Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-29, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Nei, mulig jeg forklarte meg litt vanskelig. Det som er problemet med dette, er at hengelåsen var fjernet, for så å være på plass igjen etterpå. Ergo kan ikke låsen ha vært klippet, da det ikke ville være mulig å sette på plass igjen en ødelagt lås. Dermed står vi igjen med følgende alternativer:
Nøkkel / kode på avveie.
Låsen er dirket opp.
Hengelåsen pleier ikke være smekket igjen.
Mulig å forsere bommen uten å låse den opp.

Sorry, nå er jeg med.
Citera
2023-08-29, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Jeg er uenig i at taggingen har noe med kompisene å gjøre. Spesielt fordi det skjedde halvannet år etter den siste brannen. Jeg tror som sagt heller ikke de har noe med hærverket og trakasseringen å gjøre. Det gikk over ett år fra den siste brannen til det begynte (Overfallet 9. mars)

Ja, jeg stusser også på det lange oppholdet imellom der. Det som imidlertid er rart vedrørende taggingen og trakasseringen, er at de virker til å være utført i en litt annen "stil" enns selve drapet. Det virker også rart å ta sjansen på å avsløre seg på forhånd, ved å kunne bli sett så mange steder, spesielt i forbindelse med taggingen.
Citera
2023-08-29, 02:42
Medlem
Det stemmer visst ikke at låsen har kommet tilbake på et tidspunkt. Den forsvant på tirsdag og ble aldri funnet sånn jeg leser det het.

- Låsen har til og med blitt etterlyst i Facebook-gruppa for hytteeierne, men det er ingen som vet hvor den har blitt av, sier vedkommende til Dagbladet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/horte-skudd-etter-skudd/80079548
Citera
2023-08-29, 02:46
Medlem
Citat:
Det stemmer visst ikke at låsen har kommet tilbake på et tidspunkt. Den forsvant på tirsdag og ble aldri funnet sånn jeg leser det het.

- Låsen har til og med blitt etterlyst i Facebook-gruppa for hytteeierne, men det er ingen som vet hvor den har blitt av, sier vedkommende til Dagbladet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/horte-skudd-etter-skudd/80079548

Det er interessant, og nye opplysninger. Da vil jeg gjette på at den ble klippet, allerede på tirsdag. Og både JAH og GM har kunne passere.
Citera
2023-08-29, 02:46
Medlem
Citat:
Ja, jeg stusser også på det lange oppholdet imellom der. Det som imidlertid er rart vedrørende taggingen og trakasseringen, er at de virker til å være utført i en litt annen "stil" enns selve drapet. Det virker også rart å ta sjansen på å avsløre seg på forhånd, ved å kunne bli sett så mange steder, spesielt i forbindelse med taggingen.

Jeg tror jo fortsatt at det er noen smågangstere som har fått i oppdrag å tagge å gjøre hærverk. Av den som står bak drapet. Selvom det er en upopulær mening her inne.
Citera
2023-08-29, 02:48
Medlem
Citat:
Det er interessant, og nye opplysninger. Da vil jeg gjette på at den ble klippet, allerede på tirsdag. Og både JAH og GM har kunne passere.

Ja. Men hvorfor klippe den allerede på tirsdag? Det er selvsagt enkelt å klippe en til om det skulle ha blitt hengt på en ny innen GM skulle tilbake på torsdag. Men hvorfor i det heletatt klippe den på tirsdag da?

Kan GM ha oppholdt seg i området innenfor bommen helt fra tirsdag?
Citera
2023-08-29, 02:50
Medlem
Citat:
Jeg tror jo fortsatt at det er noen smågangstere som har fått i oppdrag å tagge å gjøre hærverk. Av den som står bak drapet. Selvom det er en upopulær mening her inne.

Jeg så den teorien din, og det er absolutt en mulighet. Selv om slik jeg kjenner enkelte miljøer, tenker at de aldri ville gitt et slikt oppdrag til hangarounds hvis den egentlige intensjonen var å gjennomføre et drap. Men noe kan ha endret seg, kanskje plutselig. Jeg holder likevel en knapp på at dette er to separate saker. Kanskje ikke relatert til forsikringssvindelen heller, og dermed i realiteten hele tre separate saker, hvis man regner med de som skjedde fra 2022 og 2021.
Citera
2023-08-29, 02:51
Medlem
Kan GM ha forsøkt å få han til å komme tirsdag eller onsdag?
Citera
2023-08-29, 02:52
Medlem
Citat:
Ja. Men hvorfor klippe den allerede på tirsdag? Det er selvsagt enkelt å klippe en til om det skulle ha blitt hengt på en ny innen GM skulle tilbake på torsdag. Men hvorfor i det heletatt klippe den på tirsdag da?

Kan GM ha oppholdt seg i området innenfor bommen helt fra tirsdag?

Ville ikke det være fryktelig risikabelt? Jeg tenker rekognisering på tirsdag, så rask gjennomføring på torsdag.
Citera
2023-08-29, 02:53
Medlem
Citat:
Ville ikke det være fryktelig risikabelt? Jeg tenker rekognisering på tirsdag, så rask gjennomføring på torsdag.

Jo det er nok mye mer logisk. Og at GM bare var forberedt på å klippe låsen igjen om det var kommet en ny.
Citera
2023-08-29, 02:55
Medlem
Citat:
Jo det er nok mye mer logisk. Og at GM bare var forberedt på å klippe låsen igjen om det var kommet en ny.

Det kan jo selvfølgelig også hende at det er en surrete hytteeier som har surra bort låsen. Det ville ikke være første gang. Men skulle i tilfelle tro at vedkommende ville erkjent det nå når dette har skjedd. Hvis det er tilfelle, så kan stedet ha blitt valgt mer tilfeldig og på drapsdagen, nettopp fordi bommen var åpen.

Men, nå tror ikke jeg på tilfeldigheter.
Citera
2023-08-29, 02:56
Medlem
Citat:
Det kan jo selvfølgelig også hende at det er en surrete hytteeier som har surra bort låsen. Det ville ikke være første gang. Men skulle i tilfelle tro at vedkommende ville erkjent det nå når dette har skjedd. Hvis det er tilfelle, så kan stedet ha blitt valgt mer tilfeldig og på drapsdagen, nettopp fordi bommen var åpen.

Men, nå tror ikke jeg på tilfeldigheter.

Meh.. 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in