2023-10-02, 02:07
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Samma det, de på Hønefoss har da ikke oversikt over hvem som ligger med hvem.

Det virker tvert imot som om de har svært god oversikt.
Citera
2023-10-02, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Det er flere i tråden som har avkreftet at MGM4s daværende kjæreste hadde hatt en relasjon til JAH, men tenker du da at det kan være sannsynlig likevel?
Jeg kan bare bekrefte at MGM4 nåværende kjæreste hadde en relasjon til J.
Citera
2023-10-02, 02:08
Medlem
Citat:
Det virker tvert imot som om de har svært god oversikt.

Politiet er av en annen oppfatning, de mener drapet kan være bestilt pga sjalusi.
Citera
2023-10-02, 02:10
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Politiet er av en annen oppfatning, de mener drapet kan være bestilt pga sjalusi.

Hva baserer sjalusien seg på om vi ser bort ifra "ligging" da?
Citera
2023-10-02, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruttan12
KØS startet bobilbrannen fordi han fikk vite at dama hans hadde hatt sex med JAH for lenge siden. Snipp snapp snute..

Men kjære meg!! Hun er jo i 30 åra, hun må da vell ha rukket å ha sex med opp til flere😂 er resten av listen hennes også på hans "hitlist" eller ble han skikkelig provosert av det pga at han ikke likte jonas generellt fra før?
Citera
2023-10-02, 02:15
Medlem
Citat:
Det er ikke helt unaturlig nei, men på den annen side, om det som skrives i denne artikkelen stemmer, så tolker jeg ikke nødvendigvis selve utroskapet som den utløsende faktoren for volden, kanskje snarere måten MGM4 fikk den presentert på. Jeg tror, uten å forsvare at det endte med vold, at det er flere som ville ha blitt provosert av en slik tilnærming. Også er det jo da grunnleggende selvkontroll som til slutt blir avgjørende. Her er jo reaksjonen rettet mot kvinnen i forholdet, ikke den potensielle "bedre elskeren".

https://www.ringeriksavisa.no/arkiv/...t-i-tingretten

Altså hvilken menn har ikke i en alder av 30 år opplevd at en dame de er glad i skriker alt det verst tenkelige hun kan komme på i ansiktet sitt flere ganger?

De jeg vet om som har agert med å banke driten ut av dama i det eksemplet har alle til felles at de har noen dark triad personlighetsforstyrrelser, samme typen folk som gjerne har rykter om voldtekter hengende etter seg.

Leste en artikkel for ikke så lenge siden at det å agere på negative følelser med vold krever mer selvkontroll enn det å ikke gjøre det, det stemmer med mine anekdotiske erfaringer så er tilbøyelig til å tro på det.

Er dog enig i at det burde være mer til grunne her enn at Jonas har høvla over dama hans for noen år før de møttes, men det trenger ikke være mer enn litt baksnakking og rykter og en sleivhendt kommentar og en gjeng tapere som hauser hverandre opp over noen linjer kokain.
Citera
2023-10-02, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0rvuz
Narsissisme er ikke det samme som psykopati. Psykopati er en annen personlighetsforstyrrelse (psykopat er jo ikke en diagnose i seg selv, kun på folkemunne). Psykopati og sosiopati er det som på fagspråket heter en dyssosial personlighetsforstyrrelse. Narsissistisk personlighetsforstyrrelse er noe annet. Men ja, det er klart at dette er forstyrrelser som har grandiose tanker om selvet og et oppblåst selvbilde - og alt som truer det, trigger et voldsomt sinne i dem. Hilsen ei med master i psykologi.
Men narsissisme og psykopati er ikke eksklusive personlighetsforstyrrelser?
Citera
2023-10-02, 02:17
Medlem
Citat:
Hva baserer sjalusien seg på om vi ser bort ifra "ligging" da?

Det kan jo være sjalusi basert på innbilling ?
Citera
2023-10-02, 02:29
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hverdagskverulant
Altså hvilken menn har ikke i en alder av 30 år opplevd at en dame de er glad i skriker alt det verst tenkelige hun kan komme på i ansiktet sitt flere ganger?

