2023-08-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej nu hittar du på. Både pedofili och hebefili är diagnos och tillhör gruppen kronofili. Hebefiliska handlingar behöver inte vara olagligt* men ses som en parafili. Däremot begår pedofil brott när han lever ut sina fantasier.

Du har även efebofili, teleiofili ( Helt Normalt) och gerontofili

*Byxmyndighetsåldern i Sverige är 15 år. Så hebefiler får bara hjälp om de söker hjälp. Eller om de begår brott. Ex har sex med en 14åring. Då får personen "vård" på anstalten.

Hur man kan blanda in pedofili och hebefili i detta brott är bisarrt. Det finns inget i pedofilers/hebefilers diagnoser att de ska försöka döda 15 åringar flickor på en tunnelbanestation. Pedofiler söker sig till barn under 12/13 år, som inte har kommit puberteten. Ofta inom sin vuxna umgängeskrets barn eller på en arbetsplats. (Förskola, dagis, lågstadium, Sport) inte på tunnelbanestationer.

Hittade pedofilen.
Citera
2023-08-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Hittade pedofilen.

tittar du dig själv i spegeln? Du vet inget pedofili, sexbrott emot barn och så vidare. I det här fallet så är det inget sexbrott men kanske du inte fattar det.

Börja läs denna bok eller något annat Börje Svensson har skrivit. Han skriver en nivå så även en idiot kan förstå.

https://www.akademibokhandeln.se/bok.../9789174411232
Citera
2023-08-23, 12:25
Medlem
Citat:
tittar du dig själv i spegeln? Du vet inget pedofili, sexbrott emot barn och så vidare. I det här fallet så är det inget sexbrott men kanske du inte fattar det.

Börja läs denna bok eller något annat Börje Svensson har skrivit. Han skriver en nivå så även en idiot kan förstå.

https://www.akademibokhandeln.se/bok.../9789174411232

Bla bla bla, pedofiler som förklarar att barnen dom tänder på inte är riktiga barn.

Jag misstänker att du vet väldigt mycket om pedofili och sexbrott mot barn. Skum sak att vara stolt över.
Citera
2023-08-23, 12:36
Medlem
Citat:
Bla bla bla, pedofiler som förklarar att barnen dom tänder på inte är riktiga barn.

Jag misstänker att du vet väldigt mycket om pedofili och sexbrott mot barn. Skum sak att vara stolt över.

Ja som jag har studerat brott i 30år så borde jag kunna ganska mycket om sexbrott. Pedofili vet jag inte så mycket om utom att det är diagnos. Då ljuger pedofilen om han säger det du säger. Pedofili är

"Pedofili är i första hand en sexuell störning som bland annat innebär ett varaktigt sexuellt intresse för barn. Detta kan visa sig i fantasier, impulser och ibland, men inte alls alltid, i faktiska sexuella övergrepp mot barn" För att klassas som pedofil finns det tre kriterier

personen under minst sex månader har återkommande kraftigt sexuellt upphetsande fantasier, drifter eller beteenden, rörande ett eller flera förpubertala barn (i allmänhet barn som är 13 år eller yngre),
personen har levt ut dessa drifter, eller de sexuella drifterna eller fantasierna har märkbart plågat personen eller har gett honom eller henne sociala svårigheter samt
personen är minst 16 år gammal och minst fem år äldre än det eller de barn som åsyftas i det första kriteriet.

Men jag förstår fortfarande inte vad pedofili har med detta brott att göra BO, som var 15år utsattes för ett mordförsök. Utan vidare information så låter det som någon person har helt enkelt på ren svenska blivit knäpp. Troligen genom droger.

PS Personer, som påtalar och tar extremt avstånd emot något, kan väldigt mycket dölja något. Ta till ex Kapten klänning.
Citera
2023-08-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ja som jag har studerat brott i 30år så borde jag kunna ganska mycket om sexbrott. Pedofili vet jag inte så mycket om utom att det är diagnos. Då ljuger pedofilen om han säger det du säger. Pedofili är

"Pedofili är i första hand en sexuell störning som bland annat innebär ett varaktigt sexuellt intresse för barn. Detta kan visa sig i fantasier, impulser och ibland, men inte alls alltid, i faktiska sexuella övergrepp mot barn" För att klassas som pedofil finns det tre kriterier

personen under minst sex månader har återkommande kraftigt sexuellt upphetsande fantasier, drifter eller beteenden, rörande ett eller flera förpubertala barn (i allmänhet barn som är 13 år eller yngre),
personen har levt ut dessa drifter, eller de sexuella drifterna eller fantasierna har märkbart plågat personen eller har gett honom eller henne sociala svårigheter samt
personen är minst 16 år gammal och minst fem år äldre än det eller de barn som åsyftas i det första kriteriet.

