2023-09-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbellecrew
Tackar så mycket ! Varför rekommenderar du var 4-5 istället för e3,5d fördelar/nackdelar ?
Uppdateringar kommer

Du får jämnare nivåer av testo vilket resulterar i mindre aromatisering till östrogen. Speciellt när man kör kurdoser är det fördelaktigt så du förhoppningsvis kan slippa aromatashämmare eller köra mindre dos.
Citera
2023-09-21, 23:17
Medlem
Barbellecrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kykklingmelis
Du får jämnare nivåer av testo vilket resulterar i mindre aromatisering till östrogen. Speciellt när man kör kurdoser är det fördelaktigt så du förhoppningsvis kan slippa aromatashämmare eller köra mindre dos.
Okey ! Men borde inte tätare stick resultera i jämnare testo nivåer ? Känns ju mer logiskt att tätare stick bör hjälpa till att undvika dippar. Eller är jag ute i cyklar rätta mig gärna
Citera
2023-09-22, 00:18
Medlem
Zantoris avatar
Citat:
Okey ! Men borde inte tätare stick resultera i jämnare testo nivåer ? Känns ju mer logiskt att tätare stick bör hjälpa till att undvika dippar. Eller är jag ute i cyklar rätta mig gärna
Funkar likabra att sticka fler än 2 gånger i veckan, men var 4-5 dag är mest normalt skulle jag väl säga, mestadels för att det inte behövs att du sticker mer än det helt enkelt. Och sedan är väl det inte så jäkla trevligt att behöva hugga fler gånger än vad som är behövligt
Testa och se vad som funkar bäst för dig.
MVH
Senast redigerad av Zantori 2023-09-22 kl. 00:22.
Citera
2023-09-22, 01:27
Medlem
Barbellecrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Funkar likabra att sticka fler än 2 gånger i veckan, men var 4-5 dag är mest normalt skulle jag väl säga, mestadels för att det inte behövs att du sticker mer än det helt enkelt. Och sedan är väl det inte så jäkla trevligt att behöva hugga fler gånger än vad som är behövligt
Testa och se vad som funkar bäst för dig.
MVH
Yes så är det ju kör just på e3,5d för enkelhetens skull att ha fasta dagar passar mig väldigt bra då jag ibland åker iväg på helger. Och då slipper man släpa mig sig en massa grejer
Citera
2023-09-22, 19:46
Medlem
Citat:

Förlåt mig det var jag som otydlig. Att sticka oftare ger jämnare nivår av testo som du säger, vilket gör att du aromatiserar mindre och kan därigenom förhoppningsvis skippa AI helt alternativt ta en lägre dos AI. Men det är väldigt individuellt, kör jag högre doser testo enanthate/cypionate brukar jag köra e3d eller e4d. Nuförtiden kör jag dock bara 140mg i veckan som TRT och då funkar e5d galant. Tycker du att e3.5d fungerar bra så kör för all del det upplägget. Jämnare nivåer är alltid att föredra.
Citera
2023-09-23, 05:32
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Förlåt mig det var jag som otydlig. Att sticka oftare ger jämnare nivår av testo som du säger, vilket gör att du aromatiserar mindre och kan därigenom förhoppningsvis skippa AI helt alternativt ta en lägre dos AI. Men det är väldigt individuellt, kör jag högre doser testo enanthate/cypionate brukar jag köra e3d eller e4d. Nuförtiden kör jag dock bara 140mg i veckan som TRT och då funkar e5d galant. Tycker du att e3.5d fungerar bra så kör för all del det upplägget. Jämnare nivåer är alltid att föredra.

Tjenare! Hur har du kommit fram till just 140 mg i veckan? Frågar för min långsiktiga plan - även om jag just nu och en bra bit in på 2024 ligger på väsentligt högre doser - är att just lägga mig på TRT. Skissat på ca 125 mg med 50/50 Testo C och Mast e5d. 125 gram blir mest en konsekvens av att det är enkelt att suga upp 0,25 ml av båda oljorna (som ligger på 250 mg/ml).
Citera
2023-09-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Tjenare! Hur har du kommit fram till just 140 mg i veckan? Frågar för min långsiktiga plan - även om jag just nu och en bra bit in på 2024 ligger på väsentligt högre doser - är att just lägga mig på TRT. Skissat på ca 125 mg med 50/50 Testo C och Mast e5d. 125 gram blir mest en konsekvens av att det är enkelt att suga upp 0,25 ml av båda oljorna (som ligger på 250 mg/ml).

Jag eftersträvar att ligga så lågt som möjligt men fortfarande ha okej pump, styrka och energi. Köpte på mig ett större lager av samma batch olja och har över en längre tidsperiod gått lägre och lägre för att hitta en bra balans, på 140mg i veckan mår jag bra och sover bra och känner mig inte "ON", går jag över det sover jag sämre och känner mig inte riktigt som mig själv. Började TRT på 200-nånting och sedan 180 sedan 160 osv. Ska ta blodprover om ett tag och då eventuellt sänka ytterligare, tanken är att hålla livet ut.
Citera
2023-09-24, 17:29
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Jag eftersträvar att ligga så lågt som möjligt men fortfarande ha okej pump, styrka och energi. Köpte på mig ett större lager av samma batch olja och har över en längre tidsperiod gått lägre och lägre för att hitta en bra balans, på 140mg i veckan mår jag bra och sover bra och känner mig inte "ON", går jag över det sover jag sämre och känner mig inte riktigt som mig själv. Började TRT på 200-nånting och sedan 180 sedan 160 osv. Ska ta blodprover om ett tag och då eventuellt sänka ytterligare, tanken är att hålla livet ut.