De jeg vet om som har agert med å banke driten ut av dama i det eksemplet har alle til felles at de har noen dark triad personlighetsforstyrrelser, samme typen folk som gjerne har rykter om voldtekter hengende etter seg.

Leste en artikkel for ikke så lenge siden at det å agere på negative følelser med vold krever mer selvkontroll enn det å ikke gjøre det, det stemmer med mine anekdotiske erfaringer så er tilbøyelig til å tro på det.

Er dog enig i at det burde være mer til grunne her enn at Jonas har høvla over dama hans for noen år før de møttes, men det trenger ikke være mer enn litt baksnakking og rykter og en sleivhendt kommentar og en gjeng tapere som hauser hverandre opp over noen linjer kokain.

Eller vice versa. Enig, da er vi tilbake på manglede selvkontroll.
Og igjen, uten henblikk på selve volden og utfallet i denne saken, så er det forskjell på å "banke driten" ut av noen , og å slå noen ned. (Med henvisning til hendelsesforløpet beskrevet i denne artikkelen: https://www.ringeriksavisa.no/arkiv/...t-i-tingretten)

Det er interessant det du skriver om at det kreves mer selvkontroll for å agere voldelig (ikke fysisk?) enn å ikke agere voldelig. Betyr det da at de som ikke reagerer med vold, ikke har behov for å kontrollere generelt? At selve kontrollbehovet er utløsende for at det blir vold?
Citera
2023-10-02, 02:29
Medlem
Det skurrer litt med sjalusimotivet for meg. La oss si at MGM4 har en av nevnte personlighetsforstyrrelser. At han var/er sykelig sjalu ovenfor denne nåværende damen, og ikke tålte tanken på at hun hadde ligget med J i fortiden.

Hvorfor eskalerte da trakkaseringen mot J når han flyttet vekk?

Det stemmer ikke helt. En som er sjalu er også territoriell, og ville ansett det som en slags seier hvis motstanderen forlot byen. Når J flyttet vekk, sammen med ny dame, så skulle man tro han fikk være i fred, hvis motivet var sykelig sjalusi?

Jeg kjøper heller teorien om at sjalusien retter seg mot J's nye kjæreste, på en eller annen måte.

Edit: Hvis motivet var sjalusi i det hele tatt.
Senast redigerad av Villvandrer 2023-10-02 kl. 02:37.
Citera
2023-10-02, 02:44
Medlem
Det ser ut som MGM4 liker whatsapp, vet ikke om den er kryptert jeg?

https://www.facebook.com/profile.php...7215&sk=photos
Citera
2023-10-02, 02:56
Medlem
Citat:
Det er interessant det du skriver om at det kreves mer selvkontroll for å agere voldelig (ikke fysisk?) enn å ikke agere voldelig. Betyr det da at de som ikke reagerer med vold, ikke har behov for å kontrollere generelt? At selve kontrollbehovet er utløsende for at det blir vold?
Jo fysisk.

Prøvde finne artikkelen men gav opp, gikk ikke med første google søk og begynte lure på om den var på engelsk eller en podcast, og burde egentlig logge av nå..

Jeg tror kontrollbehov spiller en rolle, men ifølge artikkelen så krever det å utøve vold at man greier å slå av en del av bevisstheten, for å kunne fokusere på handlingen man har tenkt å gjøre og så utøve den. "Vanlige" mennesker har haugevis med barrierer, underbeviste og beviste, mens de som har det i seg å knuse en vinflaske i hodet på noen på byen, eller knivstikke noen i en krangel osv. faktisk har mye mer kontroll en det de får kreditt for, at de går fra å være ekstremt oppspilt til å bli rolig og kalkulert i gjerningsøyeblikket, etter de bestemte seg for å gjøre det.

Synes det at mange menn får juling av partnerne sine er et greit eksempel på hvor langt inne det sitter å utøve vold, altså at de ikke en gang tør å holde hun fast til hun roer seg ned og ender opp på krisemotak med knekte ben og blå øyne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in