2023-08-25, 22:59
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Jag har provat olika sorters sömntabletter sen jag var 17 år (är 30 nu).
Men försöker att hålla mig till dom "snällare" nu för tiden för att det blir ett mindre helvete med narkotika i längden.
Nu tar jag Alimemazin, som jag har haft förr och då funkade dom alltid. Men nu funkade dom bara i en vecka sen från en dag till en annan var dom plötsligt som sockerpiller!

Varför??

Har legat sömnlös i några veckor nu och håller på att bli helt störd.

Har aldrig hört talas om att det slutar funka så plötsligt. Det brukar väl avta sakta isåfall eller?
Citera
2023-08-25, 23:04
Medlem
Jag tyckte Alimemazin var vanebildande/tolerans ökande.

Jag har provat nästan alla de ”snällare” sömnmedlen, och har kommit fram till att Propavan funkat bäst i längre lopp. Annars var Mirtazapin helt ok, något mild, men skönt att ha vid sidan av.
Citera
2023-08-25, 23:45
Avslutad
Receptfritt är sockerpiller. Whiskey är bra, men om du behöver piller så är det gatan som gäller då sjukvården har kollapsat
Citera
2023-08-25, 23:49
Bannlyst
3 dagars uppehåll sen funkar dom igen…imovane ✌️
Citera
2023-08-26, 00:03
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igenkand
Jag tyckte Alimemazin var vanebildande/tolerans ökande.

Jag har provat nästan alla de ”snällare” sömnmedlen, och har kommit fram till att Propavan funkat bäst i längre lopp. Annars var Mirtazapin helt ok, något mild, men skönt att ha vid sidan av.

Okej hur länge tog du den? Jag hade den i 3-4 år utan problem. Nu har jag till och med provat dubbel dos utan effekt förutom helt jäkla dimmig på morgonen.
Citera
2023-08-26, 00:05
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Receptfritt är sockerpiller. Whiskey är bra, men om du behöver piller så är det gatan som gäller då sjukvården har kollapsat

Det är inte receptfritt.
Och jag har fått alla möjliga tabletter från vården som sagt, det är inte problemet.
Citera
2023-08-26, 00:06
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetaas
3 dagars uppehåll sen funkar dom igen…imovane ✌️

Jaså men nu funkade dom ju bara en vecka och sen tvärstopp. Kommer jag bara kunna ta varannan vecka framöver nu då eller?
Försökte hoppa Imovane den här svängen...
Citera
2023-08-26, 00:37
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag har provat olika sorters sömntabletter sen jag var 17 år (är 30 nu).
Men försöker att hålla mig till dom "snällare" nu för tiden för att det blir ett mindre helvete med narkotika i längden.
Nu tar jag Alimemazin, som jag har haft förr och då funkade dom alltid. Men nu funkade dom bara i en vecka sen från en dag till en annan var dom plötsligt som sockerpiller!

Varför??

Har legat sömnlös i några veckor nu och håller på att bli helt störd.

Har aldrig hört talas om att det slutar funka så plötsligt. Det brukar väl avta sakta isåfall eller?

Inte minskat eller ökat någon annan medicin? Kan hända metaboliseringen är tillfälligt rubbad också
Citera
2023-08-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Okej hur länge tog du den? Jag hade den i 3-4 år utan problem. Nu har jag till och med provat dubbel dos utan effekt förutom helt jäkla dimmig på morgonen.

Hade bara en burk på 30 piller. Tog x1 till en början sen x2, x3, x4. Funkade suveränt i början, men sedan fick jag hemskt myrkryp i benen.
Citera
2023-08-26, 00:45
Bannlyst
Tror det ej fungerar för det e allergimedicin? Imponerad du kunnat somna på det alls!

Tar ej heller benzo, tipsar om dessa som e lika bra:
Quetiapin – funkar delvis fast toleransbildande
Olanzapin – funkar lite bättre fast man kan gå upp 15 kg av o kolla på förpackningen
Nozinan – funkar alltid men e inte säkert du vaknar x_X

Enda biverkan e spasmer fast mildare biverkningar än allergimedicinerna imo.
Citera
2023-08-26, 00:57
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Inte minskat eller ökat någon annan medicin? Kan hända metaboliseringen är tillfälligt rubbad också

Nej det är samma som förut
Citera
2023-08-26, 00:59
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igenkand
Hade bara en burk på 30 piller. Tog x1 till en början sen x2, x3, x4. Funkade suveränt i början, men sedan fick jag hemskt myrkryp i benen.

Aha, då har vi inte samma erfarenhet.
Jag får däremot myrkryp om jag tar för mycket Propavan 😆
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här