Citat:

Jag skrev bokstavligen inom vilken ram som uppsägningen skulle vara acceptabel. Att du missar det och säger att jag hittar på är skrattretande, tack för att du dumförklarar dig själv.
	Citat:

Därav jag skrev beroende av vad som specifikt hänt, dyslexi eller?
	Citat:

Tjänstefel, däremot. Vilka direktiv är det som har åsidosatts här, och av vem? Tjänstemännen har ju bara genomfört politikernas beslut i det här fallet. Och en fängelsedom som följd av ett tjänstefel av normalgraden — det hör inte till vanligheterna. Har du verkligen tänkt igenom det här?

Tjänstefel att gå emot vad meningen med direktivet är, om den anställda har en tjänsteplikt att korrekt hantera ekonomiska resurser och medvetet underlåter att göra det. Vilket låter som att i denna del verkar vara fallet.
Att verka utom normalgraden för vad resurserna ska gå till är en anledning till att flagga personen som gör detta medvetet eller icke medvetet. Att sitta och säga "Aha men jag visste inte att bordet inte fick gå upp till 600.000 kommer inte någon nämndeman tro på. Speciellt om man tittar på resurserna och budgeten för vad normalgraden av bord är i kontorsmiljö på en kommun.