• 1
  • 2
2023-08-22, 02:00
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
@ThinkRightly du tänker för mycket på dina problem.

Konsten är att inte bry sig så mycket och istället försöka göra saker som du mår bra av. Det är absolut ingen ide att bry sig om saker du inte kan påverka, det är meningslöst och bortslösad energi. Lite som att oroa sig för klimatet, eller om man kommer hitta en partner. Visst är det så att om man aldrig försöker eller inte är aktiv så är möjligheterna att hitta en partner mindre men å andra sidan kan du inte göra mer än du gör. Om det i sin tur inte räcker så är det inte mycket man kan göra åt saken anser jag.

Att hitta nya eller "äkta" vänner är nästan omöjligt, statistik och undersökningar säger att det är få som har detta, speciellt bland män. Tyvärr är det så i Sverige att kompisar ska man få i skolan och sedan förväntas man behålla dom hela livet, så fungerar det inte längre då samhället har förändrats speciellt i storstäderna. Men eftersom detta system finns kvar mycket pga kultur så kommer det inte ändras.

Det enklaste är att vara med i föreningar för olika saker, då har man en träffpunkt (typ som PRO för pensionärer) även om man inte sportar så mycket eller så. Det går ju att bara "finnas" till där och prata med folk då man träffas. Allt beror på vilka intressen man har och även om du inte ens är intresserad så kan du "fejka" lite att du är intresserad bara för att få sällskap och prata med folk. T.ex. på landet är det inte ovanligt med t.ex. motor, jakt, fiske osv. Även om du inte får äkta vänner så får du i alla fall kompisar och en stabil punk i din tillvaro, du har folk att prata med helt enkelt.

Det finns en hel del folk som är med i föreningar och gör annat än själva syftet, hjälper till med olika saker och bara finns där. Dom brukar dessutom ha sin egen grupp i själva föreningen som håller ihop.

Trixet är att sysselsätta sig med saker, har man för lite att göra är det lätt hänt att man börjar klättra på väggarna, får onda elaka tankar som inte försvinner. Jag har haft det i perioder men fått ganska bra kontroll över det, en del dagar eller veckor är riktigt dåliga men jag vet att det kommer gå över och bli bättre.

@ReasoningIsTheKey helt rätt, det är betydligt bättre mentalt att inte bry sig så mycket. Har man för stora förväntningar och förhoppningar är sannolikheten att det blir magplask mycket större. Det bästa är att vara sig själv eller den man är, det finns någon för alla där ute det svåra är bara att hitta dessa personer. Mycket handlar nog om vart man ska leta eller befinna sig för att kunna fånga någon i nätet så att säga.
Jag ser tyvärr för mycket också. Snygga tjejer överallt. Man kanske borde slita bort ögonen?

Jag har ingen tid, ork, eller lust för saker som till exempel föreningar.

Anyway, det är förstås hopplöst. Det är bara att lida. Men problemet är att livet är alldeles för långt. Vem orkar lida ett helt liv.
Citera
2023-08-22, 10:32
Medlem
DennisOlofs avatar
@ThinkRightly jag tror många dövar sitt samvete med alkohol, droger etc.

Själv slutade jag bry mig om andra könet för läääänge sedan, jag har haft och har fortfarande mina egna problem. Klarar jag inte av att leva med det eller fixa dessa problem är det ingen ide att dra på sig ytterligare problem.

Livet är orättvist, grymt och hemsk. Det går inte att göra något åt det, vissa saker kan man förändra och förbättra med sig själv men det är inte säkert det blir bättre för de. Vänskapsrelation eller liknande kanske man kan hitta, via föreningar men resten bryr jag mig inte om. Det är för mycket jobb med allt annat och så kommer det nog förbli.

Det kommer ju knappast bli någon ny högkonjunktur eller goda utsikter i samhället osv. Allt är svart eller mycket dåligt och världen kommer dras in i en långvarig och seg period som är trist, ingen vidare ekonomisk utvecklig osv. Det kommer förmodligen bli som det ser ut i Japan, det är ett skräck scenario för många andra utvecklade länder. Sedan vill jag påminna om statistiken att det bara är cirka 30% av män som skaffar familjer och barn, det kanske är något högre procent i Sverige men så ser ser statistiken ut. Jämfört det med kvinnor där är det cirka 70% eller något mer som har barn.

Som sagt du skrev det själv i rubriken, livet är grymt. Och ingen bryr sig om dina problem egentligen.
Senast redigerad av DennisOlof 2023-08-22 kl. 10:34.
Citera
2023-08-22, 21:03
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Problemet med dig är att du inte fattar att det är viktigt för vissa killar att ha en tjej (men inte vilken tjej som helst), och att det gör dem lyckligare.

Men ja jag fattar att vissa killar inte bryr sig om eller blir lyckligare av tjejer. Kul för dig.

Nä, men du har rätt i det. Vi är alla olika. Som sagt, personligen så blir jag inte lyckligare av kvinnor. Själv anser jag att jag haft turen att se kvinnor som nått negativt. Detta har gjort att jag inte jagar kvinnor, inte söker deras uppmärksamhet, osv.

Plus att det har gjort att jag har enormt med fritid och hobbys då jag är singel och inte har barn. Vilket är helt självvalt. Värdesätter mina hobbys mycket mer och min egentid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in