2023-08-21, 21:36
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabali
Ta det lugnt batiktanten. Styckad eller halshuggen spelar ingen roll. Hon dog och detta är viktigt. Att han skrek eller inte Allah akbar är inte heller viktig.Viktig är att han ville göra henne illa! Ha en bra dag!
Det är viktigt att hålla sig till SANNINGEN. Fria tider ljög. Ljuger man blir man inte trovärdig. Det värsta jag vet är folk som ljuger. För övrigt var han kristen. Och inte han som lögnen om Allahu akbar handlade om. Vad fan trodde det var lag på 9 års grundskola i Sverige den ene är dummare än den andre här. Fan inte sant.
Citera
2023-08-22, 00:32
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är viktigt att hålla sig till SANNINGEN. Fria tider ljög. Ljuger man blir man inte trovärdig. Det värsta jag vet är folk som ljuger. För övrigt var han kristen. Och inte han som lögnen om Allahu akbar handlade om. Vad fan trodde det var lag på 9 års grundskola i Sverige den ene är dummare än den andre här. Fan inte sant.

Okej, visst, men..

Kan du inte ta detta nu i PM med folk?

Tar upp mer plats än händelsen tråden handlar om..
Citera
2023-08-22, 08:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Har det blivit någon klarhet i vem GM är? Det borde väl vara officiellt vid det här laget?
Citera
2023-08-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Har det blivit någon klarhet i vem GM är? Det borde väl vara officiellt vid det här laget?

jobbar på det...
Citera
2023-08-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Vad betyder hebrofil???

Han försöker skriva "hebefil". Hebefil är namnet på pedofiler som menar att dom inte är pedofiler för tjejerna dom tänder på är 13 och inte 8.
Citera
2023-08-22, 16:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Ledningscentralen hade upptäckt folk på spåret, eller lokföraren.

Hur var det här ett våldsbrott?

Trådens rubrik är: Man försökte döda barn på Jakobsbergs pendeltågsstation. Om detta nu stämmer så handlar det väl om ett våldsbrott?

Min teori är att det aktuella fallet handlar om psykisk ohälsa som kan kopplas till missbruk av cannabis. Jakobsberg där händelsen utspelade sig är ett gammalt flummarnäste med många missbrukare av cannabis.

Det har inte stått så mycket i media om det här fallet, det har varit väldigt knapphändig information. Detta är väl i princip nästan allt?

"En man i 30-årsåldern greps efter ett mordförsök på en tågperrong norr om Stockholm på söndagskvällen.

Han misstänks ha försökt fösa ner en okänd 15-årig flicka på spåret.

En polispatrull råkade vara på plats och hindrade honom"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-pa-perrongen
Citera
2023-08-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Trådens rubrik är: Man försökte döda barn på Jakobsbergs pendeltågsstation. Om detta nu stämmer så handlar det väl om ett våldsbrott?

Min teori är att det aktuella fallet handlar om psykisk ohälsa som kan kopplas till missbruk av cannabis. Jakobsberg där händelsen utspelade sig är ett gammalt flummarnäste med många missbrukare av cannabis.

Det har inte stått så mycket i media om det här fallet, det har varit väldigt knapphändig information. Detta är väl i princip nästan allt?

"En man i 30-årsåldern greps efter ett mordförsök på en tågperrong norr om Stockholm på söndagskvällen.

Han misstänks ha försökt fösa ner en okänd 15-årig flicka på spåret.

En polispatrull råkade vara på plats och hindrade honom"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-pa-perrongen

Rubriken är helt felaktig och du postar länkar till lobbyorganisationer och propaganda.

Du är inte ens värd att bemöta med dina otroligt platta teorier. Tomte!
Citera
2023-08-22, 18:11
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViKanKallaHonom...
"Cannabis" är inte den fredliga drog den utmålas vara. Inte heller är en haschtomte per definition nån som bara vill mänskligheten väl. ALLA sinnesförändrande droger sätter sina spår och enligt min erfarenhet, som jag vågar påstå är gedigen, så är det i princip bara tryptaminer som inte oundvikligen påverkar en till det sämre.

Nog om det, för i övrigt håller jag med dig.
Röka är inte min grej, helt enkelt, men jag vet att en stor andel av pundarskaran gillar att röka på när de är tjackade och motsvarande gäller för alkisarna. Mycket stor andel då t o m. Så det där med att våldsverkare har spår av cannabis i blodet betyder enligt mig - precis som du säger - nada.

Jag tror att vilken substans som helst, är farlig för fel individ. Är du trasig och knarkar, så slänger du bara mer ved i brasan. Ett trasigt psyke blir inte bättre av att man tar droger.
De som du beskriver, är nog väldigt långt in på banan redan. De har ett blandmissbruk.

Mår du bra, sköter din kropp med motion, sömn och mat, så är det lättare att krydda utan att det blir för starkt.

