2025-03-17, 20:15
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Jaha? Nu sger du helt pltsligt att Gustavsson inte var s bra? Du sger ju enbart fullkomligt emot dig sjlv. Som sagt Ullmark hade skerligen vunnit matchen p egen hand, n mer om han hade desto mer matchvana efter skadan.

Gustavsson var vl sjuk, drfr han blev utbytt efter frsta perioden?
Citera
2025-03-18, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Gustavsson var vl sjuk, drfr han blev utbytt efter frsta perioden?

Som sagt, hade han inte blivit utbytt oavsett med dom billiga puckarna hade det inte varit annat n tjnstefel. Sverige hade helt enkelt otur med skador p dom tv bsta mlvakterna infr turneringen. Att hvda annat r bara vansinne.

Hll dig till OS snacket nu..
Citera
2025-03-18, 01:25
Avstngd
Citat:
Som sagt, hade han inte blivit utbytt oavsett med dom billiga puckarna hade det inte varit annat n tjnstefel. Sverige hade helt enkelt otur med skador p dom tv bsta mlvakterna infr turneringen. Att hvda annat r bara vansinne.

Hll dig till OS snacket nu..

Du tnker inte p att han kanske var s dlig fr att han var hngig?

Alla lag har otur med skador, det r en del av spelet. USA hade kanske vrldens bsta back (tillsammans med Makar) skadad, Finland hade halva sin backuppsttning och bsta back skadad, etc. etc.

Kanada hade skada p Shea Theodore och Cale Makar blev sjuk etc.
Senast redigerad av Anonym555 2025-03-18 kl. 01:29.
Citera
2025-03-29, 19:55
Medlem
Ryssland kommer inte f deltaga i nsta Italien OS frens den Pro-Sovjetiska kriget i Ukraina slutar.

Dliga fredsfrhandlingar mellan Ryssland/Ukraina/USA/EU.

Citera
2025-03-30, 01:33
Medlem
Citat:
Det jag menar r bara att Markstrm inte r s jvla mycket bttre n Ullmark och Gustavsson som vissa hvdar.

Pgr en match mellan Markstrm och Gustavsson just nu. terkom grna med resultatet fr mig
Citera
2025-03-30, 03:06
Avstngd
Citat:
Pgr en match mellan Markstrm och Gustavsson just nu. terkom grna med resultatet fr mig

Haha, det r inte s man jmfr spelare, genom en enda match. D r man ju rejlt retarderad.

Gustavsson har bde bttre rddningsprocent och lgre snitt p inslppta ml, och detta baserat p deras 44/50 matcher denna ssong.
Senast redigerad av Anonym555 2025-03-30 kl. 03:30.
Citera
2025-03-30, 11:47
Medlem
Citat:
Haha, det r inte s man jmfr spelare, genom en enda match. D r man ju rejlt retarderad.

Gustavsson har bde bttre rddningsprocent och lgre snitt p inslppta ml, och detta baserat p deras 44/50 matcher denna ssong.

Jaha du kom p de nu? Fr ngon vecka sen lt de helt annorlunda, nr Markstrm hade en dlig match. Jvla klapptr.

Markstrm har slppt in frre ml denna ssong, hll dig till trovrdig statistik som NHL'S egna hemsida..
Citera
2025-03-30, 16:35
Avstngd
Citat:
Jaha du kom p de nu? Fr ngon vecka sen lt de helt annorlunda, nr Markstrm hade en dlig match. Jvla klapptr.

Markstrm har slppt in frre ml denna ssong, hll dig till trovrdig statistik som NHL'S egna hemsida..

Jahaa, 0,01 frre ml. Det mste ha uppdaterats nu i sdana fall fr nr jag skrev inlgget stod det att Gustavsson hade lgre. Gustavsson vinner med en landslide med sin statistik totalt i alla fall samt baserat p rddningsprocenten eftersom antal inslppta r mer baserat p lagets frmga. I antal inslppta per match r det i princip likadant och kan ndras i nsta match, i rddningsprocenten r det mycket strre skillnad.

