2024-06-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nope, ser inget alls, dock mer fundersam på vart man hittar skräpet till polls.
Jag misstänker alla dessa har ett syfte, och få ropa valfusk senare.
För av någon underlig anledning så får man känslan av sekten att det kommer gå åt helvete och att detta grundar för påstå att det var valfusk igen.

Men kommer det så vet vi redan avd jag kommer säga, gå till rätten då
Nyss skrev du att den Capslock feltolkade pollsen men nu är pollsen istället skräp.
2024-06-09, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Grundar det på att väljare som står i valet mellan en sex förbrytare och en ostraffad kandidat, troligtvis röstar på den vanliga kandidaten. Historien talar ju för det.
Lägg där till att pres Biden har 50 valkontor och 500 precinct captains Samt en armé av dörr lnaflare medan Trump har ett kontor i palm beach och stängde sitt sista i en swing states.

Bidens fördelar
Biden har miljarder i kassan och Trump nära nog noll. Här är jag lite tveksam då Donald påstår sig fått in 200 milj dollar men ingen kan bekräfta detta.

Trumps fördelar
Donald säger sig ha 8 miljarder dollar i banken och samtliga c-grade pollsters visar att han leder bland registered voters.

Utmaning
Ifall majoriteten av B-grade polls (B+) av likely voters börjar peka på att Trump leder efter labor day och framåt så kan jag stolt säga att jag har fel.
Kvalitativa mätningar gjorda med kontroll grupper och utan viktning (googla detta) av likriy voters är b grade och uppåt

Kommer du kunna säga samma sak om de istället pekar på en Biden ledning?
Eller är allt riggat av deep state då?
i en fungerande demokrati kan man inte bara ha inställningen att val har gått rätt till när ens kandidat har vunnit
Haha vad babblar du om människa? Trump har mer än 400 miljoner dollar just nu tack vare vänsterns antidemokratiska häxjakt. Biden däremot har tappat massa donatorer.

Trump har just nu den största krigskassan någonsin för en president. Detta måste svida för Demokraterna! Biden är nära bankrupt!
2024-06-09, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
DECISION DESK POLLING AVERAGE:

MINNESOTA
🟥 Trump: 44.9
🟦 Biden: 45.5 (+0.6)

Jun 7, 2024, based on 11 polls.

Likaså Minnesota. Trump är nära att flippa denna blåa stat. Detta betyder i sin enkelhet att Biden måste satsa sin krigskassan för att försvara gamla positioner.
Så Trump verkar dessutom ta Virginia och Minnesota? Detta vore förödande för Demokraterna. Kan vi se en seger lika stor som på 80-talet?
2024-06-09, 19:44
Medlem
CapsLock99s avatar
Vi kan nu konstatera att opinionsundersökningar har varit mycket konsekventa under en lång tid..

Arizona
Trump har lett i 37/38 undersökningar i ARIZONA sedan augusti 2023.

Florida
Trump har lett i alla undersökningar i FLORIDA sedan mars 2023.

Georgia
Trump har lett i alla undersökningar i GEORGIA sedan juni 2023.

Nevada
Trump har lett i alla undersökningar i NEVADA sedan oktober 2023.

North Carolina
Trump har lett i alla undersökningar i NORTH CAROLINA sedan november 2023.

Ohio
Trump har lett i alla undersökningar i OHIO sedan augusti 2022.

Pennsylvania
Trump har lett i 23/34 undersökningar i PENNSYLVANIA sedan november 2023.

Texas
Trump har lett i alla undersökningar i TEXAS sedan juni 2022.

Wisconsin
Trump har lett i 20/34 undersökningar i WISCONSIN sedan oktober 2023.
2024-06-09, 19:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Nyss skrev du att den Capslock feltolkade pollsen men nu är pollsen istället skräp.
Det ena utesluter inte heller det andra om polls.
2024-06-09, 19:59
Medlem
Citat:
Det ena utesluter inte heller det andra om polls.
Nähäne. Jag fick dock intrycket att du först trodde det var positivt att Biden ledde med hela en procent i demokratnästet VA. Men det var säkert ett misstag från min sida. Du hade säkert järnkoll på VA.
2024-06-09, 20:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nähäne. Jag fick dock intrycket att du först trodde det var positivt att Biden ledde med hela en procent i demokratnästet VA. Men det var säkert ett misstag från min sida. Du hade säkert järnkoll på VA.
Det var bristfällig information och var uppsatt som det blivit +1% sen sist.
Dock är dessa polls skräp som caps ger och har alltid varit.