Men jag förstår fortfarande inte vad pedofili har med detta brott att göra BO, som var 15år utsattes för ett mordförsök. Utan vidare information så låter det som någon person har helt enkelt på ren svenska blivit knäpp. Troligen genom droger.

PS Personer, som påtalar och tar extremt avstånd emot något, kan väldigt mycket dölja något. Ta till ex Kapten klänning.

Hur exakt har du "studerat brott?" Eftersom du använder en bloggpost som du googlar fram som "bevis" så misstänker jag att du menar "Jag har läst tidningen och knytit handen i fickan".

Dom enda som menar på att det finns en markant skillnad på den som tänder på en som är 12½ och en som fyllt tretton, är pedofiler som inte vågar erkänna det själva. Sök hjälp.
Citera
2023-08-23, 12:51
Medlem
Citat:
Hur exakt har du "studerat brott?" Eftersom du använder en bloggpost som du googlar fram som "bevis" så misstänker jag att du menar "Jag har läst tidningen och knytit handen i fickan".

Dom enda som menar på att det finns en markant skillnad på den som tänder på en som är 12½ och en som fyllt tretton, är pedofiler som inte vågar erkänna det själva. Sök hjälp.

Du kan inte läsa. "i allmänhet barn som är 13 år eller yngre" Du vet vad det betyder. Det handlar om barn som inte är i puberteten.

Så BO här var 15år så kan vi ju utgå från att hon var i puberteten och hon utsattes inte för ett sexbrott utan för ett mordförsök. Men om du fortsätta hävda att det har med pedofili att göra så får du göra det.
Citera
2023-08-23, 12:54
Medlem
Citat:
Du kan inte läsa. "i allmänhet barn som är 13 år eller yngre" Du vet vad det betyder. Det handlar om barn som inte är i puberteten.

Så BO här var 15år så kan vi ju utgå från att hon var i puberteten och hon utsattes inte för ett sexbrott utan för ett mordförsök. Men om du fortsätta hävda att det har med pedofili att göra så får du göra det.

Jag har inte påstått någonting om brottet ifråga, vad har du fått det ifrån? Jag har poängterat att dom enda som alltid ska påpeka att man inte är predofil om man antastar en 13åring som fått mens är faktiska pedofiler.
Citera
2023-08-23, 13:12
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått någonting om brottet ifråga, vad har du fått det ifrån? Jag har poängterat att dom enda som alltid ska påpeka att man inte är predofil om man antastar en 13åring som fått mens är faktiska pedofiler.

Du skriver i en sträng som handlar om det brottet.

Vad har du fått det i från? Det är bara läsa de officiella kriterierna i diagnosen. Allt du säger har inget värde.

Kronofilierna pedofili, Hebefili och efofili handlar alla om unga människor

Pedofili dragning till prepubertala barn - Här använder man ofta yngre än 12/13år men det handlar prepubertala barn.

Hebefili dragning till pubertala barn

Efebofili dragning till unga efter puberteten

Sen har vi juridiken och de har i princip två gränser 15 år byxmyndig och i vissa fall 18år. Dessa åldersgränser tar väldigt lite hänsyn (I vissa fall) till ett barns utveckling.

Problemet och det kan även koppla till denna sträng. Att man börjar använda pedofili och pedofiler när det gäller alla brott emot barn. Det som vissa skribenter har gjort. Det är viktigt använda rätt begrepp när man för diskussioner. I detta fall har vi en person, en GM, som inte har med pedofili att göra, som begått ett hemskt brott. Jag är 100 procent säker att det inte direkt har göra med hans sexuella läggning.
Citera
2023-08-23, 13:23
Medlem
ViKanKallaHonom...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Min teori om att mannen som försökte döda/knuffa tjejen på Jakobsbergs pendeltågsstation är en missbrukare av cannabis är inte helt orimlig eftersom det finns många kända våldsmän som varit storkonsumenter av cannabis. Akilov, Tovas mördare och Järnspettsmannen i Ljungsbro är bara några exempel på missbrukare som blivit rejält våldsamma mot omgivningen.

Det är nog ingen slump att det aktuella brottet ägde rum i Jakobsberg som har varit en riktig knarkhåla ända sen 1960/1970-talet med många haschrökare och blandmissbrukare.

