2023-08-24, 02:37
Medlem
GodisM4nnens avatar
Häromkvällen kändes det helt plötsligt konstigt i halsen. Tänk er innan ni rapar, den känslan man kan få i bröst/hals. Den kom helt plötsligt från ingenstans. Problemet är att jag kan inte rapa? Det känns som en ”luftklump” som sitter fast i strupen. Väldigt obehagligt. Det försvann efter en stund igen, men nu idag kom det efter jag åt igen och suttit i flera timmar. Det är nästan som om man trycker in det här ”hålet” lite försiktigt som sitter mitten längst ner på halsen. Det känns som jag har luft som behöver ut. Är det någon som har haft liknande problem och nån aning om vad det kan va?
Citera
2023-08-24, 02:42
Medlem
HoraTheExplorers avatar
Hänt mig många gr, ingen aning om vad det är, det försvinner av sig självt sen kan det dröja länge ett år flera år innan det kommer igen.
Citera
2023-08-24, 02:52
Medlem
GodisM4nnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Hänt mig många gr, ingen aning om vad det är, det försvinner av sig självt sen kan det dröja länge ett år flera år innan det kommer igen.

Okej skönt att höra! Det är omöjligt att få sig en blund. Såfort jag försöker slappna av och vila, det är då jag känner det extremt mycket. När jag är uppe o rör på mig och sysselsätter mig med saker är det hanterbart. Men nu på nätterna har det varit jävligt irriterande.
Citera
2023-08-24, 02:55
Medlem
Gretathugbergs avatar
Jag hade samma för någon dag sedan. Det kändes precis som att jag satt omega3 kapseln i halsen och den gick inte att få bort. Oerhört otrevligt, funkade inte ens att spy..
Citera
2023-08-24, 03:02
Medlem
HoraTheExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodisM4nnen
Okej skönt att höra! Det är omöjligt att få sig en blund. Såfort jag försöker slappna av och vila, det är då jag känner det extremt mycket. När jag är uppe o rör på mig och sysselsätter mig med saker är det hanterbart. Men nu på nätterna har det varit jävligt irriterande.

Hade det för något halvår sedan, sjukt störigt och jag svalde och svalde och svalde och svalde och svalde.... utan att få bort "Klumpen" har för mig att jag drack kallt vatten för att lindra och försökte ge fan i att tourettessvälja!

Kommer inte ihåg om jag tog någon Panodil eller Ipren, är själv inget fan av piller men det skadar inte att testa.

Edit: Kanske du kan ta något kallt och kyla ner halsen utifrån, det ska jag testa när "klumpen" kommer nästa gång.
Senast redigerad av HoraTheExplorer 2023-08-24 kl. 03:10.
Citera
2023-08-24, 03:02
Medlem
HoraTheExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretathugberg
Jag hade samma för någon dag sedan. Det kändes precis som att jag satt omega3 kapseln i halsen och den gick inte att få bort. Oerhört otrevligt, funkade inte ens att spy..

Bra liknelse, oerhört störigt.
Citera
2023-08-24, 07:51
Medlem
Gretathugbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoraTheExplorer
Bra liknelse, oerhört störigt.

Två Novalucol och en pipa hasch gjorde det lite bättre. Det satt dock i hela dagen, dock mindre ju längre dagen flöt på.
Citera
2023-08-24, 07:53
Medlem
HoraTheExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretathugberg
Två Novalucol och en pipa hasch gjorde det lite bättre. Det satt dock i hela dagen, dock mindre ju längre dagen flöt på.

Jaha så man måste bli knarkare nu också, får se till att skaffa mig en langare in case of klump i halsen returns.
Citera
2023-08-29, 21:22
Medlem
piratepuppys avatar
Citat:
Häromkvällen kändes det helt plötsligt konstigt i halsen. Tänk er innan ni rapar, den känslan man kan få i bröst/hals. Den kom helt plötsligt från ingenstans. Problemet är att jag kan inte rapa? Det känns som en ”luftklump” som sitter fast i strupen. Väldigt obehagligt. Det försvann efter en stund igen, men nu idag kom det efter jag åt igen och suttit i flera timmar. Det är nästan som om man trycker in det här ”hålet” lite försiktigt som sitter mitten längst ner på halsen. Det känns som jag har luft som behöver ut. Är det någon som har haft liknande problem och nån aning om vad det kan va?

Jag har så i princip hela tiden, jag har ett magmunsbråck.
Citera
2023-08-29, 21:25
Medlem
Citat:

Jag har haft det så två gånger!
Det är början på en stark ångest!

Det som hjälpte då var kortsiktigt att ta xanor!

Men den riktiga lösningen var att må bättre och hantera stressen, släppa krav osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in