Citat:
Ursprungligen postat av
priz
Nej, det funkar inte.
Kanske kanske en YH utbildning, men knappt ens det.
Ta tjänstledigt.
Beror helt på... min kusin läste psykologi 1 på Mitt samtidigt som hon jobbade 50-75 % och tog hand om två knodd. ALLA obligatoriska seminarier låg från kl 18... ...vilket ju är samma sak som att direkt signalera till studenterna att "det här går att kombinera med jobb".
Men hennes kurs väldigt mkt blaj och hemtentor. Du har säkert rätt (hoppas jag!) när det gäller mer krävande utbildningar. De flesta av mina kompisar pluggar (och då talar vi saker som jurist, HHS etc, "prestigeutbildningar" typ) och hinner med att extraknäcka.
Jobba heltid ska man nog glömma - vad det än gäller, inkl "blajiga" distansare.
Ang YH skulle jag med all vederbörlig respekt beg to differ. Har bilden av en jäkla massa praktik och obligatoriska pass, än svårare att kombinera med jobbande, i synnerhet heltid, är nog bara att glömma (finns ju "blajj" där också - en kompis läste 2 år "förpackningsdesign" direkt efter gymnasiet, inte spec krävande, till alla bra jobb tar man ju folk från Konstfack eller Berghs - hon sitter i kassan på Ica nu kan jag meddela... Dock ej för evigt hoppas och tror jag - begåvad och framåt tjej. Men två helt bortkastade år...).