Jo, som jag skrev i en tidigare post, så är det snarare än cannabis någon annan drog som är grundorsaken till att någon flippar. OM det nu är droger som ligger bakom i detta fall, allt är ju spekulationer än så länge. I så fall rör det sig alltså om ett blandmissbruk, men återigen håller jag med TonaldRump om att det mer eller mindre råkar finnas även thc i blodet på testade våldsverkare. Ju mer tjack och ju mer alkohol (i alkis-mängd mått mätt) som konsumeras desto mer röks det på i kombination.
Citera
2023-08-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViKanKallaHonom...
Jo, som jag skrev i en tidigare post, så är det snarare än cannabis någon annan drog som är grundorsaken till att någon flippar. OM det nu är droger som ligger bakom i detta fall, allt är ju spekulationer än så länge. I så fall rör det sig alltså om ett blandmissbruk, men återigen håller jag med TonaldRump om att det mer eller mindre råkar finnas även thc i blodet på testade våldsverkare. Ju mer tjack och ju mer alkohol (i alkis-mängd mått mätt) som konsumeras desto mer röks det på i kombination.

Ja, "haschpsykosen" är ju ett av Bejerots påhitt som man inte hittar i någon studie som inte är gjord i Sverige på 70-80tal.
Citera
2024-05-18, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Man försökte döda barn på Jakobsbergs pendeltågsstation.

GM greps på bar gärning av polis som befann sig på platsen.

BO och GM förefaller inte vara bekanta med varandra, utan BO attackerades oprovocerat enligt media.

En man i 30-årsåldern greps efter ett mordförsök på ett tågperrong norr om Stockholm på söndagskvällen.

Han misstänks ha försökt fösa ner en okänd 15-årig flicka på spåret.

En polispatrull råkade vara på plats och hindrade honom.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-pa-perrongen

1.1 FRAMKALLANDE AV FARA FÖR ANNAN (5000-K1027807-23)
Nikola Deriy har utsatt målsäganden Irma X för livsfara och/eller fara för svår
kroppsskada genom att han på tågperrong har gått mot målsäganden och med kroppen och
armarna utsträckta motat och hållit målsäganden kvar nära tågperrongkanten,
hindrat/begränsat målsägandens väg bort från tågperrongkanten samt efterföljt henne på
tågperrongen tills allmänhet och polisen ingrep. Det hände den 20 augusti 2023 på
Jakobsbergs pendeltågsstation, vid Ynglingavägen, Järfälla kommun.
Nikola Deriy begick gärningen av grov oaktsamhet. Den grova oaktsamheten har bestått i att
Nikola Deriys ovan agerande medfört en risk för att Irma X skulle ha träffats av
ankommande tåg eller ha ramlat ned från tågperrongen och utöver fallet hamna på
strömförande tågräls och risk för påkörning av ankommande tåg.

Brott som Nikola Deriy döms för
Ofredande, 4 kap 7 § brottsbalken, 2023-08-20, Järfälla kommun
Påföljd
60 dagsböter om 50 kr (3 000 kr)
Böterna ska anses helt betalda.
Skadestånd
Nikola Deriy ska betala skadestånd till Irma X med 10 000 kr.
Beloppet avser kränkningsersättning. Nikola Deriy ska också betala ränta på beloppet
enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 20 augusti 2023 tills betalning sker.
Citera
2024-05-18, 08:43
Medlem
Den här killen borde sitta inlåst. Han är välkänd av rättsvårdande myndigheter.

2020: Psyk tvångsvård
"Chefsöverläkaren avstyrker bifall till Neamat Deriys överklagande och an-
för i huvudsak följande. Neamat Deriy har flertalet gånger tidigare vårdats
enligt LPT. Den 11 mars 2021 sökte han sig till akutmottagningen för vux-
enpsykiatri och var uppvarvad samt uppvisade andra symtom på en allvarlig
psykisk störning. Han bedömdes vara i behov av inneliggande vård för fort-
satt observation men han nekade till frivillig vård. I samtal på avdelningen
har han anfört att han inte har något vårdbehov och han har varit hotfull,
agiterad och uppvarvad. Neamat Deriy bedöms lida av en allvarlig psykisk
störning i lagens mening och vara i oundgängligt behov av psykiatrisk hel-
dygnsvård för att säkerställa att han erhåller behövlig medicinering"
han har bytt namn kan tilläggas.

Förut hette han, Neamat Deriy. Numera Nikola Zara Zarthustra Deriy.

Utöver detta är han besatt av en kvinna som heter Malin som han fått kontaktförbud.

Han har åtalats för misshandel, ofredande, olovlig identitetsanvändning, våldsamt motstånd, skadegörelse osv osv.

Riktigt riktigt sjuk människa. Bara en tidsfråga innan han tar någon av daga. Han borde sitta inlåst i förvar. Patetiskt att han är ute och ränner bland folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in