2006-08-01, 01:46
Medlem
Jag fyllde badkaret med det varmaste vattnet man kan få från kranen och höll handen under vattnet i några sekunder. Jag gjorde det för att se hur länge jag orkar (dumt hehe). Jag klarade av det i några sekunder och jag är ganska säker på att jag klarar av att hålla händerna under vattnet mycket längre. Men vad är det som händer i kroppen när man orkar hålla emot utan att känna smärta och kan känna smärtan när man VILL känna den? Är det så att endorfin tas upp? Jag sket bara i allt när jag hade handen under vattnet med flit för att se om jag kan.
Citera
2006-08-01, 01:50
Medlem
Protagonistens avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,813035,00.html

Citera
2006-08-01, 01:56
Medlem
alltså jag känner såklart smärta om nån skulle lägga min hand i vattnet utan att jag var medveten om det men om jag koncenterar mig på att inte få ont så får jag inte det.
Citera
2006-08-01, 02:29
Medlem
Unbalanceds avatar
Dom vänjer sig?
Citera
2006-08-01, 03:05
Medlem
Zumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protagonisten

Citera
2006-08-01, 03:06
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protagonisten

Hehe, inavel som heter duga!!
Citera
2006-08-02, 00:08
Medlem
Frantics avatar
Suck, kokhett vatten är alltså vatten som kokar, d.v.s. minst 100 grader celsius, och nej i Sveriges kommunala vattenledningar når inte vattnet upp till kokhett, just för att inte alla lågpannade mongon skall bränna sig när de spolar vatten på sig. Snark, snark och dubbelsnark, varför översvämmas världen av hjärndöda mongon? Enligt Darwin borde ni ju dö ut, och ta livet av er innan ni besmittar den allmänna genpoolen med er skit-DNA
Citera
2006-08-02, 00:30
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Suck, kokhett vatten är alltså vatten som kokar, d.v.s. minst 100 grader celsius, och nej i Sveriges kommunala vattenledningar når inte vattnet upp till kokhett,

reglerna säger minst 50gr vid tappstället om ja int eminns helt fel och 50 grader är ju inte så jäkla varmt.
Citera
2006-08-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Suck, kokhett vatten är alltså vatten som kokar, d.v.s. minst 100 grader celsius, och nej i Sveriges kommunala vattenledningar når inte vattnet upp till kokhett, just för att inte alla lågpannade mongon skall bränna sig när de spolar vatten på sig. Snark, snark och dubbelsnark, varför översvämmas världen av hjärndöda mongon? Enligt Darwin borde ni ju dö ut, och ta livet av er innan ni besmittar den allmänna genpoolen med er skit-DNA

Så vitt jag vet är det varmvattenberederan som värmer upp vattnet, han kanske har trimmat den lite?
Citera
2006-08-02, 08:38
Medlem
fbes avatar
Jag nöp mig riktigt hårt, och klarade att göra det i några sekunder. Jag gjorde det för att se hur länge jag orkar. Jag orkade i några sekunder, och jag är ganska säker på att jag klarar av att nypa mycket längre. Men vad är det som händer i kroppen när man orkar hålla emot utan att känna smärta och kan känna smärtan när man VILL känna den? Är det så att endorfin tas upp? Jag sket bara i allt när jag nöp mig själv med flit för att se om jag kan.

Poäng: Det enda den här texten visar är att du är en härligt skyddad, västerländsk ungdom som aldrig har upplevt riktig smärta.
Citera
2006-08-02, 08:46
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
reglerna säger minst 50gr vid tappstället om ja int eminns helt fel och 50 grader är ju inte så jäkla varmt.
Inte så varmt om du ska koka ägg, men det är jävfligt varmt att doppa händerna i.
Citera
2006-08-02, 09:29
Medlem
Frantics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Inte så varmt om du ska koka ägg, men det är jävfligt varmt att doppa händerna i.

Kanske det, men "jävfligt varmt" är inte detsamma som kokhett
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in