2023-08-21, 20:01
Medlem
Barbellecrews avatar
Hej har tänkt att köra min första testo kur nu i oktober 23 år gammal har gymmat i 8 år men redo att ta min fysik till nästa nivå.
Hade lite fundering kring om 375mg e5d räcker till då mitt naturliga testosteron är relativt högt. Vad säger ni om att fronta med d-boll ja eller nej ? Inköp och upplägg ser ni nedan kom gärna med med kritik och tips
Inköp
4x testo E 250mg/ml
1x nolvadex 20mg (50 tabs)
1x letrozole 2,5mg (50tabs)
30x blå nål 0,60mm x 25mm (för injekt)
30x grön nål 0,80mm x 40 mm (för att suga upp ur vial)
30x 3ml pump
1x Decinfecerade servetter för tvätt vid injekt

Upplägg
375mg e5d x 12 veckor
Letrozole vid ev gyno tänker inte förebygga med armidex då jag vill undvika att stoppa i mig onödigt med preparat.
Pct bestående av nolvadex.
Citera
2023-08-21, 23:06
Medlem
ttnkpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbellecrew
Hade lite fundering kring om 375mg e5d räcker till då mitt naturliga testosteron är relativt högt.
Vad ligger ditt naturliga testosteron på? När jag körde 250mg så låg mitt testo på över 2500ng/dl, så 375 borde definitivt mogga ditt naturliga testo.

Citat:
Vad säger ni om att fronta med d-boll ja eller nej ?

Håll dig till enbart testo första kuren, då har du mer att se fram emot tills nästa, less is more.
Citera
2023-08-22, 06:24
Medlem
Barbellecrews avatar
Enligt blodprov så hade jag 29nmol/L men stog 29/29 så antar att testet inte mätte högre än 29. men då lär 375mg duga
Senast redigerad av Barbellecrew 2023-08-22 kl. 06:44.
Citera
2023-08-22, 10:21
Medlem
Citat:
Hej har tänkt att köra min första testo kur nu i oktober 23 år gammal har gymmat i 8 år men redo att ta min fysik till nästa nivå.
Hade lite fundering kring om 375mg e5d räcker till då mitt naturliga testosteron är relativt högt. Vad säger ni om att fronta med d-boll ja eller nej ? Inköp och upplägg ser ni nedan kom gärna med med kritik och tips
Inköp
4x testo E 250mg/ml
1x nolvadex 20mg (50 tabs)
1x letrozole 2,5mg (50tabs)
30x blå nål 0,60mm x 25mm (för injekt)
30x grön nål 0,80mm x 40 mm (för att suga upp ur vial)
30x 3ml pump
1x Decinfecerade servetter för tvätt vid injekt

Upplägg
375mg e5d x 12 veckor
Letrozole vid ev gyno tänker inte förebygga med armidex då jag vill undvika att stoppa i mig onödigt med preparat.
Pct bestående av nolvadex.

525mg testo i veckan räcker gott och väl, har du koll på träning kost och återhämtning kommer du få sjuka resultat. Är helt sjukt vilka doser folk här kör överlag och det är inte sällan för att kompensera total brist på kunskap om träning, kost och återhämtning. Kolla bara på gymmen dom som trycker, herregud säger jag, är som vattenballonger som springer runt och spänner sig och lever om varenda rep. Tränar några månader sen ser man dom aldrig igen.

Det ända jag skulle vilja lägga till är arimidex/aromasin. Dock fungerar nolva också mot känningar. Dbol ska du verkligen inte lägga till första kuren, dels för att det inte behövs och dels för att du inte vet hur känslig du är för östrogen. Finns en anledning att dbol kallas gyno på burk.
Citera
2023-08-22, 10:21
Medlem
Barbellecrews avatar
Vad säger ni förresten om att köra injekt måndag och torsdag istället för exakt var 5,de dag funkar det lika bra? skulle nämligen passa mig bättre
Citera
2023-08-22, 10:36
Medlem
Barbellecrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kykklingmelis
525mg testo i veckan räcker gott och väl, har du koll på träning kost och återhämtning kommer du få sjuka resultat. Är helt sjukt vilka doser folk här kör överlag och det är inte sällan för att kompensera total brist på kunskap om träning, kost och återhämtning. Kolla bara på gymmen dom som trycker, herregud säger jag, är som vattenballonger som springer runt och spänner sig och lever om varenda rep. Tränar några månader sen ser man dom aldrig igen.

