Citat:
Ursprungligen postat av
ViKanKallaHonom...
"Cannabis" är inte den fredliga drog den utmålas vara. Inte heller är en haschtomte per definition nån som bara vill mänskligheten väl. ALLA sinnesförändrande droger sätter sina spår och enligt min erfarenhet, som jag vågar påstå är gedigen, så är det i princip bara tryptaminer som inte oundvikligen påverkar en till det sämre.
Nog om det, för i övrigt håller jag med dig.
Röka är inte min grej, helt enkelt, men jag vet att en stor andel av pundarskaran gillar att röka på när de är tjackade och motsvarande gäller för alkisarna. Mycket stor andel då t o m. Så det där med att våldsverkare har spår av cannabis i blodet betyder enligt mig - precis som du säger - nada.
Jag tror att vilken substans som helst, är farlig för fel individ. Är du trasig och knarkar, så slänger du bara mer ved i brasan. Ett trasigt psyke blir inte bättre av att man tar droger.
De som du beskriver, är nog väldigt långt in på banan redan. De har ett blandmissbruk.
Mår du bra, sköter din kropp med motion, sömn och mat, så är det lättare att krydda utan att det blir för starkt.
Sen är, precis som du säger, Cannabis inget svar på alla världens problem. Så fredsdroger och peace-hippe-life är bara ett påhitt för de som är trasiga och letar efter svar.
Själv så jämför jag en holk på kvällen, som ett glad vin. Avslappning och inget annat. Jag stör ingen, och ingen stör mig. Precis så jag vill ha det.