Sen är, precis som du säger, Cannabis inget svar på alla världens problem. Så fredsdroger och peace-hippe-life är bara ett påhitt för de som är trasiga och letar efter svar.

Själv så jämför jag en holk på kvällen, som ett glad vin. Avslappning och inget annat. Jag stör ingen, och ingen stör mig. Precis så jag vill ha det.
Citera
2023-08-22, 18:32
Medlem
ViKanKallaHonom...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Jag tror att vilken substans som helst, är farlig för fel individ. Är du trasig och knarkar, så slänger du bara mer ved i brasan. Ett trasigt psyke blir inte bättre av att man tar droger.
De som du beskriver, är nog väldigt långt in på banan redan. De har ett blandmissbruk.

Mår du bra, sköter din kropp med motion, sömn och mat, så är det lättare att krydda utan att det blir för starkt.

Sen är, precis som du säger, Cannabis inget svar på alla världens problem. Så fredsdroger och peace-hippe-life är bara ett påhitt för de som är trasiga och letar efter svar.

Själv så jämför jag en holk på kvällen, som ett glad vin. Avslappning och inget annat. Jag stör ingen, och ingen stör mig. Precis så jag vill ha det.

Ska jag vara ärlig så tycker jag att du gör rätt som väljer pipa före glas. Det är inte min mening att racka ner på cannabis som drog. Jag har alltid hävdat att världen vore en mycket bättre plats om folk rökte på istället för att supa. Jag är själv alkoholist (men jag kan ju såklart sluta när jag vill &#128521 och i min ungdom rökte jag på ganska ordentligt en period så jag tycker att jag har lite inblick i båda dessa världar. För att då återknyta till topic så kan jag bestämt säga att ingenting kan övertyga mig om att MGM skulle ha varit påverkad av cannabis och cannabis enbart.
Citera
2023-08-22, 20:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViKanKallaHonom...
"Cannabis" är inte den fredliga drog den utmålas vara. Inte heller är en haschtomte per definition nån som bara vill mänskligheten väl. ALLA sinnesförändrande droger sätter sina spår och enligt min erfarenhet, som jag vågar påstå är gedigen, så är det i princip bara tryptaminer som inte oundvikligen påverkar en till det sämre.

Min teori om att mannen som försökte döda/knuffa tjejen på Jakobsbergs pendeltågsstation är en missbrukare av cannabis är inte helt orimlig eftersom det finns många kända våldsmän som varit storkonsumenter av cannabis. Akilov, Tovas mördare och Järnspettsmannen i Ljungsbro är bara några exempel på missbrukare som blivit rejält våldsamma mot omgivningen.

Det är nog ingen slump att det aktuella brottet ägde rum i Jakobsberg som har varit en riktig knarkhåla ända sen 1960/1970-talet med många haschrökare och blandmissbrukare.

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-08-22 kl. 20:32. Anledning: Tillägg
Citera
2023-08-23, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Dessa fördomar emot missbrukare. Man knuffar inte ner folk på tågrälsar bara för att man är tjackis. Man gör det för att man är psykopat/sadist. Finns visserligen sådana som brukar tjack också men det är inte orsaken till sådant här beteende.

Finns bara en drog som faktiskt gör annars fredliga människor våldsamma och det är alkohol:

https://americanaddictioncenters.org...n-and-violence

Du har en poäng. Men många riktiga psykbryt får man ofta i kombinationsmissbruk. Där ena drogen är alkohol och den andra drogen är X. Hur som helst alkohol är nog den farligaste drogen vi har, om vi tittar på Individskador, familj och närhet och samhället i stort.
Citera
2023-08-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Han försöker skriva "hebefil". Hebefil är namnet på pedofiler som menar att dom inte är pedofiler för tjejerna dom tänder på är 13 och inte 8.

Nej nu hittar du på. Både pedofili och hebefili är diagnos och tillhör gruppen kronofili. Hebefiliska handlingar behöver inte vara olagligt* men ses som en parafili. Däremot begår pedofil brott när han lever ut sina fantasier.

Du har även efebofili, teleiofili ( Helt Normalt) och gerontofili

*Byxmyndighetsåldern i Sverige är 15 år. Så hebefiler får bara hjälp om de söker hjälp. Eller om de begår brott. Ex har sex med en 14åring. Då får personen "vård" på anstalten.

Hur man kan blanda in pedofili och hebefili i detta brott är bisarrt. Det finns inget i pedofilers/hebefilers diagnoser att de ska försöka döda 15 åringar flickor på en tunnelbanestation. Pedofiler söker sig till barn under 12/13 år, som inte har kommit puberteten. Ofta inom sin vuxna umgängeskrets barn eller på en arbetsplats. (Förskola, dagis, lågstadium, Sport) inte på tunnelbanestationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in