Det ända jag skulle vilja lägga till är arimidex/aromasin. Dock fungerar nolva också mot känningar. Dbol ska du verkligen inte lägga till första kuren, dels för att det inte behövs och dels för att du inte vet hur känslig du är för östrogen. Finns en anledning att dbol kallas gyno på burk.
Okey tack för din input !
Förstår vad du menar med att folk som går på testo i brist på kunskap om kost träning och återhämtning i vissa fall är jag större natty än folk som trycker.
Kanske klickar hem lite armidex för säkerhets skull skadar ju inte att ha till hands.
Skippar D-boll första kuren för att se hur jag svarar på testo only blir betydligt svårare att döma ut vilket preparat man är känslig emot om det är mer är ett inblandat vid komplikationer
Citera
2023-08-22, 14:59
Medlem
Barbellecrews avatar
Citat:
Vad säger ni förresten om att köra injekt måndag och torsdag istället för exakt var 5,de dag funkar det lika bra? skulle nämligen passa mig bättre
Alltså att köra 250mg e3,5d måndag/torsdag
=500mg varje vecka borde inte vara någon större skillnad ifrån 525mg om något kanske det blir mer stabilt i kroppen rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2023-08-22, 16:04
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Att köra måndag och torsdag blir mycket bättre för hormonnivåerna än att köra var 5:e dag, så det är en bra idé. Tycker själv också att det blir lättare att hålla reda på om man har bestämda dagar för sticken.

Sedan tycker jag att du kan skippa Letrozole ärligt talat. Om du vill ha en AI till hands, är det bättre att ha Anastrozole (Arimidex). Du vill helst undvika att använda Letrozole, medan Anastrozole är mildare. Större chans att du kommer få användning för Anastrozole alltså. Men om du väljer att avstå från Dianabol kan du lika gärna skippa att köpa AI. Med två stick i veckan är det osannolikt att du kommer få problem med högt östrogen, och även om du får det kan du använda Tamoxifen (Nolvadex) som en nödlösning för att förebygga gyno medan du beställer hem en AI.
Citera
2023-08-22, 16:24
Medlem
Barbellecrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Att köra måndag och torsdag blir mycket bättre för hormonnivåerna än att köra var 5:e dag, så det är en bra idé. Tycker själv också att det blir lättare att hålla reda på om man har bestämda dagar för sticken.

Sedan tycker jag att du kan skippa Letrozole ärligt talat. Om du vill ha en AI till hands, är det bättre att ha Anastrozole (Arimidex). Du vill helst undvika att använda Letrozole, medan Anastrozole är mildare. Större chans att du kommer få användning för Anastrozole alltså. Men om du väljer att avstå från Dianabol kan du lika gärna skippa att köpa AI. Med två stick i veckan är det osannolikt att du kommer få problem med högt östrogen, och även om du får det kan du använda Tamoxifen (Nolvadex) som en nödlösning för att förebygga gyno medan du beställer hem en AI.
Okey tack så mycket !
Sitter o tänker o räknar lite här håller på och bli knäpp haha hade jag kört 375mg e5d i 12 veckor hade det gått åt 36ml testo och hade legat på 525mg ew. Kör jag 250mg e3,5d i 12 veckor kommer det gå åt 24ml testo och ligga på 500mg ew stämmer detta ? Beror denna skillnad på att det är mer utav testot kvar i kroppen emellan sticken? Tycker bara det känns konstigt att det är sån skillnad går ju åt betydligt mindre testo på en e3,5d kur även fast bägge iprincip är 2 stick i veckan
Förstår att jag låter dum haha men vill gärna lära mig. Tack på förhand
Citera
2023-08-23, 08:55
Medlem
Citat:
Okey tack så mycket !
Sitter o tänker o räknar lite här håller på och bli knäpp haha hade jag kört 375mg e5d i 12 veckor hade det gått åt 36ml testo och hade legat på 525mg ew. Kör jag 250mg e3,5d i 12 veckor kommer det gå åt 24ml testo och ligga på 500mg ew stämmer detta ? Beror denna skillnad på att det är mer utav testot kvar i kroppen emellan sticken? Tycker bara det känns konstigt att det är sån skillnad går ju åt betydligt mindre testo på en e3,5d kur även fast bägge iprincip är 2 stick i veckan
Förstår att jag låter dum haha men vill gärna lära mig. Tack på förhand
Snabbräknade lite och det blir inte riktigt som du tänker. 375mg e5d, alltså 1.5ml olja e5d. Din kur sammanlagt i dagar blir 12x7 = 84. Sedan hur många stick? 84/5 = 16.8 (17 stick). 17 x 1.5 = 25.5 ml.

Blev du klokare av detta?

-SM
Citera
2023-08-23, 09:13
Medlem
Barbellecrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportmonstret
Snabbräknade lite och det blir inte riktigt som du tänker. 375mg e5d, alltså 1.5ml olja e5d. Din kur sammanlagt i dagar blir 12x7 = 84. Sedan hur många stick? 84/5 = 16.8 (17 stick). 17 x 1.5 = 25.5 ml.

Blev du klokare av detta?

-SM
Det blev jag verkligen !
Tack så mycket för en väldigt bra förklaring förstod inte riktigt hur man skulle räkna men nu kan jag det oxå
Citera
2023-08-23, 10:00
Medlem
Barbellecrews avatar
Tycker ni 12 veckor låter som en bra plan eller bör man satsa på någon annan kur längd ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in