2023-08-25, 21:20
Medlem
Hej.
Har en hemförsäkring med drulle.

Nu sprang min son in och hoppade på sängen så den gick sönder.

Täcker drulle för detta?

Det är ju ingen plötslig oförutsedd skada utan snarare oaktsamhet men mitt försäkringsbolag har reklam när en kille sparkar sönder ett fönster med en fotboll och jag menar på att det kan likställas.
Citera
2023-08-25, 21:30
Drulle har man just för att täcka vårdslöshet. Fast försäkringsbolag brukar ha massa undantag för allt. Skulle inte förvåna om de har ett "barnen hoppar i sängen" undantag i villkoren.
Citera
2023-08-25, 21:36
Medlem
ps870s avatar
Ja det bör det göra. Men försäkringsbolagen gör rätt kraftiga åldersavdrag vilket minskar ersättningen. Dessutom betalar du en självrisk. Så i slutändan blir det kanske inte så mycket pengar.
Citera
2023-08-25, 21:40
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hej.
Har en hemförsäkring med drulle.

Nu sprang min son in och hoppade på sängen så den gick sönder.

Täcker drulle för detta?

Det är ju ingen plötslig oförutsedd skada utan snarare oaktsamhet men mitt försäkringsbolag har reklam när en kille sparkar sönder ett fönster med en fotboll och jag menar på att det kan likställas.

Hoppat i sängen? Du dammsög, snubblade på dammsugaren men lyckades ramla i sängen, tur i oturen!
Citera
2023-08-25, 22:09
Medlem
Megaforces avatar
Den täcker i stort sett bara nya sängar. Är sängen mer än tre år gammal så är självrisken och ålderavdragen så höga att det inte är någon ide att skicka skadeanmälan..
Citera
2023-08-25, 22:43
Medlem
Varför ska man ens ha hemförsäkring (med drulle)? Känns som försäkringsbolagen inte täcker något i alla fall. Förutom kanske vid brand och inbrott. Eller helt sprillans ny elektronik. Annars är det avdrag, självrisk och undantag på undantag.
Citera
2023-08-25, 22:46
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Man säger självklart inte som det var. Man hittar på nåt annat passande som dom godtar.
Men en säng ska ju vara typ ny för att få ut nåt.
Citera
2023-08-26, 23:00
Medlem
Det tar väl inte många minuter att anmäla till ditt försäkringsbolag, så får du se om försäkringen täcker skadan och om du faktiskt får någon ersättning för det.
Citera
2023-09-02, 12:49
Medlem
Skyll inte på barnen. Säg att ni gökade sönder sängen när ni hade bögorgie hemma, och hävda att försäkringsbolaget är homofobt om de vägrar betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in