2023-08-25, 14:05
Medlem
Hej har problem med en skatteskuld och skulle drfr vilja ppna ett danskt bankkonto.
Svenska kronofogden samarbetar ju inte med den danska motsvarigheten.
Danske bank krver dock ett danskt CPR nummer.
Vet ngon med erfarenhet om det gr att skaffa ett danskt Cpr nummer utan planer p att arbeta eller bostta sig i danmark, alternativt om det gr att pnna ett dankst bankkonto utan krav p danskt cpr nummer?
Serisa svar uppskattas
Citera
2023-08-25, 14:10
Medlem
pn222jws avatar
ppna ett i USA - danska & svenska banker samarbetar mycket.
Citera
2023-08-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattensmysterie33
Hej har problem med en skatteskuld och skulle drfr vilja ppna ett danskt bankkonto.
Vet ngon med erfarenhet om det gr att skaffa ett danskt Cpr nummer utan planer p att arbeta eller bostta sig i danmark, alternativt om det gr att pnna ett dankst bankkonto utan krav p danskt cpr nummer?
Serisa svar uppskattas

Du mste ha arbete/bo i Danmark fr att kunna f CPR nummer. De r vldigt hrda med det. Enklaste r att du skaffar andra banker isfall i utlandet typ N26 eller sdant som gr att lsa fast du bor i Sverige
Citera
2023-08-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
ppna ett i USA - danska & svenska banker samarbetar mycket.
Tack fr tipset, egentligen s bryr jag mig inte s mycket om bankerna utbyter sdan information med varandra. Slnge inte pengarna kan anvndas fr utmtning, men verkar som att CPR blir krngligt
Citera
2023-08-25, 15:25
Medlem
Citat:
Tack fr tipset, egentligen s bryr jag mig inte s mycket om bankerna utbyter sdan information med varandra. Slnge inte pengarna kan anvndas fr utmtning, men verkar som att CPR blir krngligt

Ja, d mste antingen bo i Danmark eller ha ett pskrivet anstllningskontrakt fr att kunna f ett CPR-nummer. Utan CPR-nummer kan du inte ppna danskt konto i ngon bank.
Citera
2023-08-25, 16:03
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Slnge inte pengarna kan anvndas fr utmtning, men verkar som att CPR blir krngligt
Hr r en del utlndska alternativ https://bitcointalk.org/index.php?topic=1756494
De flesta kan man ppna genom att ta foto p sitt pass men vill du minska risken fr utmtning s ta ngon mindre i t.ex Polen, Bulgarien eller Litauen.
Citera
2023-08-26, 14:11
Medlem
Citat:
Serisa svar uppskattas

Hur fungerar det med att starta fretag i Danmark?
Behver du ett CPR nummer fr det?
Citera
2023-08-26, 17:48
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Inte ens jag som r dansk medborgare men fdd i Sverige har ett riktigt CPR-nummer i passet utan ett dummy-nummer typ 230764-XXXX istllet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in