Citat:
Ursprungligen postat av
che3
Jag vet inte hur jag skall hantera detta, jag fixade till en gammal laptop till en polare som inte har god ekonomi, han fick den av mig och jag talade om att det inte direkt var någon höjdardator, men att surfa med den var okej.
Det gick en vecka sedan hörde han av sig och sa att datorn inte alls fungerade längre, så jag sa att jag skulle hämta det och kolla upp den.
Jag hämtade den och gjorde ingen större kontroll, men när jag kom hem fick jag se att tangentbordet var spräckt (troligtvis hans ADH dotter som slagit näven i den för att den var seg) jag påtalade att tangentbordet var spräckt, vilket han inte alls ville kännas vid, skadan hade uppstått när jag hämtade hem den
Jag nämnde för honom att han kontaktade mig på grund av att datorn inte fungerade beroende på att någon slagit sönder den, det gick inte hem det var jag som gjort skadan när jag tog hem den.
Nåväl datorn gick ej att fixa den hamnade på återvinningen, och det var beskedet han fick.
Nu har han hört av sig och vill låna min bil för några transporter, jag har vägrat att låna ut bilen till en sådan opålitlig person, vilket resulterade i ett mindre hot att jag inte var någon polare till honom.
Att jag tidigare har vägrat penninglån finns nog med i bilden.
Vad gör man med den "polaren"?
Ja du svårt det där. Eller inte? Det är nog faktiskt ingen polare det där. Stryp all kontakt och byt nummer.
Han sabbade din dator, vill låna din bil och ha pengar. Du bör tänka på om det är värt att ha en sådan "polare".