2023-08-27, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Rent konkret så är väl det du som kan berätta om det

Nej, det var inte jag som kom med påståendet om att Sverige blir ett kalifat.
Citera
2023-08-27, 09:03
Medlem
Citat:
I alla demokratier är det tillåtet att provocera, det är en del i den demokratiska processen.

I islam, nazism och fascism är det dock inte tillåtet att provocera, är det någon av dessa ismer du förespråkar?

Nja, inte riktigt. Det är förbjudet att bränna koraner i många demokratier. Yttrandefriheten har inte gått under för det.
Citera
2023-08-27, 09:05
Medlem
Citat:
Jo, danskarna ger efter, vad är du för förvillad varelse, är du fascist eller islamare eller?
Väx upp och lär dej lite om hur demokrati fungerar eller flytta till ett land där du tycker att det funkar bättre-

Antar att du är en sån där gapig typ som är tuff så länge det inte drabbar dej, sharialagar hade fått dej att lipa, jag lovar

Danskarna prioriterar sin säkerhetspolitik framför ditt raskrig. Så kan också demokrati fungera. Väx upp!
Citera
2023-08-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nja, inte riktigt. Det är förbjudet att bränna koraner i många demokratier. Yttrandefriheten har inte gått under för det.
Det har du säkert rätt i, jag har inte nämnt något om yttrandefrihet
Citera
2023-08-27, 09:08
Medlem
Citat:
Hallå, vakna! Koranbränningarna är nog inte efterblivna utan högst medvetna brasor. De som eldar koraner får ju exakt den reaktion de vill varje gång.

Muslimer har ju eldat bilar i Sverige varje natt i flera decennier men ett tiotal tillståndsgivna eldar av en illa skriven och plagierad bok leder till upplopp är märkligt tycker jag.

Tycker inte du det?

Vakna själv! Enbart dina älskade bokbål har orsakat att Sveriges terrorskala har höjts från 3 till 4. Danskarna inser förstås att det är viktigare med ett tryggt land än att du och din sort ska bli nöjda.
Citera
2023-08-27, 09:09
Medlem
Citat:
Du bubblar ju mycket strunt som du inte förstår men jag ska försöka förklara för dej om du är öppen för ny kunskap.

Koranen är ett mishmash av politik, lagar och religiöst flum. Mycket av denna soppa är kopierad från bibeln och toran, lite persisk mystik blandat med antik grekisk logik.. I koranen skrivs detta inte som lagrum men är ändå utgångspunkt för sharia. Sharia är grunden för islam och alla som anser sig vara muslimer anser att sharialag är slutmålet för deras tro, i annat fall faller hela deras tro ihop. Sharia är det närmaste "lagrum" som vi kan komma i ett demokratiskt samhälle.

Kortfattat: Totalt innehåller Koranen 6200 verser, dock är inte alla lagrelaterade. De verser som handlar direkt om lagregler är 350 totalt och de är uppdelade på följande sätt. - 140 i rituella frågor - 70 rörande giftermål, skilsmässa, arv osv. - 30 rörande brott och straff - 30 rörande medborgerliga rättigheter och - 10 som rör ekonomin (förbud mot ränta och rättigheter för arbetare till exempel)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sharia

Hoppas jag lärt dej något

Måste erkänna att jag bara drev med skribenten jag svarade på. Jag vet inte ett skit om koranen och är inte heller intresserad av den.
Citera
2023-08-27, 09:11
Medlem
Citat:
Danskarna prioriterar sin säkerhetspolitik framför ditt raskrig. Så kan också demokrati fungera. Väx upp!
Oj, "ditt raskrig"?? Nu tappade du väl masken fullständigt.

Ja, jag tror inte danskarna har bedömt mina inlägg på Flashback när de beslutar om sin säkerhetspolitik, hur kan du ens fundera på något sådant?

"Väx upp" var en töntig avslutning även för att komma från dej?
Citera
2023-08-27, 09:15
Medlem
Citat:
Oj, "ditt raskrig"?? Nu tappade du väl masken fullständigt.

Ja, jag tror inte danskarna har bedömt mina inlägg på Flashback när de beslutar om sin säkerhetspolitik, hur kan du ens fundera på något sådant?

"Väx upp" var en töntig avslutning även för att komma från dej?

Så vad har du emot det Danska lagförslaget då? Då menar jag inte din flummiga förklaring om att "Danmark viker ner sig".
Citera
2023-08-27, 09:16
Medlem
Citat:
Vakna själv! Enbart dina älskade bokbål har orsakat att Sveriges terrorskala har höjts från 3 till 4. Danskarna inser förstås att det är viktigare med ett tryggt land än att du och din sort ska bli nöjda.
Hur menar du? Jag varken älskar eller gillar att elda böcker men om folk tycker det är en bra demokratisk manifestation och de söker tillstånd för sina aktioner så tycker jag att det är ok.

Kan du beskriva mer hur jag och min sort är så jag har en chans att bemöta ditt babbel?
Citera
2023-08-27, 09:22
Medlem
Citat:
Hur menar du? Jag varken älskar eller gillar att elda böcker men om folk tycker det är en bra demokratisk manifestation och de söker tillstånd för sina aktioner så tycker jag att det är ok.

Kan du beskriva mer hur jag och min sort är så jag har en chans att bemöta ditt babbel?

Mitt intryck är att du och din sort är mer intresserade av bokbål än av Sveriges säkerhet. Lyckligtvis har Danmark inte samma inställning.
Citera
2023-08-27, 09:28
Medlem
Citat:
Så vad har du emot det Danska lagförslaget då? Då menar jag inte din flummiga förklaring om att "Danmark viker ner sig".
Vad flummar du om nu då? När skrev jag "Danmark viker ner sig" är du full?

Du kan ju inte hitta på saker i tråden som inte har någon relevans, du är på gränsen till OT, det finns även flera inlägg som blivit varnade för den sortens inlägg du gör.
Citera
2023-08-27, 09:34
Medlem
Citat:
Nej, det var inte jag som kom med påståendet om att Sverige blir ett kalifat.
I vilket inlägg har jag skrivit att "Sverige blir ett kalifat"?

Jag lovar att du ljuger eller flummar för jag vet att jag inte skrivit det.

Du är helt enkelt OT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in