2023-08-20, 14:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Jag är 33 år gammal, jag har vänner, jag har inga större problem att hitta tjejer, jag har bra utbildning, jag har ett bra jobb, jag verkar vara uppskattad av vänner och kollegor samt kunder (jobbet). Ändå är mitt liv tomt. Så tomt. Så meningslöst. Jag kan aldrig minnas att jag varit lycklig, eller hittat någon lycka förutom under några få tillfällen. De enda gångerna jag känner mig genuint glad och lycklig är när jag dricker alkohol, får flörta med tjejer och tar droger.

Jag fungerar inte i förhållanden. Jag är otrogen hela tiden och känner ingen skam över det. Nästan allt jag gör är för egen vinning. Jag vill bli omtyckt, älskad, beundrad. Jag vill vi få kickar. Det är inte så att jag är en överdrivet karismatisk eller utåtriktad person, snarare tvärtom. Jag gillar att vara själv. Jag gillar inte att stå i centrum och gör sällan det i stora sällskap. Jag blir snabbt utmattad och trött i stora sällskap. Efter varenda fylla kommer också ångesten. Jag har gjort nåt dumt, jag har gått över någon gräns, och egentligen kanske jag borde sluta. Men det är dumt när det är min enda glädjefyllda stund.

Allt känns så komplext. Det är som att jag är tre, fyra personer samtidigt. Jag får inget grepp om mig själv och vem jag är. En del av mig vill bara ge upp allt jag har och bli inlagd på ett hem. Få någon slags nystart. Men jag är för feg. Jag kommer aldrig göra något om jag inte blir intvingad i ett hörn som jag inte kan ta mig ur.

Jag hatar mitt liv. Jag hatar den är. Jag hatar allt jag står för. Frågan är, kommer jag någonsin bli lycklig? Kommer jag någonsin kunna ha en normal relation eller känna en meningsfullhet i livet?

Du kanske är trans? Borde byta kön? Få lite grov kuk, det kanske skulle skapa mening.
Citera
2023-08-20, 14:12
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Jag är 33 år gammal, jag har vänner, jag har inga större problem att hitta tjejer, jag har bra utbildning, jag har ett bra jobb, jag verkar vara uppskattad av vänner och kollegor samt kunder (jobbet). Ändå är mitt liv tomt. Så tomt. Så meningslöst. Jag kan aldrig minnas att jag varit lycklig, eller hittat någon lycka förutom under några få tillfällen. De enda gångerna jag känner mig genuint glad och lycklig är när jag dricker alkohol, får flörta med tjejer och tar droger.

Jag fungerar inte i förhållanden. Jag är otrogen hela tiden och känner ingen skam över det. Nästan allt jag gör är för egen vinning. Jag vill bli omtyckt, älskad, beundrad. Jag vill vi få kickar. Det är inte så att jag är en överdrivet karismatisk eller utåtriktad person, snarare tvärtom. Jag gillar att vara själv. Jag gillar inte att stå i centrum och gör sällan det i stora sällskap. Jag blir snabbt utmattad och trött i stora sällskap. Efter varenda fylla kommer också ångesten. Jag har gjort nåt dumt, jag har gått över någon gräns, och egentligen kanske jag borde sluta. Men det är dumt när det är min enda glädjefyllda stund.

Allt känns så komplext. Det är som att jag är tre, fyra personer samtidigt. Jag får inget grepp om mig själv och vem jag är. En del av mig vill bara ge upp allt jag har och bli inlagd på ett hem. Få någon slags nystart. Men jag är för feg. Jag kommer aldrig göra något om jag inte blir intvingad i ett hörn som jag inte kan ta mig ur.

Jag hatar mitt liv. Jag hatar den är. Jag hatar allt jag står för. Frågan är, kommer jag någonsin bli lycklig? Kommer jag någonsin kunna ha en normal relation eller känna en meningsfullhet i livet?

Borderline.
Citera
2023-08-20, 16:21
Medlem
a-mortals avatar
Citat:

Javisst kommer du ha en normal relation om du försöker. Meningsfullhet är för den som hittat mening. Om du söker och försöker så kommer du till slut hitta det du söker efter. Du kommer lyckas för att hatet finns där och den kommer leda till förändringar, för ingen kan gå med hat hela livet. Modet det kommer när du ger upp dit meningslösa liv. När du tröttnat och slår igen dörren, då öppnas alla andra dörrar.
Citera
2023-08-20, 17:32
Medlem
Du har förmodligen låg självkänsla och känner inte inifrån och ut att du duger som den du är. Detta har blivit lagt i dig under din uppväxt på sätt du inte ser. Du accepterar inte dig själv för den du är.

