Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Jahaa, 0,01 färre mål.

Det måste ha uppdaterats nu i sådana fall för när jag skrev inlägget stod det att Gustavsson hade lägre. Gustavsson vinner med en landslide med sin statistik totalt i alla fall samt baserat på räddningsprocenten eftersom antal insläppta är mer baserat på lagets förmåga. I antal insläppta per match är det i princip likadant och kan ändras i nästa match, i räddningsprocenten är det mycket större skillnad.
Markström är överskattad. Har han ens någonsin varit nominerad till en Vezina?
Hur kan du försöka sitta och prata bort att insläppta mål beror på laget..? 😂 Dina kunskaper inom hockey tycks vara ytterst begränsade, vissa mål i four nations som Gustavsson släppte in var högst ifrågasättande.
Han har nominerats och blev tvåa av finalisterna, endast Shestyorkin tog sig förbi på en första plats de året. Vilket inte är någon större skam. Sedan har jag för mig att han blivit 4a nåt år i omröstningen också. Här är Filip istället helt anonym.
Citat:
Ursprungligen postat av
6999
Ullmark och Gustavsson är två ganska säkra målvakter i Tre Kronor i OS i Italien d.v.s. om de inte hade skadekänning?
Som de ser ut nu tycker jag dom skall vara med, om de inte sker något större mirakel på målvaktssidan, att Posch gör nån monstersäsong etc etc.. Men att Markström/Ullmark är nummer ett. De två har förmåga att ha en ytterligare nivå i matcher som betyder. Gustavsson gör oftast en bra grundserie, men sen de tar oftast stopp, som förra året och året därpå..