Markstrm r verskattad. Har han ens ngonsin varit nominerad till en Vezina?
Citera
2025-03-30, 22:08
Medlem
Citat:
Jahaa, 0,01 frre ml. Det mste ha uppdaterats nu i sdana fall fr nr jag skrev inlgget stod det att Gustavsson hade lgre. Gustavsson vinner med en landslide med sin statistik totalt i alla fall samt baserat p rddningsprocenten eftersom antal inslppta r mer baserat p lagets frmga. I antal inslppta per match r det i princip likadant och kan ndras i nsta match, i rddningsprocenten r det mycket strre skillnad.

Ullmark och Gustavsson r tv ganska skra mlvakter i Tre Kronor i OS i Italien d.v.s. om de inte hade skadeknning?
Citera
2025-03-31, 00:01
Medlem
Citat:

Hur kan du frska sitta och prata bort att inslppta ml beror p laget..? 😂 Dina kunskaper inom hockey tycks vara ytterst begrnsade, vissa ml i four nations som Gustavsson slppte in var hgst ifrgasttande.

Han har nominerats och blev tva av finalisterna, endast Shestyorkin tog sig frbi p en frsta plats de ret. Vilket inte r ngon strre skam. Sedan har jag fr mig att han blivit 4a nt r i omrstningen ocks. Hr r Filip istllet helt anonym.

Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Ullmark och Gustavsson r tv ganska skra mlvakter i Tre Kronor i OS i Italien d.v.s. om de inte hade skadeknning?

Som de ser ut nu tycker jag dom skall vara med, om de inte sker ngot strre mirakel p mlvaktssidan, att Posch gr nn monsterssong etc etc.. Men att Markstrm/Ullmark r nummer ett. De tv har frmga att ha en ytterligare niv i matcher som betyder. Gustavsson gr oftast en bra grundserie, men sen de tar oftast stopp, som frra ret och ret drp..
Citera
2025-03-31, 02:26
Avstngd
Citat:
Hur kan du frska sitta och prata bort att inslppta ml beror p laget..? 😂 Dina kunskaper inom hockey tycks vara ytterst begrnsade, vissa ml i four nations som Gustavsson slppte in var hgst ifrgasttande.

Han har nominerats och blev tva av finalisterna, endast Shestyorkin tog sig frbi p en frsta plats de ret. Vilket inte r ngon strre skam. Sedan har jag fr mig att han blivit 4a nt r i omrstningen ocks. Hr r Filip istllet helt anonym.

Som de ser ut nu tycker jag dom skall vara med, om de inte sker ngot strre mirakel p mlvaktssidan, att Posch gr nn monsterssong etc etc.. Men att Markstrm/Ullmark r nummer ett. De tv har frmga att ha en ytterligare niv i matcher som betyder. Gustavsson gr oftast en bra grundserie, men sen de tar oftast stopp, som frra ret och ret drp..

Det r vl ganska uppenbart att antal ml kan bero p vilka mlchanser ett lag slpper till ocks.

Oavsett vad s r 2.50 och 2.51 ingen skillnad, det kan vara omvnt efter nsta match. Gustavsson har dock 1,6% hgre rddningsprocent, och det dremot r mycket. Sammantaget har Gustavsson sledes bst statistik hittills denna ssong.

Markstrm r ju sisdr 8 r ldre s vi fr vl utvrdera senare vem som varit bst, Gustavsson r fortfarande hyfsat ung med sina 26 r och kan ha minst 10 bra r kvar med eventuella Vezina-nomineringar.
Citera
2025-03-31, 12:05
Medlem
Citat:
Markstrm r ju sisdr 8 r ldre s vi fr vl utvrdera senare vem som varit bst, Gustavsson r fortfarande hyfsat ung med sina 26 r och kan ha minst 10 bra r kvar med eventuella Vezina-nomineringar.

Dr har du nog svaret. Gammal r ldst.

Jag med mnga anser att vra finalchanser i four nations kat drastiskt om de inte vore fr vissa billiga ml Gustavsson slppte, inte frmst i Finlandsmatchen nr de gllde som mest, det r dr den strsta skillnaden kommer till nr man r ldre och spelar betydande matcher, man kan spela med desto mindre nervositet vilket hjer fokus och minskar slarv. Varfr Markstrm vore mer lmpad.

Gustavsson r absolut en bra mlvakt, no doubt.
Men erfarenhet verrumplar de mesta. Gustavsson har inte varit glnsande i landslaget nn gng tyvrr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in