2023-08-27, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Förvånar mig inte att du inte förstår.
Men ok, varför är Krim ryskt?

Varför?? Det är ryskt med gavs bort under felaktiga former av Sovjet till Ukraina men då vart det inget problem eftersom Sovjet styrde allt ändå.

Du vet när man skulle dela upp allt efter Sovjets kollaps så tvingades Ryssland ge upp en massa för Ukraina som dom inte ville skulle gå till dom, men väst(USA UK Frankrike) var så rädda för Ukraina skulle spåra ur då det var så korrupt att dom pressade Ryssland att godta en massa saker bla ingen återförening av Krim.
Citera
2023-08-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me163
Varför?? Det är ryskt med gavs bort under felaktiga former av Sovjet till Ukraina men då vart det inget problem eftersom Sovjet styrde allt ändå.

Du vet när man skulle dela upp allt efter Sovjets kollaps så tvingades Ryssland ge upp en massa för Ukraina som dom inte ville skulle gå till dom, men väst(USA UK Frankrike) var så rädda för Ukraina skulle spåra ur då det var så korrupt att dom pressade Ryssland att godta en massa saker bla ingen återförening av Krim.

Så du vill med andra ord att Ryssland ska ha allt som Sovjet hade? Belarus? Baltstaterna?
Citera
2023-08-27, 20:55
Bannlyst
Citat:
Så du vill med andra ord att Ryssland ska ha allt som Sovjet hade? Belarus? Baltstaterna?
se min senaste post
Citera
2023-08-27, 21:04
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Det används dock som en slags regel. Alltså kärnvapenmakter angriper inte varandra direkt. Frågan är om inte denna regel kommer släppas på snart.
Nej det kommer inte ske. Motivera det om du kan.
Citera
2023-08-27, 21:13
Medlem
usa har hela tiden sagt, fler gånger av olika personer, att detta är det mest effektiva drag de gjort, med endast 5% av budgeten så försvagar de ryssland, som den största kärnvapenationen i världen som har missilerna "riktade" mot dem och det kostar dem inte ett enda amerikanskt liv.

de (väst) verkar bara ge ukraina precis så mycket att de kan hålla näsan över vattnet.
i helgen har de satt in sin sista strategiska reserv sägs det, det finns nog inte så många kvar att mobilisera heller.

kanske om ukraina fått allt på en gång, elelr de förberett sig bättre under de 8 år uppbyggnaden tog inför detta, så hade det gått lite bättre.
Deras offensiv som pågår nu fortsätter att vara stride r om samma bosättningar som för två månader sedan, dvs den går itne frammåt, usa och väst vill antingen ha det så här, eller så är ryssland starkare än de trodde.

det kan bli en utvidgning av kriget absolut, om väst känner att de förlorar, polen rycker i kopplet, ett annat grannland vill ha moldavien, balterna är rädda och skriker i högan sky.

detta kan sluta hur som helst, troligen får ukraina avstå territoruim öster om djepnr och kanske odessa. att ryssland förlorar är det ingen som tror på, det kan kanske bli en fred där de står nu, men efter minsk agreements så kommer inte ryssland att slappna av, den finten går de inte på igen.
Citera
2023-08-27, 21:14
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Nej det kommer inte ske. Motivera det om du kan.

Under incidenten vid Khasham agerade USA på ett sätt som visar att de egentligen vill släppa på regeln om att kärnvapenmakter inte ska attackera varandra. På amerikansk tv pratade de om hur det gått bra, och hur det kan bli det nya normala.
Citera
2023-08-27, 21:18
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Under incidenten vid Khasham agerade USA på ett sätt som visar att de egentligen vill släppa på regeln om att kärnvapenmakter inte ska attackera varandra. På amerikansk tv pratade de om hur det gått bra, och hur det kan bli det nya normala.
Ja precis, när Trump styrde.
Det står otroligt mkt om just precis detta i boken The Bomb. Läs den så förstår du också att det inte alls är en uppluckring på G. Det som skedde var enbart pga den galne Trump.
Citera
2023-08-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Det är ju bara ljug. Alltihop. Inte minst valresultatet. 78% av alla röster börjar ju närma sig Kim Jong-un trams.

DE ryssarna som jag känner skäms och vill avsätta Putin de anser att han drar deras älskade and i smutsen och att de riskerar att bli Kina-lakejer.
Jaha dom ryssar jag har pratat med stöder kriget och Putin. Det är ryssar i 40 års åldern.
Citera
2023-08-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me163
Kommer aldrig någonsin att ske. Hade inte Ukraina haft kärnvapen hade dom aldrig fått behålla Krim då Krim är ryskt.

Krim tillhör Ukraina och kommer förhoppningsvis befrias från ryssjävlarna i framtiden.
Citera
2023-08-27, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Jaha dom ryssar jag har pratat med stöder kriget och Putin. Det är ryssar i 40 års åldern.

Jag kan tänka mig att de yngre är mindre för Putin men hur mycket har jag noll koll på.

Yngre tänker ju lite annorlunda, vi vet ju hur det ser ut här eller hur
Citera
2023-08-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Känns det som att putte gjorde rätt? Omedelbart två nya medlemsansökningar och NATO är närmare ryssland än någonsin tidigare

Ur rysk synvinkel så ja.
Det är ett tecken på att väst hatar Ryssland och vill stycka upp landet o stjäla deras tillgångar.
Agerar inte Ryssland nu så är det förlorat. Nu har man satt ned foten o visat att denna expansion inte är okej.

Eller hade du och USA varit okej med att Kuba och Mexiko ansluter sig till ett nytt Sovjetunionen?
Alla länder får ju bestämma själv vilken klubb de vill tillhöra?

Nej, naturligtvis så är det inte okej och en slags balans måste råda för fredens skull.
Börjar man flytta vikter på vågen så blir det en reaktion o här ser vi resultatet.

Finner du det roande när stridsvagnarna börjar röra på sig? Själv finner jag det oroande.
Citera
2023-08-27, 22:32
Medlem
Citat:

Nu har ju Krimhalvön tillhört Ryssland under flera hundra år innan Sovjet bildades. Att det styrdes administrativt av Ukraina under en del av sovjettiden och övergick till Ukraina efter sovjets fall ändrar inte det faktum att det bor mycket ryssar där.
Bland annat Estland har tillhört Ryssland under lång tid innan Sovjetunionen. Nu bor det dock Estländare där o de vill tydligen vara ett eget land så nja, de kanske inte skall tillhöra Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in