2025-03-17, 20:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Jaha? Nu säger du helt plötsligt att Gustavsson inte var så bra? Du säger ju enbart fullkomligt emot dig själv. Som sagt Ullmark hade säkerligen vunnit matchen på egen hand, än mer om han hade desto mer matchvana efter skadan.

Gustavsson var väl sjuk, därför han blev utbytt efter första perioden?
Citera
2025-03-18, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Gustavsson var väl sjuk, därför han blev utbytt efter första perioden?

Som sagt, hade han inte blivit utbytt oavsett med dom billiga puckarna hade det inte varit annat än tjänstefel. Sverige hade helt enkelt otur med skador på dom två bästa målvakterna inför turneringen. Att hävda annat är bara vansinne.

Håll dig till OS snacket nu..
Citera
2025-03-18, 01:25
Avstängd
Citat:
Som sagt, hade han inte blivit utbytt oavsett med dom billiga puckarna hade det inte varit annat än tjänstefel. Sverige hade helt enkelt otur med skador på dom två bästa målvakterna inför turneringen. Att hävda annat är bara vansinne.

Håll dig till OS snacket nu..

Du tänker inte på att han kanske var så dålig för att han var hängig?

Alla lag har otur med skador, det är en del av spelet. USA hade kanske världens bästa back (tillsammans med Makar) skadad, Finland hade halva sin backuppsättning och bästa back skadad, etc. etc.

Kanada hade skada på Shea Theodore och Cale Makar blev sjuk etc.
Senast redigerad av Anonym555 2025-03-18 kl. 01:29.
Citera
2025-03-29, 19:55
Medlem
Ryssland kommer inte få deltaga i nästa Italien OS förens den Pro-Sovjetiska kriget i Ukraina slutar.

Dåliga fredsförhandlingar mellan Ryssland/Ukraina/USA/EU.

Citera
2025-03-30, 01:33
Medlem
Citat:
Det jag menar är bara att Markström inte är så jävla mycket bättre än Ullmark och Gustavsson som vissa hävdar.

Pågår en match mellan Markström och Gustavsson just nu. Återkom gärna med resultatet för mig
Citera
2025-03-30, 03:06
Avstängd
Citat:
Pågår en match mellan Markström och Gustavsson just nu. Återkom gärna med resultatet för mig

Haha, det är inte så man jämför spelare, genom en enda match. Då är man ju rejält retarderad.

Gustavsson har både bättre räddningsprocent och lägre snitt på insläppta mål, och detta baserat på deras 44/50 matcher denna säsong.
Senast redigerad av Anonym555 2025-03-30 kl. 03:30.
Citera
2025-03-30, 11:47
Medlem
Citat:
Haha, det är inte så man jämför spelare, genom en enda match. Då är man ju rejält retarderad.

Gustavsson har både bättre räddningsprocent och lägre snitt på insläppta mål, och detta baserat på deras 44/50 matcher denna säsong.

Jaha du kom på de nu? För någon vecka sen lät de helt annorlunda, när Markström hade en dålig match. Jävla klappträ.

Markström har släppt in färre mål denna säsong, håll dig till trovärdig statistik som NHL'S egna hemsida..
Citera
2025-03-30, 16:35
Avstängd
Citat:
Jaha du kom på de nu? För någon vecka sen lät de helt annorlunda, när Markström hade en dålig match. Jävla klappträ.

Markström har släppt in färre mål denna säsong, håll dig till trovärdig statistik som NHL'S egna hemsida..

Jahaa, 0,01 färre mål. Det måste ha uppdaterats nu i sådana fall för när jag skrev inlägget stod det att Gustavsson hade lägre. Gustavsson vinner med en landslide med sin statistik totalt i alla fall samt baserat på räddningsprocenten eftersom antal insläppta är mer baserat på lagets förmåga. I antal insläppta per match är det i princip likadant och kan ändras i nästa match, i räddningsprocenten är det mycket större skillnad.

