2023-10-20, 21:11
Medlem
[quote=Huml1|86137810]Det ser i alle fall ikke ut til å skytes på den videoen…….[/QUOTE
Viss det ikke er det som gjøres i de hopp og sprettene deres da. Synes bare det er rart at de spinkle gutta kan klare å lage sånne skader på ruta med de bevegelsene som vises på video. Noen nevnte hammer ut fra merkene, men ser ikke for meg at de har klart det i spretten sine heller.
Citera
2023-10-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
från låst artikel i Ringerikes Blad :
JONAS-DRAPET
Flere ganger har medier presentert opplysninger fra politiets etterforskning som etterforskningsledelsen ikke har ønsket at offentligheten skulle få kjennskap til.

Det har vært skrevet om blant annet mulig motiv, rollefordeling, dødsårsak og også om funn og beslag som politiet har gjort etter drapet på Jonas Aarseth Henriksen.

– Her har det vært ekstremt mye pågang fra mediene, konstaterer han. Og synes det har blitt publisert «ekstremt mye informasjon som på en måte er delvis rett og delvis ikke rett».

– Det er uheldig at informasjon fra saken kommer ut så detaljert i media. Uavhengig av hvor det kommer fra, sier politiinspektør Odd Skei Kostveit.
länk till artikeln :
https://www.ringblad.no/hemmelige-op...s/5-45-1744598
Dette må da komme fra innsiden av politiet?
Citera
2023-10-20, 21:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Dette må da komme fra innsiden av politiet?

inte så länge media som VG jobbar väldigt hårt mot vittnen...
men helt klart inte ovanligt att media och polis pratar heller...
Citera
2023-10-20, 21:17
Medlem
[QUOTEViss det ikke er det som gjøres i de hopp og sprettene deres da. Synes bare det er rart at de spinkle gutta kan klare å lage sånne skader på ruta med de bevegelsene som vises på video. Noen nevnte hammer ut fra merkene, men ser ikke for meg at de har klart det i spretten sine heller.[/quote]

Hoppe, slå og skyte samtidig. Null rekyl. Det ser ikke slik ut for meg, men som Nøtten sier så kan det jo ha skjedd på avstand tidligere eller etterpå. Regner jo med at onkel har funnet de prosjektilene de hevder, og at det er fra denne natten. Skulle vel ikke være noen grunn til at den infoen ikke stemmer, men som Generell1 hevder ser det ikke ut til å skje på den videoen.
Senast redigerad av Huml1 2023-10-20 kl. 21:21.
Citera
2023-10-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
inte så länge media som VG jobbar väldigt hårt mot vittnen...
men helt klart inte ovanligt att media och polis pratar heller...
neida, de har nok en dialog også, men bare et inntrykk av at det har kommet litt på ville veier for tidlig.
Citera
2023-10-20, 22:35
Medlem
Jeg tror alt henger sammen med alt. Og po sier jo at de har månedsvis med etterforskning igjen. Og det tror jeg på. Jeg tror po hadde noe på planen, men som måtte prioriteres om da Avhørt skulle publisere sin siste episode.
Po gjennomførte jo flere razziaer på ulike steder i Busk. Og den skytinga i Sigdal. Masse greier. Men ingen prater lenger. Alle sitter stille i båten..
Citera
2023-10-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Merkene i frontruta er ganske høyt oppe og litt markert runde. På videoen ser det ut som de såvidt rekker opp og synes det er rart om de har klart å lage disse merkene uten noe særlig kraft. Så jeg utelukker faktisk ikke skuddhull...

