2023-08-25, 23:36
Medlem
snooper123s avatar
Varför klipper du inte bara kontakten?
Citera
2023-08-25, 23:40
Sådana människor klipper man all kontakt med samt gör orosanmälan pga psykiska problem
Citera
2023-08-25, 23:41
Medlem
Roidberts avatar
Låt honom låna bilen och berätta sedan för oss vad som hände.
Citera
2023-08-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Tyvärr har jag haft såna low-lifes i mitt liv. Det kommer till en punkt när man tyvärr måste klippa kontakten. Om "polaren" försöker ge tillbaka på annat sätt så visst, annars bara säga hejdå. Lycka till!

Självklart ska du ställa upp för en kompis, alltid. Vill han låna din flickvän/sambo/fru är det en självklarhet. Bil och ett par hundratusen behöver du väl inte en s bry dig om att undra, självklarheter...
Citera
2023-08-25, 23:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag vet inte hur jag skall hantera detta, jag fixade till en gammal laptop till en polare som inte har god ekonomi, han fick den av mig och jag talade om att det inte direkt var någon höjdardator, men att surfa med den var okej.
Det gick en vecka sedan hörde han av sig och sa att datorn inte alls fungerade längre, så jag sa att jag skulle hämta det och kolla upp den.
Jag hämtade den och gjorde ingen större kontroll, men när jag kom hem fick jag se att tangentbordet var spräckt (troligtvis hans ADH dotter som slagit näven i den för att den var seg) jag påtalade att tangentbordet var spräckt, vilket han inte alls ville kännas vid, skadan hade uppstått när jag hämtade hem den
Jag nämnde för honom att han kontaktade mig på grund av att datorn inte fungerade beroende på att någon slagit sönder den, det gick inte hem det var jag som gjort skadan när jag tog hem den.
Nåväl datorn gick ej att fixa den hamnade på återvinningen, och det var beskedet han fick.
Nu har han hört av sig och vill låna min bil för några transporter, jag har vägrat att låna ut bilen till en sådan opålitlig person, vilket resulterade i ett mindre hot att jag inte var någon polare till honom.
Att jag tidigare har vägrat penninglån finns nog med i bilden.
Vad gör man med den "polaren"?

Ja du svårt det där. Eller inte? Det är nog faktiskt ingen polare det där. Stryp all kontakt och byt nummer.

Han sabbade din dator, vill låna din bil och ha pengar. Du bör tänka på om det är värt att ha en sådan "polare".
Citera
2023-08-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag vet inte hur jag skall hantera detta, jag fixade till en gammal laptop till en polare som inte har god ekonomi, han fick den av mig och jag talade om att det inte direkt var någon höjdardator, men att surfa med den var okej.
Det gick en vecka sedan hörde han av sig och sa att datorn inte alls fungerade längre, så jag sa att jag skulle hämta det och kolla upp den.
Jag hämtade den och gjorde ingen större kontroll, men när jag kom hem fick jag se att tangentbordet var spräckt (troligtvis hans ADH dotter som slagit näven i den för att den var seg) jag påtalade att tangentbordet var spräckt, vilket han inte alls ville kännas vid, skadan hade uppstått när jag hämtade hem den
Jag nämnde för honom att han kontaktade mig på grund av att datorn inte fungerade beroende på att någon slagit sönder den, det gick inte hem det var jag som gjort skadan när jag tog hem den.
Nåväl datorn gick ej att fixa den hamnade på återvinningen, och det var beskedet han fick.
Nu har han hört av sig och vill låna min bil för några transporter, jag har vägrat att låna ut bilen till en sådan opålitlig person, vilket resulterade i ett mindre hot att jag inte var någon polare till honom.
Att jag tidigare har vägrat penninglån finns nog med i bilden.
Vad gör man med den "polaren"?

Vad tror du själv? Det där är ingen polare, det är en parasit som utnyttjar dig och när han inte får utnyttja dig så hotar han dig till och med?
Den där parasiten har någon psykopat störning.
Citera
2023-08-26, 00:51
Medlem
Låna inte ut något. Du var snäll och ville vara behjälplig. Du har ingen skuld eller något krav att fixa något. Be personen lösa det på annat vis. lånar du ut bilen eller ställer upp på annat vis så kommer personen säkert utnyttja dig ännu mer. Prioritera dig själv.
Citera
2023-08-26, 00:52
Medlem
Det är rätt enkelt, om du fortsätter hjälpa honom och hålla kontakten så förtjänar du behandlingen och konsekvenserna det medför, har du lite värdighet så inser du att du inte har råd att slösa tid på sådana energitjuvar. Be han fara åt helvete, det hade jag gjort!
Citera
2023-08-26, 01:01
Medlem
Zoologens avatar
Du är alldeles för snäll mot din s k polare. Han utnyttjar dig helt klart. Du har ingen som helst skyldighet att vara schysst mot en sådan individ.
Klipp kontakten helt.
Citera
2023-08-26, 05:57
Medlem
CC75s avatar
Inte ofta man ser sådan stor enighet här på FB TS. Jag delar uppfattning som den stora majoriteten. Avsluta denna relation, det är vad man gör.

// CC
Citera
2023-08-26, 06:01
Medlem
scoremaxs avatar
Avveckla såklart.
Det kommer inte bli bättre.
Citera
2023-08-26, 06:02
Bannlyst
Ett alternativ är att man kör bilen själv och hjälper polaren på så vis. Jag förstår dock om det skaver och att man funderar på vad man faktiskt får tillbaka om man ställt upp för någon 50 gånger fast aldrig tvärtom. Polare och medmänniskor ska man ju vara där för men man ska inte utnyttjas heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in