Du söker extern bekräftelse för att dämpa det där hålet inuti dig.

Alkoholen är inte en långsiktig lösning men om du bara tar bort den och drogerna utan att verkligen arbeta med dig själv så kan du lika gärna fortsätta använda substanser för att copea.

Jag tror du kan bli lycklig, men du behöver ett paradigmskifte i ditt liv. Ett som sker inifrån-och-ut. Inte att du skaffar något ny pryl, jobb, relation, substans eller what ever.

Det är jättebra att du vågar vara sårbar här på forumet, men prova totalt sårbar och prata med människor i verkligheten om detta, det är en viktig komponent om du ska kunna vända på det.
Citera
2023-08-20, 17:54
Medlem
Rozenkvartss avatar
Du får kickar av ytligheter och lever ett ytligt liv. Det är inte konstigt du inte är lycklig då. Tror du behöver komma ur ditt toxiska beteende, du lär ha abstinens ett tag men vill du verkligen går det. Du har ju ingen aning om vad som finns på andra sidan och fungerar inte det du alltid gjort måste du prova något annat. Gissar du har nån otrygg anknytningsmodell som gör att du bara har ytliga relationer.
Citera
2023-08-20, 19:16
Medlem
Du är 33 år och tycker livet känns tomt?

Du har kunnat föröka dig sedan du var 12.

Kan det vara så att det som saknas dig är barn och familj?

Motionerar du något?
Har du andra intressen förutom att supa?
Citera
2023-08-20, 19:42
Medlem
Drickandet och knarkandet är bara temporärt. När du tänder av kommer all ångest tillbaka gånger hundra.

Börja träna istället, testa olika aktiviteter som verkar intressanta. Kanske hittar du något som du fastnar för? Möjligheterna är i princip oändliga.

Angående otrohet: Sluta tänk med kuken och tänk på konsekvenserna istället. Lär dig disciplin och att kunna stå emot. Du är smart nog att känna igen situationen när du in säga stopp. Säg stopp.

Gå och prata med någon. Ha tålamod, du kanske får försöka ett par gånger innan du träffar rätt. Det är underskattat hur bra man kan må av att prata av sig med någon som är utbildad för att lyssna.

Du verkar ha ett bra liv rent allmänt. Du måste bara få hjälp att tänka ur andra perspektiv.

Lycka till!
Citera
2023-08-20, 20:30
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Jag är 33 år gammal, jag har vänner, jag har inga större problem att hitta tjejer, jag har bra utbildning, jag har ett bra jobb, jag verkar vara uppskattad av vänner och kollegor samt kunder (jobbet). Ändå är mitt liv tomt...Frågan är, kommer jag någonsin bli lycklig? Kommer jag någonsin kunna ha en normal relation eller känna en meningsfullhet i livet?
Kolla på Bojack Horseman; han är i samma situation.
Citera
2023-08-20, 20:47
Medlem
Symptms avatar
gör ett brott och hamna i fängelse så blir du "tvingad" att sluta med ditt beteende
Citera
2023-08-20, 20:53
Medlem
Citat:
Relevant fråga. Frågan är, kommer jag någonsin bli lycklig? Kommer jag någonsin kunna ha en normal relation eller känna en meningsfullhet i livet?
Kanske om du råkar riktigt illa ut - då kanske du kommer att uppskatta vad du har och känna dig lycklig. Har dock svårt att se det för har man en gång tappat lyckan så brukar den vara svårfunnen. Jag tror inte att det finns många som känner lycka. Det gör man väl möjligen som barn eller om man är förälder och via barnet känner lycka.
Citera
2023-08-20, 21:05
Medlem
KingHisss avatar
Du saknar hopp
Citera
2023-08-20, 21:38
Medlem
fendadens avatar
Låter som att du saknar spirituellt djup. Jag skulle rekommendera dig att förkovra dig i den kristna tron. Den är trots allt en av grundpelarna för vårt västerländska samhälle, trots allt hat och förlöjligande den dagligen får utstå i vår sekulära samtid. Ett tips är att börja med Jordan Petersons Biblical Series på Youtube.

Simma lugnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in