De kan vel ha skutt utenfor det som var dekket på kamera; fra lenger unna.. Vet ikke hvordan kulehull fra en 22 kaliber arter seg på en rute 🙄 Men om politiet nødvendigvis så videoen i forkant, så var vel heller ikke søk etter prosjektiler i førerhus det første de så etter mtp 2 rabiater som hoppet og herjet med jernstenger. Det føyde seg vel ‘bare inn’ med resten av vandalisme. Hvis andre har kjennskap til hvordan et 22 kaliber er veldig synlig og klart i en rute; så fortell.
Citera
2023-10-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nn4
Jeg tror alt henger sammen med alt. Og po sier jo at de har månedsvis med etterforskning igjen. Og det tror jeg på. Jeg tror po hadde noe på planen, men som måtte prioriteres om da Avhørt skulle publisere sin siste episode.
Po gjennomførte jo flere razziaer på ulike steder i Busk. Og den skytinga i Sigdal. Masse greier. Men ingen prater lenger. Alle sitter stille i båten..

Har skrevet en del om dette tidligere, og er enig med deg. Litt for mange ting som skjer innenfor et begrenset geografisk område og hvor personer tydeligvis har kjennskap til hverandre. Litt vanskelig å tro at dette er helt tilfeldig.

Skuddene mot personen i bilen i Drolsum (riktignok i Modum) ble veldig raskt kommentert fra onkel at ikke hadde sammenheng med drapet på JAH, men lite nytt også på den fronten.

Narkotika har også blitt hevdet ikke å være motiv (selv om det virker å være en fellesnevner i alt og for alle). Utfordringen min er hvorfor dette har blitt avkreftet så raskt da etterforskningen bør være ganske åpen og bred på et så tidlig stadium. Hvorfor så sikre så tidlig og hvorfor kommer det ut så lite informasjon?Samtidig virker det som man forsøker å lede fokus mot sjalusi, noe som selvfølgelig ikke kan utelukkes. Samtidig påpekes at det jobbes ut ifra flere hypoteser.

Hvorfor ble det tagget «tyster-Jonas»?
Citera
2023-10-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huml1
Har skrevet en del om dette tidligere, og er enig med deg. Litt for mange ting som skjer innenfor et begrenset geografisk område og hvor personer tydeligvis har kjennskap til hverandre. Litt vanskelig å tro at dette er helt tilfeldig.

Skuddene mot personen i bilen i Drolsum (riktignok i Modum) ble veldig raskt kommentert fra onkel at ikke hadde sammenheng med drapet på JAH, men lite nytt også på den fronten.

Narkotika har også blitt hevdet ikke å være motiv (selv om det virker å være en fellesnevner i alt og for alle). Utfordringen min er hvorfor dette har blitt avkreftet så raskt da etterforskningen bør være ganske åpen og bred på et så tidlig stadium. Hvorfor så sikre så tidlig og hvorfor kommer det ut så lite informasjon?Samtidig virker det som man forsøker å lede fokus mot sjalusi, noe som selvfølgelig ikke kan utelukkes. Samtidig påpekes at det jobbes ut ifra flere hypoteser.

Hvorfor ble det tagget «tyster-Jonas»?

Ikke sikkert JAH var en tyster. Men kanskje han hadde informasjon og noen trodde han hadde tysta…
Fint for PO å ha fokus på noe så andre er uforsiktige kanskje.
Og jeg vil tror at det foregår lite distribusjon om dagen. Mindre enn normalt sies det.
Og informasjonsflyten hadde vært mye større hvis alt var rullet opp. Ikke minst hadde man fått mange intervjuer med folk i nærområdet. Men det er så godt som helt stille. Alle kjenner noen osv…
Citera
2023-10-21, 00:17
Medlem
22 caliber ser ikke sånn ut på ruta på et så stort kjøretøy.

Er det noen der ute som ser seg tjent med at alt ser ut til være en kolossal goatfuck med noen knark huer fra Innlandet som utførende ledd? Bare en tanke...
Citera
2023-10-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvika

Er det noen der ute som ser seg tjent med at alt ser ut til være en kolossal goatfuck med noen knark huer fra Innlandet som utførende ledd? Bare en tanke...

Bare en tanke… Du vet mer enn du sier her
Citera
2023-10-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvika

Tror vi er på samme tankebane
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in