2023-08-22, 16:55
Medlem
Jag fick problem med magen i maj och fick göra både en gastroskopi och en koloskopi där dom inte hittade något förutom ett litet magmunsbråck och gastrit. Jag har under senaste veckorna haft hjärtklappningar, ont i bröstet som strålar ut i vänster arm och upp i käken, bordomningar i läppar/tunga, kramp i halsen, hosta och yrsel. Hjärtklappningarna kommer framförallt när jag lägger mig ner. Har vissa nätter då jag har hjärtklappning hela nätterna. Blev så pass illa en kväll att jag åkte in på akuten, låg med ett EKG i två timmar men det visade inget avvikande. Känner av yrsel och smärtan i bröstet direkt jag rör på mig och hjärtklappningarna när jag lägger mig ner.

Är det någon som varit med om liknande? Jag har haft mycket ångest men jag tycker jag mår bra nu och sen känner jag inte igen den här smärtan i bröstet.
Citera
2023-08-22, 16:59
Medlem
Stress?
Citera
2023-08-22, 17:26
Medlem
Kanske brist på magnesium. Diarré och sånt dränerar ut magnesium ur kroppen och numera innehåller inte grönskaer så mycket magnesium längre och det är svårt att nå upp till RDI som är runt 400mg per dag. Magnesium har många funktioner i kroppen som kopplar till lugn.

wikipedia: "Svårare magnesiumbrist kan påverka hjärtfunktionen, samt yttra sig i snabbare hjärtslag. "
Citera
2023-08-22, 19:56
Medlem
Hegamons avatar
Det låter som stress och ångest. Om du tar din cykel och cyklar på den varje dag morgon och kväll 20 minuter i rask takt tror jag det blir bättre. Cykling är en sport som typiskt påverkar hjärnan, exempelvis med 25% högre blodtillförsel till hjärnan vilket är bestående under dagen.
Citera
2023-08-22, 21:37
Medlem
Just dessa symtom kommer när man slappnar av. Har själv det, kan vakna på nätterna med detta.

Bra att köra lite avslappning innan sänggående. Något som funkar på mig är ASMR, som jag kollar på på Youtube. Finns en uppsjö olika speciellt för att slappna av.
Citera
2023-08-22, 21:56
Hjärtat fungerar mycket sämre när man ligger ner. Det är då man känner av begynnande hjärtproblem lättast. Hjärtflimmer och hjärtsvikt försämras i ryggläge. Du borde få göra ett arbets-EKG också där man undersöker hjärtat under belastning.

Fast vården kommer vilja driva det åt psykiska hållet eftersom det är mycket billigare att behandla. Försöka trycka i dig psykofarmaka som bara gör saken värre eftersom i princip all medicin belastar hjärtat negativt.
Senast redigerad av Juristen08 2023-08-22 kl. 22:06.
Citera
2023-08-23, 16:28
Medlem
Fått åka in akut idag igen pga förvärrade smärtor i bröstet. Fick göra ytterligare ett EKG som var normal och även ultraljud på hjärtat som inte visade något avvikande, läste dock i min journal att det stod ”obetydlig mitralisinsufficiens” och googlar man på mitralisinsufficiens så står det ju att det är farligt men han nämnde ingenting om det.
Citera
2023-12-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typ108
Fått åka in akut idag igen pga förvärrade smärtor i bröstet. Fick göra ytterligare ett EKG som var normal och även ultraljud på hjärtat som inte visade något avvikande, läste dock i min journal att det stod ”obetydlig mitralisinsufficiens” och googlar man på mitralisinsufficiens så står det ju att det är farligt men han nämnde ingenting om det.

Hur har du det nu?
Citera
2023-12-19, 19:27
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typ108
Var längesedan du skrev detta, men kan ändå kommentera. Alla människors klaffar läcker mer eller mindre. En obetydlig insufficiens är just ett obetydligt läckage. Helt normalt och absolut inget du skall vara orolig över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in