Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-26, 16:10
Medlem
Legokatts avatar
Har sett nærmere på artikkel om en person som mener å ha sett tagging.

Dagbladet:
«mann fra Hønefoss, som ikke ønsker å stå fram med navn»

«Søndag 30. juli, like før klokka 23, kom en hvit Volkswagen kjørende inn på en parkeringsplass i Hønefoss. Bilen stoppet og to unge gutter hoppet ut. De sneik seg rundt som to små barn i noen minutter - og så begynte de å tagge, sier han til Dagbladet.»

To unge gutter observerte ikke vitnet og startet å tagge. Var han kamuflert?

«Jeg begynte å tenke: «Kan det være samme Jonas?» Det er ikke så mange med det navnet i dette distriktet, og når han i tillegg har vært åpen om tingene han har blitt utsatt for, er jo ikke utenkelig at det er en sammenheng»

God oversikt over situasjonen får man si🤔

«Vitnet sier at han varslet politiet om hendelsen, og at han ga de registreringsnummeret på bilen de to mennene kjørte.»

Hvis politet allerede har sjekket opp / ut reg.nr og to unge gutter som tagget så er det bra men hvis sporet ikke har ført til noe,

kan det ha vært en person som forsøkte å sette politiet på villspor for å dekke over at han selv var en av personene som tagget?
Citera
2023-08-26, 16:14
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Tror dette er mer en konsekvens av at de ikke kan utelukke noe før området er finkjemmet siden det ligger i umiddelbar nærhet til der han ble funnet.

Hvis det var noe som tydet på en drapshandling i hytta ville det vært tape på døra også.

Edit: for ikke å nevne et mylder av teknikere, som avisene ville snappet opp.
Har du noen tanker om hvorfor hytta og uthuset/boden er innenfor sperrebåndet, mens den røde brakka(?) er rett utenfor? Det er jo en bevisst handling av politiet, de kunne lett lagt sperrebåndet rundt brakka også, men av en eller annen grunn så er de uinteressert i den.
Bilder: https://www.document.no/2023/08/23/intervju-med-drepte-jonas-aarseth-henriksen-er-publisert/
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gEGxGL/jonas-drapet-hytteeieren-kjente-ikke-jonas-henriksen
For å klargjøre: jeg tror ikke det har skjedd noe inne i eller rundt brakka, men jeg er nysgjerrig på hvorfor den er uinteressant for politiet, samtidig som hytta og uthuset/boden er interessante nok til å sperres av.
Citera
2023-08-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeyplayer27
Veldig bra!!

Dette er jo mest sannsynlig en kremidiot som ønsker oppmerksomhet ettersom alt dette skjedde etter dødsfallet. Politiet har helt sikkert oversikt over alle mistenkelige digitale spor.
Tviler sterkt på at dette har noe med drapet å gjøre overhode
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I et kart i Nrk-artikkelen En uke etter drapet: Dette er de løse trådene
er funnstedet merket av på et sted som ser ut til å være nær hytta (eventuelt mellom hytta og Veerntjern?).

Her er hytta

https://www.google.com/maps/place/3524+Nes+i+%C3%85dal/@60.5274091,10.1364829,382m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4640484e302ae319:0x90a6d c9464f5ec66!8m2!3d60.5587986!4d9.9728199!16s%2Fg%2 F11bw3g67qr?entry=ttu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
G var ikke like interessert i å drive business på samme måte som H.
om du ikke evner å utdype kan du heller la være å kommentere
Citera
2023-08-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadoiLatvia
Har du noen tanker om hvorfor hytta og uthuset/boden er innenfor sperrebåndet, mens den røde brakka(?) er rett utenfor? Det er jo en bevisst handling av politiet, de kunne lett lagt sperrebåndet rundt brakka også, men av en eller annen grunn så er de uinteressert i den.
Bilder: https://www.document.no/2023/08/23/intervju-med-drepte-jonas-aarseth-henriksen-er-publisert/
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gEGxGL/jonas-drapet-hytteeieren-kjente-ikke-jonas-henriksen
For å klargjøre: jeg tror ikke det har skjedd noe inne i eller rundt brakka, men jeg er nysgjerrig på hvorfor den er uinteressant for politiet, samtidig som hytta og uthuset/boden er interessante nok til å sperres av.
Kanskje det var spor som tydet på innbrudd i to av de tre bygningene?

Hvis JAH ble lurt dit for et jobboppdrag, så kanskje GM brøt seg inn i hytta og satte på belysning i hytta for at ting skulle se så normalt ut som mulig slik at JAH ikke skulle fatte noen mistanke om at det var en felle da han kom til stedet?

Kan man se belysningen i den hytta fra veien før man kjører inn på skogsveien?
Senast redigerad av z-z-z 2023-08-26 kl. 16:28.
Citera
2023-08-26, 16:21
Medlem
Og her er adressen til hytta

*eernveien 5
3524 NES I ÅDAL

*V
Citera
2023-08-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Ingen aviser har bilder som viser nedre del av veien opp til hytta de første dagene.
Det er jo sannsynlig at bilen kan ha blitt funnet i det området, og da har teknikerne jobbet uforstyrret der de første dagene. Med telt og presenninger og hele pakka.
Kameraten sa jo at han ble funnet på grusvei.

Det var min tanke også. Mulig jeg formulerte meg dårlig. Men jeg føler det er en grunn til at vi aldri fikk se dronebilde fra den retningen sånn at man så den nedre delen av grusveien opp til hytta.
Citera
2023-08-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Edit: underforstått, drapet kan ha skjedd et annet sted og snuten vet det. Har det vært noe uvanlig aktivitet fra snutens side andre steder i distriktet?

Vil tro både hjem og arbeidsplass er endevendt innen dette tidspunktet?

Politiet har hatt razzia i lokalene til et firma her i Hønefoss ifbm saken.
Citera
2023-08-26, 16:27
Medlem
Hvis bilde/pin ble sendt i 08-tiden, så er det sannsynlig at han har reist oppover i den tiden. Typisk å starte 07-08 i bransjen. Et par timer etter så blir han drept. Tar ca en time å kjøre opp.

Vil anta at han har blitt "bedre føre var etc." så han sender info om hvor han skal, hvis han skal langt.
Jobben han kan ha blitt lurt opp for kan ha vært så enkelt som en befaring, da kan han kjøre varebil.

Selve drapet tror jeg ikke har vært så avansert som man skal ha det til, hvis han er skutt.

Scenario;
JH kjører av på grusveien, GM står parkert langs denne grusveien, JH stopper for han antar at det er kunde. GM løsner skudd i JH retning, og antageligvis tar livet av han der og da. Bilen havner i grøfta fordi den fortsatt står i drive, og "triller" dit når han ikke holder brems inne.

GM har da IKKE vært ute av bilen, IKKE latt noen spor være på åstedet.

Tror jeg da.

Tragisk sak uansett, håper vi får sannhet og pågripelser, snart.
Citera
2023-08-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Politiet har hatt razzia i lokalene til et firma her i Hønefoss ifbm saken.

Ikke til konkurrenten vel? De som har røde spylebiler?
Citera
2023-08-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadoiLatvia

Måten avsperringene er satt opp får meg til å tro at noe har skjedd rett utenfor eller i selve hytta. Ellers hadde de vel ikke kun sperret av akkurat der plenen slutter? Nesten som en tomtegrense
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in