Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-24, 22:51
  #1
Medlem
R.Wackss avatar
Halloj. Ska på en längre tur till Singapore (4 månader) med jobbet. Hur ser det ut med att med sig medicin dit? Har förstått att de är stränga som fan. Hur gör man för att få tag på medicin där?
Citera
2023-08-24, 22:54
  #2
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Wacks
Halloj. Ska på en längre tur till Singapore (4 månader) med jobbet. Hur ser det ut med att med sig medicin dit? Har förstått att de är stränga som fan. Hur gör man för att få tag på medicin där?

Beror ju helt på vad det är för medicin. Har för mig dom avrättar folk för mindre mängder narkotika.
Citera
2023-08-24, 23:05
  #3
Medlem
-Andreas-s avatar
Ring ambassaden o kolla.
En läkemedelsbehandling ordinerad av en läkare med tillhörande recept för medicinerna, är universal o ingen klok människa i tullen skulle ifrågasätta en läkares expertis o vårdplan.

Kanske i bajsländer som styrs av religion, om ens det.
Dubbelkolla, även de som bor i Singapore har väl behov av farmaka för diverse krämpor o besvär, ska de hugga hals på alla som behöver medicin? Knappast, tror jag.
Citera
2023-08-25, 06:42
  #4
Medlem
Du får en intyg från din läkare.
Där finns bland annat telefonnummer till sjukhuset för kontroll.
Citera
2023-08-25, 07:36
  #5
Medlem
R.Wackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Ring ambassaden o kolla.
En läkemedelsbehandling ordinerad av en läkare med tillhörande recept för medicinerna, är universal o ingen klok människa i tullen skulle ifrågasätta en läkares expertis o vårdplan.

Kanske i bajsländer som styrs av religion, om ens det.
Dubbelkolla, även de som bor i Singapore har väl behov av farmaka för diverse krämpor o besvär, ska de hugga hals på alla som behöver medicin? Knappast, tror jag.

Ja självklart har singaporianerna (?) också behov av medicin, enligt sig själva båda traditionell kinesisk och västerländsk sådan. Men jag undrar om jag måste fixa det där eller hur mycket jag får ta med härifrån?
Citera
2024-04-26, 17:43
  #6
Medlem
Metropers avatar
Generellt måste du ha tillstånd om du skall ha medicin för mer än 3 månader.

https://www.hsa.gov.sg/personal-medication/overview

You may bring in common medications such as those for treatment of diabetes, high cholesterol, high blood pressure and contraception, if the quantity is not more than 3 months' supply.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3551579

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback