Citat:
Ursprungligen postat av
Barack.Obola
Fan vilken lång tråd och dessutom till stora delar på norska.
Har jag förstått saken rätt att han blev mördad för att ha stuckit in schnabeln i ett hål som inte riktigt var "ledigt"? Han satte alltså på mordbeställarens sambo? Jag är givetvis emot mord men jag har också väldigt svårt för idioter som knullar andras kvinnor.
Vilka är de dömda?
Finns det nån sammanfattning?
Nästan så ja.
Men undantaget från att hon var ledig. Det var enligt uppgift slut med huvudmannen men de hade haft en fling tidigare. Dock ej då BO och hon hade en fling. Sen blir GM och hon ihop igen och ett par år in det förhållandet hälsar hon på BO när de stöter på varandra ute på stan typ, varpå GM undrar hur de känner varandra och hon säger att de dejtade en kort tid förut. Å då drar detta igång. (i korta drag).
14 års fängelse: En 34-årig man dömdes för att ha beställt mordet. Sambon till tjejen
13 års fängelse: En 29-årig man dömdes för att ha skjutit BO
5,5 års fängelse: En 33-årig man dömdes för medhjälp till grov misshandel.
3 års fängelse: En 31-årig man dömdes för medhjälp till grov misshandel
De som dömdes för grov misshandel och medhjälp har bland annat medverkat till att lura BO till mordplatsen.
Är osäker på om det också innefattar den flera år långa trakasserikampanjen mot BO.
Det har varit krossade fönsterrutor hos BO, hand företags lastbilar har eldats osv osv.