Citat:
Ursprungligen postat av
Majd.Al.Sultan
Försökt hitta denna trauma eller stress men hittar inget, läkare säger att jag har vart med om mycket skit i livet men vad det gör vet jag inte, försöker hitta någon behandling med psyk nu men vet inte vad som kommer hända.
Hade detta problem förr men sedan försvann det i typ 2 år sedan en stressig kväll så small det lika hårt igen och vägrar försvinna.
Innan detta hade jag det bra i 2 år rätt harmoniskt på fritiden.
Jag tror att t ex KBT (kognitiv beteende terapi) skulle kunna underlätta, då får en verktyg att lära sig hantera stress på andra sätt.
Trauman hos en individ kan göra att vederbörande skaffar sig olika överlevnadsstrategier, som i stunden är behövligt men som senare i livet skapar kaos som detta.
Vill du dela med dig av vilka trauman du har så kan vi kanske hjälpa dig att luska mer i detta.
All kärlek å värme till dig, ta mig på orden när jag säger att det kan bli bättre. <3
Vill tillägga att jag är endast en person som råkar vara intresserad av psykologi och har egen erfarenhet av både mental ohälsa och terapi, så ta det med dig vad som låter rimligt. Skit i resten.