2023-08-26, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag har provat olika sorters sömntabletter sen jag var 17 år (är 30 nu).
Men försöker att hålla mig till dom "snällare" nu för tiden för att det blir ett mindre helvete med narkotika i längden.
Nu tar jag Alimemazin, som jag har haft förr och då funkade dom alltid. Men nu funkade dom bara i en vecka sen från en dag till en annan var dom plötsligt som sockerpiller!

Varför??

Har legat sömnlös i några veckor nu och håller på att bli helt störd.

Har aldrig hört talas om att det slutar funka så plötsligt. Det brukar väl avta sakta isåfall eller?

Har du provat att sätta väckarklocka på 06 och sedan vara aktiv under dagarna, undvika skärmar samt köra ett riktigt hårt träningspass på 1-2h? Efter någon vecka med sådanna rutiner bör du klara dig utan sömntabletter.
Citera
2023-08-26, 07:00
Medlem
Muppetys avatar
Jag tar ca 3 ml Alimemazin var kväll, blir supertrött så jag ibland somnar sittande framför datorn efter en timme. Men, ibland (ganska sällan) så funkar det inte alls! Har Zopiklon jag kan ta också.

Tycker att Alimemazin är det bästa sömnmedlet, Propavan är helt ok också.

Imovane (Zopiklon) o Stilnoct (Zolpidem) är bra om man inte kan somna, men de räcker inte en hel natt. Har i vissa perioder använt mig av Nitrazepam o Flunitrazepam, men dom är avregistrerade nu.

Men jag har blivit beroende av Alimemazin, har tagit det sen 2002, eftersom jag höll upp med det 4-5 dygn då jag blev naturligt trött. Men då fick jag en enorm abstinenskänsla, trodde inte det kunde vara Alimemazinet, men så tog jag ett par milliliter o den obehagliga känslan försvann.

Biverkningar har varit torrhet i munnen, men det får jag inte längre. Tidigare var jag även seg på morgonen, låg o sov till 11:00. Nu är det inga problem, tar det runt 20:00 o vaknar pigg som en mört varje dag mellan 04 o 05.

Nozinan är ju ett alternativ, men när jag hade den tog jag en tablett (100 mg) o väntade på att den skulle verka. Ställde mig i köket o diskade lite, så svartnar allt o jag faller ihop o kunde inte resa mig, somnade o vaknade upp ca 12 timmar senare, givetvis nerkissad...
Citera
2023-08-26, 07:48
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakbröte
Som en stjärna. Har tagit mer än så, ca 3,4 rör. Allt är individuellt

Låter hemskt 😆
Citera
2023-08-26, 08:03
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtegrinchen
Har du provat att sätta väckarklocka på 06 och sedan vara aktiv under dagarna, undvika skärmar samt köra ett riktigt hårt träningspass på 1-2h? Efter någon vecka med sådanna rutiner bör du klara dig utan sömntabletter.

Dåligt tips. Så fort man går tillbaka till vanliga rutiner återkommer problemet.
Citera
2023-08-26, 08:03
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ja det har jag för länge sen. Märkte ingen skillnad på effekten så valde bort dropparna pga smaken.
Fan va störigt:/
Det finns ju zolpidem och oxascand ocksä.
Citera
2023-08-26, 08:18
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Fan va störigt:/
Det finns ju zolpidem och oxascand ocksä.

Ja jag har haft det också förr. Men nu undrade jag bara vad som kan va orsaken till att det plötsligt inte funkar från en dag till en annan trots längre uppehåll på nästan ett halvår.
Jag kan självklart byta till nåt annat men tycker det här är konstigt.
Tolerans brukar ju öka successivt, inte tvärt på en dag.
Citera
2023-08-26, 08:20
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag tar ca 3 ml Alimemazin var kväll, blir supertrött så jag ibland somnar sittande framför datorn efter en timme. Men, ibland (ganska sällan) så funkar det inte alls! Har Zopiklon jag kan ta också.

Tycker att Alimemazin är det bästa sömnmedlet, Propavan är helt ok också.

Imovane (Zopiklon) o Stilnoct (Zolpidem) är bra om man inte kan somna, men de räcker inte en hel natt. Har i vissa perioder använt mig av Nitrazepam o Flunitrazepam, men dom är avregistrerade nu.

Men jag har blivit beroende av Alimemazin, har tagit det sen 2002, eftersom jag höll upp med det 4-5 dygn då jag blev naturligt trött. Men då fick jag en enorm abstinenskänsla, trodde inte det kunde vara Alimemazinet, men så tog jag ett par milliliter o den obehagliga känslan försvann.

Biverkningar har varit torrhet i munnen, men det får jag inte längre. Tidigare var jag även seg på morgonen, låg o sov till 11:00. Nu är det inga problem, tar det runt 20:00 o vaknar pigg som en mört varje dag mellan 04 o 05.

Nozinan är ju ett alternativ, men när jag hade den tog jag en tablett (100 mg) o väntade på att den skulle verka. Ställde mig i köket o diskade lite, så svartnar allt o jag faller ihop o kunde inte resa mig, somnade o vaknade upp ca 12 timmar senare, givetvis nerkissad...

Va fan.. låter inte normalt att reagera sådär på mediciner som du gör. Däcka på plats innan du hinner lägga dig.
Citera
2023-08-26, 08:23
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Va fan.. låter inte normalt att reagera sådär på mediciner som du gör. Däcka på plats innan du hinner lägga dig.
Nu minns jag inte hur lång tid jag var uppe efter att ha tagit tabletten. Jag trodde det skulle komma långsamt smygande, men det bara slog till på några sekunder.
Citera
2023-08-26, 12:35
Medlem
piratepuppys avatar
Citat:
Ja men den smakar ju helvete 😅
Hur kan det va skillnad?

Haha ja, den smakar inte gott. Men tabletterna har 0 effekt på mig, och dropparna har en jävla effekt!
Citera
2023-08-26, 12:39
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Dåligt tips. Så fort man går tillbaka till vanliga rutiner återkommer problemet.
Det beror ju på vad du menar med ”vanliga rutiner”, men strunt samma, har du tagit reda på varför du inte kan sova?

Svaren från en sån utredning kan ju hjälpa dig ordentligt istället för att försöka testa dig igenom alla piller som finns.
Citera
2023-08-26, 13:35
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Nu minns jag inte hur lång tid jag var uppe efter att ha tagit tabletten. Jag trodde det skulle komma långsamt smygande, men det bara slog till på några sekunder.

Det låter inte normalt för nån sömnmedicin
Citera
2023-08-26, 13:41
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det beror ju på vad du menar med ”vanliga rutiner”, men strunt samma, har du tagit reda på varför du inte kan sova?

Svaren från en sån utredning kan ju hjälpa dig ordentligt istället för att försöka testa dig igenom alla piller som finns.

Jag har bra rutiner. Jag har ett jobb 9-17, jag gymmar sen 12 år tillbaka 5-6 gånger i veckan. Jag äter bra mat, jag använder inte tobak, jag dricker måttligt med alkohol, jag dricker bara kaffe på morgonen, jag rör mycket på mig osv. Jag gör redan alla rätt. Och ja jag har undersökt mina sömnproblem jag har som sagt hållt på sen jag var 17 år i psykvården då jag fick min adhd diagnos. Det är bla den som ställer till det för mig. Ibland har jag sämre perioder och allt fuckar ur. Då funkar ingenting. Men som sagt normalt har jag bra rutiner och jag hittar alltid tillbaka till dom förr eller senare.
Jag är tyvärr ingen arbetslös soffpotatis du behöver läxa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in