• 1
  • 2
2023-08-22, 20:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Ja det här med mobilen och dator har jag tänkt på då det har blivit mycket dator/mobil då jag oftast bara är hemma då jag har svårt att ta mig ut.

Finns gym i närheten dock väldigt dåligt men kanske får börja där igen och se hur det går.
Oftast mår jag skit om jag gör något fysiskt av någon anledning.
Blir yr och luddig hela dagen efteråt.

Börja med att stänga av allt vad skärmar heter och börja ta långa promenader, ät på rätt tider och sov på rätt tider.
Har du massa sociala medier så avinstallera skiten och njut av det riktiga livet utanför skärmar och annan skit.

Vad du kan göra hemma istället.
Läsa böcker
Bygga puzzel
Lösa korsord
Ta upp någon gammal hobby som du länge funderat på.
Citera
2023-08-23, 08:44
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Börja med att stänga av allt vad skärmar heter och börja ta långa promenader, ät på rätt tider och sov på rätt tider.
Har du massa sociala medier så avinstallera skiten och njut av det riktiga livet utanför skärmar och annan skit.

Vad du kan göra hemma istället.
Läsa böcker
Bygga puzzel
Lösa korsord
Ta upp någon gammal hobby som du länge funderat på.

Ja, pratade med frugan om hobby och kom fram till att jag ska börja tälja saker.
Sedan tog jag upp gym med henne så vi eller jag skaffar kort i veckan.

Håller normala sovtider och äter samma tider osv det håller jag bra.
Citera
2023-08-23, 08:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ja, pratade med frugan om hobby och kom fram till att jag ska börja tälja saker.
Sedan tog jag upp gym med henne så vi eller jag skaffar kort i veckan.

Håller normala sovtider och äter samma tider osv det håller jag bra.

Låter som bra ideér.
Försök också ta bort skärmar och framförallt sociala medier då det kan vara ett stort problem.

Lycka till
Citera
2023-08-23, 09:56
Medlem
Citat:
Försökt hitta denna trauma eller stress men hittar inget, läkare säger att jag har vart med om mycket skit i livet men vad det gör vet jag inte, försöker hitta någon behandling med psyk nu men vet inte vad som kommer hända.

Hade detta problem förr men sedan försvann det i typ 2 år sedan en stressig kväll så small det lika hårt igen och vägrar försvinna.
Innan detta hade jag det bra i 2 år rätt harmoniskt på fritiden.

Jag tror att t ex KBT (kognitiv beteende terapi) skulle kunna underlätta, då får en verktyg att lära sig hantera stress på andra sätt.
Trauman hos en individ kan göra att vederbörande skaffar sig olika överlevnadsstrategier, som i stunden är behövligt men som senare i livet skapar kaos som detta.

Vill du dela med dig av vilka trauman du har så kan vi kanske hjälpa dig att luska mer i detta.

All kärlek å värme till dig, ta mig på orden när jag säger att det kan bli bättre. <3

Vill tillägga att jag är endast en person som råkar vara intresserad av psykologi och har egen erfarenhet av både mental ohälsa och terapi, så ta det med dig vad som låter rimligt. Skit i resten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in