2023-08-25, 21:39
Medlem
Jag har inte kunnat undgå att läsa om kommunstyrelseordförande Sophia Jarls (M) pågående “kulturslakt” i Norrköping. Tydligen så kommer 2024 innebära stora omstruktureringar i kommunens organisation, bland annat återstartas Upplev Norrköping AB - ett bolag som tidigare varit i blåsväder på grund av att de brutit mot lagen om offentlig upphandling (LoU) med miljonförluster. I styrelsen för Upplev Norrköping satt alltså Reidar Svedahl (L), som idag sitter i kommunstyrelsen tillsammans med Sophia Jarl. Alltid tyckt att Reidar känns lite suspekt och att han nu är med och beslutar om att hans gamla bolag ska återuppstå framstår som väldigt märkligt för mig.

Jag hade inget bättre för mig ikväll så jag slog i lite offentliga databaser, där hittade jag ett rättsfall från förvaltningsrätten. En journalist på Folkbladet hade begärt ut offentliga handlingar från Upplev Norrköping AB år 2018, men blev nekad med hänvisning till sekretess. Mer om det vet jag tyvärr inte, men kanske finns en koppling till ovanstående?

Jag tror att jag är något på spåren här, men hade uppskattat lite hjälp att gräva vidare och ärligt talat vet jag inte vem jag ska vända mig till om inte flashback. Det är ju ändå fredagkväll och allt! Lets go boys!

Edit: formulering
Senast redigerad av Liluglymane 2023-08-25 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in