Markström är överskattad. Har han ens någonsin varit nominerad till en Vezina?
Citera
2025-03-30, 22:08
Medlem
Citat:
Jahaa, 0,01 färre mål. Det måste ha uppdaterats nu i sådana fall för när jag skrev inlägget stod det att Gustavsson hade lägre. Gustavsson vinner med en landslide med sin statistik totalt i alla fall samt baserat på räddningsprocenten eftersom antal insläppta är mer baserat på lagets förmåga. I antal insläppta per match är det i princip likadant och kan ändras i nästa match, i räddningsprocenten är det mycket större skillnad.

Ullmark och Gustavsson är två ganska säkra målvakter i Tre Kronor i OS i Italien d.v.s. om de inte hade skadekänning?
Citera
2025-03-31, 00:01
Medlem
Citat:

Hur kan du försöka sitta och prata bort att insläppta mål beror på laget..? 😂 Dina kunskaper inom hockey tycks vara ytterst begränsade, vissa mål i four nations som Gustavsson släppte in var högst ifrågasättande.

Han har nominerats och blev tvåa av finalisterna, endast Shestyorkin tog sig förbi på en första plats de året. Vilket inte är någon större skam. Sedan har jag för mig att han blivit 4a nåt år i omröstningen också. Här är Filip istället helt anonym.

Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Ullmark och Gustavsson är två ganska säkra målvakter i Tre Kronor i OS i Italien d.v.s. om de inte hade skadekänning?

Som de ser ut nu tycker jag dom skall vara med, om de inte sker något större mirakel på målvaktssidan, att Posch gör nån monstersäsong etc etc.. Men att Markström/Ullmark är nummer ett. De två har förmåga att ha en ytterligare nivå i matcher som betyder. Gustavsson gör oftast en bra grundserie, men sen de tar oftast stopp, som förra året och året därpå..
Citera
2025-03-31, 02:26
Avstängd
Citat:
Hur kan du försöka sitta och prata bort att insläppta mål beror på laget..? 😂 Dina kunskaper inom hockey tycks vara ytterst begränsade, vissa mål i four nations som Gustavsson släppte in var högst ifrågasättande.

Han har nominerats och blev tvåa av finalisterna, endast Shestyorkin tog sig förbi på en första plats de året. Vilket inte är någon större skam. Sedan har jag för mig att han blivit 4a nåt år i omröstningen också. Här är Filip istället helt anonym.

Som de ser ut nu tycker jag dom skall vara med, om de inte sker något större mirakel på målvaktssidan, att Posch gör nån monstersäsong etc etc.. Men att Markström/Ullmark är nummer ett. De två har förmåga att ha en ytterligare nivå i matcher som betyder. Gustavsson gör oftast en bra grundserie, men sen de tar oftast stopp, som förra året och året därpå..

Det är väl ganska uppenbart att antal mål kan bero på vilka målchanser ett lag släpper till också.

Oavsett vad så är 2.50 och 2.51 ingen skillnad, det kan vara omvänt efter nästa match. Gustavsson har dock 1,6% högre räddningsprocent, och det däremot är mycket. Sammantaget har Gustavsson således bäst statistik hittills denna säsong.

Markström är ju sisådär 8 år äldre så vi får väl utvärdera senare vem som varit bäst, Gustavsson är fortfarande hyfsat ung med sina 26 år och kan ha minst 10 bra år kvar med eventuella Vezina-nomineringar.
Citera
2025-03-31, 12:05
Medlem
Citat:
Markström är ju sisådär 8 år äldre så vi får väl utvärdera senare vem som varit bäst, Gustavsson är fortfarande hyfsat ung med sina 26 år och kan ha minst 10 bra år kvar med eventuella Vezina-nomineringar.

Där har du nog svaret. Gammal är äldst.

Jag med många anser att våra finalchanser i four nations ökat drastiskt om de inte vore för vissa billiga mål Gustavsson släppte, inte främst i Finlandsmatchen när de gällde som mest, det är där den största skillnaden kommer till när man är äldre och spelar betydande matcher, man kan spela med desto mindre nervositet vilket höjer fokus och minskar slarv. Varför Markström vore mer lämpad.

Gustavsson är absolut en bra målvakt, no doubt.
Men erfarenhet överrumplar de mesta. Gustavsson har inte varit glänsande i landslaget nån gång tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in