Citat:
Ursprungligen postat av
ThinkRightly
Jag har noll självkontroll.
Känns som att fri vilja inte ens finns.
Jag har inget att leva för.
Jag är ensam.
Jag tänker på självmord vanligtvis flera gånger i veckan.
Jag är rädd för att jag en dag får för mig att begå självmord.
Jag vill inte leva men inte heller ta livet av mig.
Det kan inte uteslutas helt att självmord skulle leda till negativa konsekvenser för nästa liv. Jag vill inte ta några som helst risker att få ett ännu sämre nästa liv.
Livet är helt obegripligt orättvist/ojämställt och grymt.
Läste nyligen om en man som har 23 kvinnor samtidigt, seriösa förhållanden alltså. Medan en del andra män aldrig kan få en enda kvinna.
Livet/existensen är absurt och ett mysterium. Det är få som tänker på hur konstigt existensen egentligen är.
Vad får man ens ut av livet i slutändan? Inget? Varför allt detta lidande då? Om man ska lida så vill man ju få ut något av det. Man skulle aldrig jobba utan att få lön för mödan.
Är en man i 30-40 års åldern.
Inte överviktig. Ser ok ut. Har jobb.
High five för noll självkontroll. Sitter nu med uppgifter jag hade hela sommarn på mig att göra, men skjuter upp det även nu.
Det är väl bra att livet är ett absurt mysterium, det finns massa saker man kan hitta på. Nästa liv får du ta då, det är detta liv som räknas nu. Det är bara å göra något nytt, vända på stenar och stockar, knata genom skog och internetforum. Titta på film och titta på blommor. Det finns ingen mening direkt, men mår man bra så bryr man sig inte om sånt.
Har du inget att förlora har du mycket att vinna. Släpp loss lite och vänd upp och ner på allt.