Vi får tex inte reda på heller vilka polls som är manipulerade, för det vägrar hen svara på.
2024-06-09, 20:05
Medlem
Citat:
Det var bristfällig information och var uppsatt som det blivit +1% sen sist.
Dock är dessa polls skräp som caps ger och har alltid varit.

Vi får tex inte reda på heller vilka polls som är manipulerade, för det vägrar hen svara på.
OK, super, så du visste att Biden vann VA med drygt 10% och nu leder med hela 1%. Bortsett från dina tankar om skräppolls, tidiga förutsägelser och TDS-tRumprunkare skulle det trots allt vara intressant att höra hur du tycker att det verkar gå för Biden.
2024-06-09, 21:32
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Haha vad babblar du om människa? Trump har mer än 400 miljoner dollar just nu tack vare vänsterns antidemokratiska häxjakt. Biden däremot har tappat massa donatorer.

Trump har just nu den största krigskassan någonsin för en president. Detta måste svida för Demokraterna! Biden är nära bankrupt!
I mitten av Juli rapporterar han in sina siffror till FEC.

Vågar du slå vad om 100 kr att hans kampanj inte har 400 milj dollar?

Jag talar inte om hans super pacs.Utan hans kampanj. Den han rånar dagligen för att betala sina räkningar.
Kära magadonier..
Så här ser hans grift ut :
först tar han en stor andel av bidragen och slussar dem till sina företag och familjemedlemmar. Alla får en del av kakan.

Sen beställer hans kampanj lokaler och events och arrangemang utav Trumps hotell och golfklubbar.
Sist så hyr de kontors platser i palm beach i en byggnad leasad av DJT

Sen tvingar han RNC att göra samma sak.
Allt detta betalas med kampanj bidrag.

Och sist av allt får hans kampanj resterna.
Med resterna köper de reklamkampanjer av Trump och Kushners media konsultbolag.
Vipps så är pengarna slut.
Och därför håller Trump rallies på gräsmattor idag. Han har inte råd att hyra arenor.

Vågar du slå vad om att han inte rapporterar in 400milj i kampanj bidrag?
2024-06-09, 22:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
OK, super, så du visste att Biden vann VA med drygt 10% och nu leder med hela 1%. Bortsett från dina tankar om skräppolls, tidiga förutsägelser och TDS-tRumprunkare skulle det trots allt vara intressant att höra hur du tycker att det verkar gå för Biden.
Bryr mig inte ens, och det var skrivet som det var +1 nu, är du trög på något sätt?(Undrar då jag gav dig förklaring.)
Eller är du bara så överlycklig att en gång i livet har du lite rätt om något?(Grattis, det sker ju aldrig annars, och lär nog inte hända på mycket länge till, synd bara det var en så obetydlig sak.)
Dock så skräppollsen capsy kommer med ger vi inget för dock.
2024-06-09, 23:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja klyban, du har rätt, du skrev råkade vinna. Och jag skrev chans att vinna.
Jag berättar en sak och scenario och om Joe råkar vinna valet, det är alltså en hypotetisk situation där chans är ointressant.
Utan att i scenariot så har Joe vunnit, vet du är rätt trög, men snälla

Och då vet jag ni kommer använda dessa "polls" som ett bevis att Joe inte kan vinna, så om Joe råkar vinna.
Ja, då är ni redan förkomna, och hur man inbillar sig manipulerade polls skulle funka för en sånt påstående är en gåta.
Då inte ens riktiga polls fungerar för nått sånt.
2024-06-09, 23:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Bör Bidens motpart isåfall valfuska i preventivt syfte?
Det är ingen som vet, jag är mest fundersam på varför man använder polls som är felaktiga.
Och med en så hög frekvens också, så det är därför jag sedan en tid tillbaka inser att de ska använda dessa polls om Joe faktiskt vinner valet.
Så kommer de säga, men kolla pollsen, Joe kan inte vinna måste ni se, för pollsen bevisar Joe aldrig kunde vinna.

Det är också därför vi hör hur donalds vinner New York, enigt de själva och nån polls också som de fabricerat och sagt kolla, nu närmar det sig.
Och ändå gråter dom i rättegångstråden att det är bara demokrater i New York, det är så enkelt att bägge inte kan vara sanna samtidigt.(Och älskar såna rävsaxar.)

Kanske capsy kan berätta vilka dessa vinklade polls är, för det visade sig att det var inga för hen vägrar svara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in