Citat:
Ursprungligen postat av
Abetterworld
Förstår inte varför de gör sådan hype över F-16 planen.
När USA invaderade Irak 2003 så ägnade de 6-8 veckor av kryssningsmissiler, stealthbombare, attackplan med elektronisk störningskapacitet och bombade skiten ur det irakiska luftvärnet INNAN de vågade flyga med ordinarie plan och attackhelikoptrar.
Både Ryssland och Ukraina har ett utbyggt luftförsvar som inte gör det lätt att flyga vare sig helikopter eller konventionella stridsflygplan. Ska man släppa "dumma" järnbomber måste man flyga nära nog över målet varvid man är inom fiendens radar och missiler vilket är självmord eller om man ska avfyra missiler varvid beroende på typ det krävs alltifrån någon kilometer till tiotals kilometers närvaro till målet.
Sagda plan kan göra skada OM de slår ut den ryska elektroniska störningen och kan finna alla relevant luftvärnsanläggningar och slå ut dem med HARM. Men, innan dess så får vi finna oss i att fortsätta se ryska och ukrainska piloter flyga väldigt lågt längs vägarna för att undvika att bli sedda av radaranläggningarna.
har inte läst tråden och kan inte så mycket om flyg. Men har fått för mig att planen är sämre än ryssarnas .Sämre aerodynamik och känsliga ..
MEN
Deras " Raketforskare " har the Real Deal AMRAAM tex ( har jag fått för mig )
https://sv.wikipedia.org/wiki/AIM-120_AMRAAM
Behöver inte flyga i närheten kan skjuta och flyga hem nu kan det finnas motmedel som inte jag vet om men vi får se
Kan dom skjuta väck Krimbron blir det Mexikanska vågen i Kiev.
'Järnvägar att skjuta väck för försörjning en Mexikansk våg till.
Men grundtipset är att ryssarna klarar detta ..