Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje det var spor som tydet på innbrudd i to av de tre bygningene?

Hvis JAH ble lurt dit for et jobboppdrag, så kanskje GM brøt seg inn i hytta og satte på belysning i hytta for at ting skulle se så normalt ut som mulig slik at JAH ikke skulle fatte noen mistanke om at det var en felle da han kom til stedet?

Kan man se belysningen i den hytta fra veien før man kjører inn på skogsveien?

Det blir litt for mye filmmanuskript. Det er dessuten lyst ute klokka 06 og enda tidligere, midt i august.
Citera
2023-08-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ikke til konkurrenten vel? De som har røde spylebiler?

Jeg vet ikke hvilket firma.
Citera
2023-08-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susa94
Dette er jo mest sannsynlig en kremidiot som ønsker oppmerksomhet ettersom alt dette skjedde etter dødsfallet. Politiet har helt sikkert oversikt over alle mistenkelige digitale spor.
Tviler sterkt på at dette har noe med drapet å gjøre overhode

Noe rart er det når du gidder å lage så mye kvalme etter gutten er død. Denne karen har urent mel i posen
Citera
2023-08-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeyplayer27
Noe rart er det når du gidder å lage så mye kvalme etter gutten er død. Denne karen har urent mel i posen

Psykiatri
Citera
2023-08-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Psykiatri

Man ser at han ikke er helt ved sinne fulle fem på de anmeldelsene han har gjort på ulike bedrifter via Google.
Citera
2023-08-26, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Tv2, Dagbladet og VG prøver å melke denne saken ekstremt mye på TikTok. Uten noe form for mod i kommentarfeltet på sakene de kjører.

Ser flere skriver at "Alle som kjenner til Jonas og miljøet vet at han alltid har vært småkriminell" og "gammalt kolahue".

Har det stått noe i media om at han er kjent for politiet fra før? Utenom forsikringssvindelen.
har ikke sett at det har stått noe om dette
Citera
2023-08-26, 17:54
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Det kan være tilfelle. Og det har du helt rett i.

Det jeg synes er vanskelig å helt få grep om er:
- Når ble bildet sendt? Før klokken åtte, når det ble tatt eller senere?
- Avisene har skrevet at bildet ble sendt "noen timer" før han døde. Om det stemmer, og det er han som har sendt bildet, så vil din teori bety at han har kjempet for livet et par timer, før han omsider har lent hodet tilbake, lagt hendene på låret og dødd, sittende i bilen. Alternativt at han har besvimt ganske raskt etter å ha sendt bildet?
Veldig uryddig setning av journalisten, som kan tolkes på flere måter. Men sånn jeg forstår teksten så ble bildet sendt før klokka åtte.
Fra VG: "Varselet til kollegaen var en melding som inneholdt et skjermbilde med et kartutsnitt som viste posisjonen til 30-åringen idet skjermbildet ble tatt, før klokken 8 om morgenen på drapsdagen, torsdag 17. august, får VG opplyst."
Legg merke til kommaet mellom "tatt" og "før".

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GMbRpm/opplysninger-til-vg-jonas-sendte-skjermbilde-av-kart-foer-han-ble-drept

Edit: Hoj, som det går unna i denne tråden nå. Jeg har ikke sjans til å henge med, jeg får sette av litt tid i kveld til å lese meg i kapp.
Senast redigerad av SadoiLatvia 2023-08-26 kl. 17:58.
Citera
2023-08-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Man ser at han ikke er helt ved sinne fulle fem på de anmeldelsene han har gjort på ulike bedrifter via Google.

Han virker generelt som en løk ja. Og selv ikke han hadde spredd rundt seg med latter-emojis og dårlige anmeldelser hvis han hadde vært innblandet. DA hadde du vært lavpanne da.
Citera
2023-08-26, 18:12
Medlem
Det er jo litt interessant at den gulfargen som er tømt på bilen til JAH ser ut til å være sånn gulfarge som blir brukt på anleggsmaskiner.
Citera
2023-08-26, 18:30
Medlem
Hvis alt gikk så sakte som enkelte her inne tror, hvorfor har ikke GM skutt i filler telefonen til JAH?

Jeg tror det gikk så fort som at man kan kalle det en "drive-by shooting".
Citera
2023-08-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadoiLatvia
Veldig uryddig setning av journalisten, som kan tolkes på flere måter. Men sånn jeg forstår teksten så ble bildet sendt før klokka åtte.
Fra VG: "Varselet til kollegaen var en melding som inneholdt et skjermbilde med et kartutsnitt som viste posisjonen til 30-åringen idet skjermbildet ble tatt, før klokken 8 om morgenen på drapsdagen, torsdag 17. august, får VG opplyst."
Legg merke til kommaet mellom "tatt" og "før".

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GMbRpm/opplysninger-til-vg-jonas-sendte-skjermbilde-av-kart-foer-han-ble-drept

Edit: Hoj, som det går unna i denne tråden nå. Jeg har ikke sjans til å henge med, jeg får sette av litt tid i kveld til å lese meg i kapp.
Citat:
et kartutsnitt som viste posisjonen til 30-åringen idet skjermbildet ble tatt
Betyr det at JAH var på det stedet som kartutsnittet viste idet bildet ble tatt?
I så fall var han da i nærheten av hytten før kl 8?
Hvis det gikk flere timer mellom det tidspunktet da han tok det bildet (og hvis han var på stedet ved hytten på det tidspunktet før kl 8) og dødstidspunktet, hva kan ha foregått i timene fremover dersom han døde flere timer etter at det bildet ble tatt?
Senast redigerad av z-z-z 2023-08-26 kl. 18:52.
Citera
2023-08-26, 18:57
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Her er hytta

https://www.google.com/maps/place/3524+Nes+i+%C3%85dal/@60.5274091,10.1364829,382m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4640484e302ae319:0x90a6d c9464f5ec66!8m2!3d60.5587986!4d9.9728199!16s%2Fg%2 F11bw3g67qr?entry=ttu
Funnstedet ligger et godt stykke fra Hønefoss, 40 km i luflinje i følge google maps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in