ju jävligt platt va?
Citera
2023-08-28, 08:43
Medlem
Om jag får spekulera:

1 Ryskt artilleri är inte träffsäkert utan behöver mycket ammunition. Detta i kombination med att man bara kan skjuta ett begränsat antal skott innan ”röret” måste bytas ut. Så vad har Ukraina gjort? Man har slagit ut broar och järnvägar. Samt att man nu eliminerar ca 30 haubitsar om dagen. Och man har nu kluster ammunition som fungerar utmärkt mot mjuka mål.

Det innebär att Ryskt infanteri blir ”mink-mat”

2 Man håller långsamt på att strypa rysk logistik på svarta havet med hjälp av båt drönare. Inga fartyg = Ingen olja till Kina.
Inget vete till Afrika.

3 Har ni sett hur demografin ser ut i Ryssland? Sovjet kollapsade för 30år sen. Då kom väldigt små barnkullar. Hela Ryssland behöver dessa barnkullar för sin ekonomi. Det är dessa 30-åringar som nu slaktas.

4 Det brinner i ryska fabriker. Ukraina har ett stort nätverk av sabotage förband djupt inne i Ryssland.

Det ligger i USA och EUs intresse att en gång för alla stampa tillbaka Ryssland till 50-talet.
(Kanske inte Tyskland som gärna vill få tillbaka sin billiga naturgas)

Så min spekulation är att kriget kommer fortsätta under lång tid. Det finns inget intresse att få slut på kriget. Man vill göra Ryssland svagt.

Ukraina kommer att återta alla områden.

Först kommer Krim att återtas. Sen kommer resten av Ukrainskt territorium att återtas.

Ukraina är en stat som har transformerats i grunden. Djupt rysshat generationer framåt. En nationell identitet

Så det blir inga förhandlingar förrän Putin sitter i Haag.
Citera
2023-08-28, 08:50
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito

Du har verkligen svårt att begripa saker va? Jag förklarade just i ett tidigare inlägg hur en trolig fred skulle se ut. Sen om man anser sig vinna eller inte beror ju på vad man har som mål. Om Ukrainas mål är att döda och driva ut alla ryssar från Donbass och Krim så kommer detta inte lyckas. Är nog få som tror det idag. Om Rysslands mål är att ockupera hela Ukraina och införliva det med Ryssland så kommer de inte vinna heller. Om deras mål är att säkra de områden som ville ha deras hjälp från början så kommer de sannolikt lyckas. Det skulle vara politiskt självmord för Putin att i detta läge lämna Donbass och Krim i sticket. Det bästa för människorna som bor där är om majoriteten för höra dit de vill höra. Kriget har som sagt pågått i snart 10 år. Folk där är nog jävligt less på allt.

Du länkade till detta. Vad fan är det? En sökning eller vad? Länka till en specifik artikel istället!
https://www.flashback.org/leave.php?...%2Far-AA1fj2C9
Citera
2023-08-28, 08:52
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Du har verkligen svårt att begripa saker va? Jag förklarade just i ett tidigare inlägg hur en trolig fred skulle se ut. Sen om man anser sig vinna eller inte beror ju på vad man har som mål. Om Ukrainas mål är att döda och driva ut alla ryssar från Donbass och Krim så kommer detta inte lyckas. Är nog få som tror det idag. Om Rysslands mål är att ockupera hela Ukraina och införliva det med Ryssland så kommer de inte vinna heller. Om deras mål är att säkra de områden som ville ha deras hjälp från början så kommer de sannolikt lyckas. Det skulle vara politiskt självmord för Putin att i detta läge lämna Donbass och Krim i sticket. Det bästa för människorna som bor där är om majoriteten för höra dit de vill höra. Kriget har som sagt pågått i snart 10 år. Folk där är nog jävligt less på allt.

Du länkade till detta. Vad fan är det? En sökning eller vad? Länka till en specifik artikel istället!
https://www.flashback.org/leave.php?...%2Far-AA1fj2C9
Tycker du Putin ska få de områden han annekterat inuti en annan suverän nation alltså?

Vad är det för fel på denna länk?
https://www.msn.com/en-us/news/world...es/ar-AA1fj2C9
Citera
2023-08-28, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drmoo
Om jag får spekulera:

1 Ryskt artilleri är inte träffsäkert utan behöver mycket ammunition. Detta i kombination med att man bara kan skjuta ett begränsat antal skott innan ”röret” måste bytas ut. Så vad har Ukraina gjort? Man har slagit ut broar och järnvägar. Samt att man nu eliminerar ca 30 haubitsar om dagen. Och man har nu kluster ammunition som fungerar utmärkt mot mjuka mål.

Det innebär att Ryskt infanteri blir ”mink-mat”

2 Man håller långsamt på att strypa rysk logistik på svarta havet med hjälp av båt drönare. Inga fartyg = Ingen olja till Kina.
Inget vete till Afrika.

3 Har ni sett hur demografin ser ut i Ryssland? Sovjet kollapsade för 30år sen. Då kom väldigt små barnkullar. Hela Ryssland behöver dessa barnkullar för sin ekonomi. Det är dessa 30-åringar som nu slaktas.

4 Det brinner i ryska fabriker. Ukraina har ett stort nätverk av sabotage förband djupt inne i Ryssland.

Det ligger i USA och EUs intresse att en gång för alla stampa tillbaka Ryssland till 50-talet.
(Kanske inte Tyskland som gärna vill få tillbaka sin billiga naturgas)

Så min spekulation är att kriget kommer fortsätta under lång tid. Det finns inget intresse att få slut på kriget. Man vill göra Ryssland svagt.

Ukraina kommer att återta alla områden.

Först kommer Krim att återtas. Sen kommer resten av Ukrainskt territorium att återtas.

Ukraina är en stat som har transformerats i grunden. Djupt rysshat generationer framåt. En nationell identitet

Så det blir inga förhandlingar förrän Putin sitter i Haag.

Ja det kan man kalla spekulera, men en eloge till att du säger spekulera

Jag spekulera i att förutom 3(som merparten av i-änderna lider av) stämmer ingenting av det du skriver, men det är vad jag tror

fö så är Haag ett bedrövligt skämt, en skam för Europa.
Citera
2023-08-28, 08:59
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ja det kan man kalla spekulera, men en eloge till att du säger spekulera

Jag spekulera i att förutom 3(som merparten av i-änderna lider av) stämmer ingenting av det du skriver, men det är vad jag tror

fö så är Haag ett bedrövligt skämt, en skam för Europa.
Då tycker jag vi ska diskutera punkt 1.
Om du hävdar att Ryssen inte siktar dåligt, hur motiverar du då att Ryssland bombat över 100 sjukhus? Över 1000 civila mål/shoppingcenter/kulturella center/lekplatser/skolor?
Är detta ett erkännande att Putin är en terrorist? Bäst du svarar försiktigt, FSB vet var du bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in