• 2
  • 3
2023-08-26, 06:33
Medlem
Så det var du som hade pajat datorn?

Det påminner lite om en bekant som bad en polare följa med på en bilresa, för att i efterhand kräva bensinpengar. Sedan bad han sin kompis om pengar för mat de hade käkat på vägen, som polaren hade betalat!

Nä, låna inte ut bilen, i värsta fall kan du köra, men då ska du kräva betalt i förväg för bensin och slitage på den. Räkna ca 30kr milen.
Citera
2023-08-26, 06:53
Medlem
Jag har inget emot attlåna ut både prylar och pengar, men då får ju den andre sköta sig också. Annars är det bara att tvärneka.
Citera
2023-08-26, 07:27
Medlem
che3s avatar
Som de flesta här har sagt så kommer jag omgående avsluta all kontakt med min "kompis" med sådana vänner behöver man ingen fiende.
Citera
2023-08-26, 07:57
Medlem
CompressorVanes avatar
Ghosta individen och lev ett bättre liv.

Om du känner att någon stjäl din energi ska du hålla dig därifrån. Vänner ger energi, de stjäl den inte. Samma är du för dem.

Många förstår inte vad vänskap är. Jag har haft bekanta som bara hört av sig när deras bil krånglar. Kom på jobbet med den då, inte fan tänker jag skruva gratis åt någon snåljåp som inte ens har råd att bjuda på mat efter.
Citera
2023-08-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag vet inte hur jag skall hantera detta, jag fixade till en gammal laptop till en polare som inte har god ekonomi, han fick den av mig och jag talade om att det inte direkt var någon höjdardator, men att surfa med den var okej.
Det gick en vecka sedan hörde han av sig och sa att datorn inte alls fungerade längre, så jag sa att jag skulle hämta det och kolla upp den.
Jag hämtade den och gjorde ingen större kontroll, men när jag kom hem fick jag se att tangentbordet var spräckt (troligtvis hans ADH dotter som slagit näven i den för att den var seg) jag påtalade att tangentbordet var spräckt, vilket han inte alls ville kännas vid, skadan hade uppstått när jag hämtade hem den
Jag nämnde för honom att han kontaktade mig på grund av att datorn inte fungerade beroende på att någon slagit sönder den, det gick inte hem det var jag som gjort skadan när jag tog hem den.
Nåväl datorn gick ej att fixa den hamnade på återvinningen, och det var beskedet han fick.
Nu har han hört av sig och vill låna min bil för några transporter, jag har vägrat att låna ut bilen till en sådan opålitlig person, vilket resulterade i ett mindre hot att jag inte var någon polare till honom.
Att jag tidigare har vägrat penninglån finns nog med i bilden.
Vad gör man med den "polaren"?

Han är ingen vän han är en utnyttjare.
Det finns ingen lojalitet hos svenskar.
Klipp banden och vidare till nästa ytliga relation.
Citera
2023-08-26, 10:35
Jag tycker du ska fundera på vad du får ut av denna relationen.

”What is the sunk cost fallacy? The sunk cost fallacy is our tendency to continue with an endeavor we've invested money, effort, or time into—even if the current costs outweigh the benefits. And while the term sounds like technical jargon, it's a common decision-making pitfall in both life and business.”

Jag/du har all makt när det kommer till relationer och relationer är vad som definierar dig i livet.
Du är inte den du tror att du är, du är den som du tror att andra tror att du är.

Dock; Att leva sitt liv på sina villkor är viktigt, du kanske älskar att ha knasiga relationer som tillför onödigt drama, vad vet jag.
Citera
2023-08-26, 10:40
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det finns ingen lojalitet hos svenskar.

Babbe eller fattig? Kanske båda? Låter som du är deprimerad för du inte får komma in i gänget.
Citera
2023-08-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
Babbe eller fattig? Kanske båda? Låter som du är deprimerad för du inte får komma in i gänget.

Påstår du att svenskar är ett lojalt folk?

Säg vad man vill om "babbar" men lojalitet är något som existerar hos utlänningar och inte hos svenskar.
Det vet du själv.

Komma in i vilket gäng? Ett gäng där alla är avundsjuka på varandra, saboterar och är ytliga?
Ok.
Citera
2023-08-26, 13:35
Medlem
Kasta denna vän som en överanvänd becknar-telefon. Du sträckte fram handen och hjälpte han och han försöker rycka av dig hela armen. Man ska inter vara snäll för då blir man utnyttjad.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in