Intressant och klokt av dig att experimentera dig fram till vad som är optimalt för just dig. Det är exakt så jag har tänkt göra när jag går över till TRT. Ska bli spännande att se vad ditt blodprov visar!
Citera
2023-09-25, 12:04
Medlem
Barbellecrews avatar
Juice måndag
Måndag betyder injekt och bröst !
Allt flyter på exakt som det ska nålarna glider in i skinkan lika fint som man glider in i en 5 barns mamma Sjukt nöjd med zphc ingen smärta. Testade blodtryck igår för att se vad jag ligger på innan testot har hunnit ”kickat” in låg på 124/75 vilket enligt mig är ett bra värde kommer testat månadsvis för att ha koll på kroppen. Ni har säkert redan förstått det men kör alltså push/pull/legs
Såhär ser mitt upplägg ut
Måndag: bröst/triceps + vader
Tisdag: rygg/biceps
Onsdag: ben
Torsdag: axlar
Fredag: armar
Lördag: ben
Söndag: vila
Dagligt intag ligger runt 3000+ kcals ökar detta till strax under 4000 kcals vid vecka 3 är inne på vecka 2 just nu.
MACROS
212g protein
300g kolhydrat
80g fett
VITAMINER
l-arginin
Magnesium
Zink
Citera
2023-09-25, 16:41
Medlem
Citat:
Juice måndag
Måndag betyder injekt och bröst !
Allt flyter på exakt som det ska nålarna glider in i skinkan lika fint som man glider in i en 5 barns mamma Sjukt nöjd med zphc ingen smärta. Testade blodtryck igår för att se vad jag ligger på innan testot har hunnit ”kickat” in låg på 124/75 vilket enligt mig är ett bra värde kommer testat månadsvis för att ha koll på kroppen. Ni har säkert redan förstått det men kör alltså push/pull/legs
Såhär ser mitt upplägg ut
Måndag: bröst/triceps + vader
Tisdag: rygg/biceps
Onsdag: ben
Torsdag: axlar
Fredag: armar
Lördag: ben
Söndag: vila
Dagligt intag ligger runt 3000+ kcals ökar detta till strax under 4000 kcals vid vecka 3 är inne på vecka 2 just nu.
MACROS
212g protein
300g kolhydrat
80g fett
VITAMINER
l-arginin
Magnesium
Zink

Kör du någon cardio? Hur många steg per dag? Det är nämligen så att du kan undvika mycket bloat/vattenvikt genom cardio eller längre promenader. Ett tips för hälsan ifall du inte redan gör det.

Hur ser kosten ut? Tänker livsmedel o timing. Är bara intresserad
Citera
2023-09-25, 17:36
Medlem
Barbellecrews avatar
Citat:
Kör du någon cardio? Hur många steg per dag? Det är nämligen så att du kan undvika mycket bloat/vattenvikt genom cardio eller längre promenader. Ett tips för hälsan ifall du inte redan gör det.

Hur ser kosten ut? Tänker livsmedel o timing. Är bara intresserad
Kör ingen planerad cardio på gymmet men snittar 12,000 steg/dag går alltid till jobb/gym mer bra tempo. Kör dagligen
Frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,middag,kvällsmål .
Frukost: kvarg med havreringar,ägg och hårdmacka med skinka
Mellanmålroteinshake och banan
Lunch: kyckling o ris broccoli
Mellanmål: kvarg och ägg
Middag: nötfärs o ris
Kvällsmål: stekt ägg på hårdmacka
Maten ändras såklart men i det stora hela ser det ut så äter inte alltid hela ägg gör jag omelett tex Använder jag mig utav pastöriserad äggvita för att hålla ner fettet.
Försöker få i mig rätt antal protein utan proteinpulver i den mån jag kan men saknas det kan jag köra en shake. Timing kan vara lite komplicerat då jag jobbar skift men om jag jobbar natt tex o vaknar 14:00 då är det lika som jag vaknar 05:00 på förmiddagarna äter frukost då o lurar hjärnan att det är morgon. Hoppas jag gjorde mig förstådd tackar för dina frågor
Citera
2023-09-25, 18:53
Medlem
Barbellecrews avatar
En liten fråga till er har satt mina 3 stick i glute nu höger - vänster - höger men är ganska stel av mig tack vare allt gym haha
Skäms lite av att säga det men har faktiskt skitit i att aspirera hur viktigt anser ni att det är att faktiskt göra i det i gluten? Stor risk för att sätta i en ådra ? Kanske något som har ett bra tips för att underlätta att aspirera när man knappt kommer runt har ingen lust att sätta i låret iaf inte i delt heller för den delen vill köra på i glute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in